dollarihymy kirjoitti:en suosittele merkinvaihtoa tai älä ainakaan fordia laita, mulla menee hermo ton oman kans, joka viikko valehtelematta tulee ongelmia ja aina menee se 50-100e
bimmeristä pumpun ohjain lähti korjuulle bosch-pumppugurulle ja saabista jäähdytysnesteet löytyi männän päältä. ja arvaahan minkä merkkisellä AJETAAN!
Kyllä Ford on pomminvarmaa tekniikkaa. Mulla vekotin on vienyt aina perille vuodesta -89. No kyllä kerran loppui bensa. Auto on vuodelta 1961.
Uudemmista Fordeista kokemukset ovat olleet lähinnä päinvastaisia. Aikanaan -99 Focus ei kestänyt 20 tkm. Ja ne 20 tkm olivat sen auton ensimmäiset.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Olin kipeänä su-to, kunnon flunssa. Maanantaina en selviytynyt lääkäriin, saabi paskana enkä lähtenyt kävelemään. Tiistaina lääkäriin ja saikkua torstaihin asti. Perjantaina duuniin vielä aika puolikuntoisena niin molo nakkaa maanantain tunnit miinukselle kun ei oo lappua näyttää.
Eipä siinä, loppuu meikäläisenkin hyväntekeväisyys. En varmasti tee hetkeäkään töitä jos vähänkin nenää kutittaa, välittömästi ainakin viikon sairasloma. Ukkohan on muutenkin aivan hanurista ja raivoa on kehittynyt pidemmältä ajalta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Noihin radiokanaviin vielä, tuli tuossa oltua aamupäivä kakkos... anteeksi, syventävän vaiheen rata-ajopäivää suorittamassa, ja tietenkin tähän sisältyi melko paljon radalla jonossa odottelua uudessa kosketusnäytöllisellä radiolla varustetussa Toyota Yariksessa. Viritin sitten Rockin ja Cityn pikavalintoihin, ja tein seuraavat havainnot:
-Molemmilta tulee melkein koko ajan mainoksia
-Rock soittaa enemmän kotimaista puhkisoitettua paskaa
-Cityn kansanvalinnan juontaja on erittäin ärsyttävä
-Suomessa ei ole sellaista radiokanavaa joka olisi edes etäinen vaihtoehto omalle usb-tikulle. Että oli kiva ajella kotia Girlschoolin, George Thorogoodin ja Joan Jettin (kovassa) tahdissa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti:
-Suomessa ei ole sellaista radiokanavaa joka olisi edes etäinen vaihtoehto omalle usb-tikulle.
Mä olen tullut tähän tulokseen jo vuosia sitten. Tosin alunperin olin sitä mieltä, että ei ole sellaista radiokanavaa joka olisi edes etäinen vaihtoehto omalle cd-kokoelmalle.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Audin 100 2.6l bensasuuttimet
Halkesi se viimeinen (201tkm kohdalla) kuudesta jossa muovinen yläosa, palovaara meikoinen tuossa värkissä. Syttyny edellisellä omistajalla 112tkm kohdalla jopa tuleen kun ensimmäinen suutin hajosi.
Päivitetyt versiot kokometallia joten kestävät eri tavalla, hintaa tullu pelkästään noille viidelle puolet koko auton tämän hetken myyntiarvosta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Rattivaihde kirjoitti:Noihin radiokanaviin vielä, tuli tuossa oltua aamupäivä kakkos... anteeksi, syventävän vaiheen rata-ajopäivää suorittamassa, ja tietenkin tähän sisältyi melko paljon radalla jonossa odottelua uudessa kosketusnäytöllisellä radiolla varustetussa Toyota Yariksessa. Viritin sitten Rockin ja Cityn pikavalintoihin, ja tein seuraavat havainnot:
-Molemmilta tulee melkein koko ajan mainoksia
-Rock soittaa enemmän kotimaista puhkisoitettua paskaa
-Cityn kansanvalinnan juontaja on erittäin ärsyttävä
-Suomessa ei ole sellaista radiokanavaa joka olisi edes etäinen vaihtoehto omalle usb-tikulle. Että oli kiva ajella kotia Girlschoolin, George Thorogoodin ja Joan Jettin (kovassa) tahdissa.
radio Eagle soi mulla netin kautta töissä. Päätteellä kun enimmäkseen olen. Yhtään huonoa biisiä ei ole tullut ainakaan viikkoon. Pelkkää vanhaa rockia. Rammsteinin, Turmion kätilöt ym. Nykyajan huippumusiikki sitten cd:ltä. Mies, puhe ja rytmikoneosastoa ei multa löydy. Mielummin kuuntelee vaikka rälläkkää...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Motonetistä on satkun/tonnarin valokatkaisija totaalilopussa, "toimitus saattaa kestää". Pitäisiköhän kuitenkin tilata Hyvinkäälle jos niitä vaikka kuitenkin tulisi... Oletan että marmoritiskillä hintaa on poskettomasti, joku voi ihan vapaasti todistaa luuloni vääräksi niin loikin maanantaiaamuna Mäkelän Autoon.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Nuo oletukset on kyllä hienoja. "Marmorilla kaikki maksaa aivan sikana, ei kannata edes kysyä...".
Oman saabeilun aikana onneksi huomannut, että marmorilta on usein saanut osaa jopa halvemmalla mitä tälläkin foorumilla on pyydetty käytetystä osasta. :)
tonnarin kytkin, ei ilmaudu ei sitten millään. Pitänee hommata eezibleed tai vastaava vekotin ja kokeilla sillä. Stenahan tietty huolii vaikkei kytkin toimiskaan
#6298
Saab 900 T16 -84
Saab 9000 2,0t CSE -94 (rahareikä)
99 Turbon kun sais...
Teen pesuhuoneeseen lattiaa lattialämmityksellä 3-kerros gyprocilla. Remonttimotivaatio otti annoksen takapakkia, kun neljänneksi viimeinen ruuvi osui mittahuolimattomuuden takia keskelle lattialämmitysvastusta. Meinas ottaa pattiin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t