Nettiauton löydöt VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja Pampula »

dj_pirtu kirjoitti:Onko tonnariaeroja CD-koppaisena yhtään? Ei ole vastaan tullut.
Minulla on esite muistaakseni vuodelta 1991 ja kuvatekstinä "Ei myydä Suomessa".
Sauli.M #1562
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

^Skannaa tai ota foto ja lähetä mulle, jos vaan viittit.
Georges27 kirjoitti:Mitä muuten lukee aero tonnarin konetyyppinä jos on automaatti, niissähän on 200hv ja garrett t25 jos oikein muistan eli normi 2,3T kone mutta kori ja varustus Aeron?
Taitaapi olla B234L.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
molby
"Hirsch"
Viestit: 879
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja molby »

-87 mallin vapari og 900 16v, onhan niitä -87 tullut markkinoille, muttei meillä, vai onko.

http://www.blocket.se/pitea/Saab_900__u ... ?ca=11&w=3
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tarkoittaisikon tuo teksti tätä, että saabeja ei enää 1988 vuoden jälkeen saatu 8v koneella, mutta 16v tuli jo 1984 tammikuussa markkinoille no ainakin ruotsissa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei siinä niin taideta sanoa. Vaan kerrotaan 16v Turbon tulleen valikoimaan 1984, ja 16v vaparin 1985 USA:ssa ja 1988 "muilla markkinoilla", poislukien nämä spesiaalitilatut MY1987 16v-vaparit. 8-venttiilisten myyntiin ei tuossa oteta kantaa.

En siis ota kantaa myyjän kirjoittelujen todenmukaisuuteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tästä mä vaan päättelin mitä tässä lukee:
Detta är en av 26 stycken 900 bilar med 16V från 1987 (Saab börja sälja 16V först 1988 i 900 serien). Dessa 26 stycken bilar ska tydligen tagits ur produktionslinan för att modifieras och anpassas för Rikspolisstyrelsens önskemål.

Käännös: Tämä on yksi näistä 26:sta 16v 900 saabeista MY1987 (saab aloitti 16v myynnin 1988 900i sarjassa.) Tuo suluissa oleva tieto on väärä. Ainoa mitä vuonna 1988 tapahtui koski melkein yksinään, että turboaggregaatista tehtiin vesijäähdytteinen, katalysaattori otettiin käyttöön, käsijarru siirrettiin takapyöriin, ja, että 8 venanen kone poistettiin valmistus ohjelmasta. Nämä 26 saabia oli luultavasti otettu linjalta sovitettavaksi valtionpoliisin käyttöön.

Tämä loppukin on hiukan pielessä Kaikki poliisi saabit mitkä rakennettiin tehtiin Saabin Nyköpingin tehtaalla.
Ja niitä ei valittu erikseen liinalta kuten myyjä kertoo.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

core2 kirjoitti:... ja, että 8 venanen kone poistettiin valmistus ohjelmasta...
Kylähän 900c oli vielä valmistusohjelmassa vuoteen 1989, ja siinä 8-venttiilinen kone. Tosin valmistus tapahtui Suomessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

^ Nettiautossa on tullut vastaan -90-mallisiakin kasitappeja. Tiedä sitten onko näissä kyse just siitä että auto on MY89 ja rekisteröity -90.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja eikös viimeiset pystärit tehty 1989, ja ne taisi olla viimeisinä vuosina kaikki kasiventtiilisiä kaasareita?

Tämän mukaan 16v ruisku tuli 1989, mutta tarkoittaako se MY1989? Tuossa myynti-ilmoituksessahan mainitaan, että Saab aloitti 16v vaparin myynniin vuonna 1988, jolloin tämä olisi ihan oikein, koska MY1989 myynti alkoi vuoden 1988 puolella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Olisko tällä tiedolla mitään virkaa: ”900c SPECIAL on SAAB-tehtaan
20-vuotisjuhlamalli, jota tehdään rajoitettu määrä vain suomalaisia Saabisteja varten”.
Tämä oli muistaakseni pystykeula mallinen.

Lainaus swedun sivulta tästä 16 venasesta vuodelta 1985 I USA kunde man nu köpa en SAAB 900i 16 (125 hk DIN). eli Jenkeissä pystyi ostamaan saab 900i 16v 125 hv DIN. Näin myös Ruotsi'ssa pystyi tilaamaan pirssin, muistaaksen ensimmäiset Dubain poliisiautot jotka valmistimme Nyköpingin tehtaalla olivat juuri tätä mallia, katotaans josko löydän kuvan ja jos siitä voi perustella jotain.

Löysin yhen kuvan mutta se on MY82 turbo no kyllä niitä tehtiin myös vapari 16 venasenakin, mutta aikaa on venynyt ja vierinyt jo paljon.

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä ceet on kaikki olleet mun tietojen mukaan vinokeuloja.

En nyt ole oikein enää perillä mistä tässä asiassa keskustellaan, tosin :roll:

Hauskasti tuo pollariauton väritys muistuttaa suomalaisista vanhoista piiska-autoista :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

Doh, mulla oli viistokeula MY-90 8-venttiilinen 900i, rekisteröity joukuussa -89. Oli vähän sellainen sekasikiö. Eli, ensimmäinen vuosimalli jossa oli katti ja viimeinen vuosimalli missä oli mekaaninen ruisku.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

16 venasestahan me.
Täällä tuli tuo C jo joihinkin kevyt turbo saabeihin hmmh oikeastaan se oli halpis malli eiköhän se ollut suomessa valmistettu vuosi tais olla 1985.
Mutta on sanottava jotta täällä oli meillä usein etuna tämä esisarja-autojen kokeilu, ajoimme usein malleilla jotka eivät edes tulleet valmistukseen ja niiden vuosimallit ovat mitä ovat.

Kuitenkin tuntuu nämä mallimerkinnät meillä olevan aivan eri planeetalta kuin suomessa.

Otanpa esimerkin täällä saitillakin usein mainitaan "iso T" malli, mutta täältä ruotsista ei Isolla Teellä olevaa saabin mallimerkintää ei löydy.

Edit: vuonna 1988 löytyy kuin löytyykin isolla T:eellä oleva malli eli T8 special.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

anv kirjoitti:Doh, mulla oli viistokeula MY-90 8-venttiilinen 900i, rekisteröity joukuussa -89. Oli vähän sellainen sekasikiö. Eli, ensimmäinen vuosimalli jossa oli katti ja viimeinen vuosimalli missä oli mekaaninen ruisku.
Katalysaatori Saabiin tuli vuonna 1988.

Kaliforniaan myydyissä se oli jo muistaakseni -85-86. Olimme testanneet sakemannien eri katteja jo parisen vuotta aiemmin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nettiauton löydöt VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

anv kirjoitti:Doh, mulla oli viistokeula MY-90 8-venttiilinen 900i, rekisteröity joukuussa -89. Oli vähän sellainen sekasikiö. Eli, ensimmäinen vuosimalli jossa oli katti ja viimeinen vuosimalli missä oli mekaaninen ruisku.
Mulla oli samanmoinen, tosin syyskuussa rekisteröity. Eli lie sekin sitten MY90 ollut, koska eikös se mallivuosi vaihtunut perinteisesti aina elokuussa?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Vastaa Viestiin