Mimmi kirjoitti:Pesin, vahasin (Zainolla tietenkin, kun olen äärimmäisen mukavuudenhaluinen enkä jaksa hinkata vahaa pois maalipinnalta saadakseni sen kiiltämään)
Ja minä kun olen tähän asti luullut, että kyseinen vaha vain sattumalta äännetään samoin kuin "shine-no". Toisaalta, kukapa nyt haluaisikaan autonsa kiiltävän. Tulee mieleen TM:n -70-luvulla testaama GAR - Anti Static vinyylilevyjen staattisen sähkön poistoon tarkoitettu liina, jonka nimen olisi pitänyt testin mukaan olla Garanti Static.
Tänään vaan raakaa ajoa. Mutta viime viikon puolella tuli rakasteltua saapasta pesun ja imuroinnin kera. Lisäks popeista vaihdoin nuhasen faradin konkan 5 faradin hybridikonkkaan. Huomattavasti parempaan suuntaan mut vieläkin piikkitehoilla välkkyy ajovalot :S Ehkä seuraavaks sit uutta laturia...
Katselin hieman epäillen, kaikkia tuumin, ja saatin tulla sellaiseen lopputulokseen, että koetan hävittää itseltäni kaikki saabit, ja vaihtaa johonkin muuhun.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Lähdin aamulla ajamaan ja ihmettelin kierrosluvun mukaan vaihtuvaa thi-thi-thi -ääntä
Taitaa vasta korjattu pakoputki siellä vuotaa. Kuka lie tehnyt (no minähän se olin).
Ilmeisesti katalysaattorin takana olevan laipan tiiviste vuotaa...
Ei sille mitään tartte tehdä, ajaa vaan menemään
Joo muuten täytin kusipojan säiliötä vedellä tänään, kun pesuneste haisi niin helekutin voimakkaalle... mitäs sitä ehjään ja toimivaan Saabiin nyt alkaisi kajoamaan.... ehkä sen voisi pestä lähiaikoina, viimeksi pesin sen kuittien mukaan 16.4.2009 ja edelleen melkein puhdas, eli nyt menee ihan vaan autoharrastuksen/puunauksen puolelle jos erehtyy peseen ennen syksyn rapakelejä (jolloin ei taasen kannata pestä kun on niin rapaista )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
En tänään mutta eilen vaihdoin 99:n ilmanputsarin.
Yritin nääs etsiä sopivaa putsaria mun imuriin ja kun varaosaliikeen ainoa lähelle oleva ei sopinut niin vaihdoin sen 99:n putsariin ja heitin sen siis eilen siis paikoilleen. Imurin osalta pitää vaan ostaa näköjään sitä alkuperäistä 35€ maksavaa
Eilen... katsastin og-satkun, joka meni heittämällä läpi. Jarrujen eroavuusprosentti yhteenlaskettuna tasan 0 . Kohtuu hyvin taisi onnistua käkkärin säätö tai sitten mittalaite oli kalibroimatta. Katsastushintakin oli K1 asemalla kohtuulliset 38€ ilman pakokaasumittausta, oikein soittivat ja pyysivät varaamaan ajan .
Korjasin norsunluunvaaleasta edustuslimousinesta jumittaneen konepellin avaushärvelin. Kun on niin pomminvarma peli ettei tarvitse koko ajan aukoa peltiä ( ), niin vaijeri oli ruostunut kuoreensa kiinni ja itse jousimekanismikin siinä keulalla oli "hivenen" jäykkä. Uitin puoli purkkia CRC:tä vaijerin kuoren sisään ja korvasin lukon mustat töhnät tuoreella vaseliinilla. Nyt on höyhenen kevyt availla jos vaikka pissapojasta loppuu neste (muuta asiaahan ei pellin alle 8v iivarisatkussa tule ).
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84