Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää onko Hannu Koponen mustassa pussissa koko elämänsä elänyt:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Huvä pointti VKe:lta, jonka linkkaamasta artikkelista poimittuna:
"Millaisia uhkia voisi aiheutua, jos joku käyttäisi kyseisiä salassa pidettäviä tietoja väärin?
- Lähtökohta on, etteivät ne joudu vääriin käsiin. ... - Kansainvälisesti lähdetään siitä, että sopimuskumppaneihin voidaan luottaa."
Niinpä niin, tietojen EI PITÄISI joutua vääriin käsiin, mutta miten kävikään tässä taannoin terveyshuollon asiakkaiden tiedoille. Tämä tapahtui tosiaan ulkomailla, mutta voisi se olla lintukodossammekin tapahtunutta. Tiedoilla kiristettiin palveluntuottajaa. Vastaavia esimerkkejä kantautuu jatkuvasti maailmalta. Eikä tietenkään sovi unohtaa mitä tapahtui ulkoministeriöön liittyvässä hakkeroinnissa. Toisin sanoen, tiedot eivät ole turvassa sopimusosapuolellakaan, vaikuttipa he itse tietojen levittämiseen tai ei (tai ollessaan venäläisiä tai ei).
Mielestäni lähtökohta ajattelulle muun muassa turvallisuuteen liittyvissä asioissa tulisi olla, että tiedot päätyvät vääriin käsiin ennemmin tai myöhemmin. Kysymys voisi kuulua seuraavasti "Miten voin estää sen?". Artikkelin kommentit osoittavat suunnatonta sinisilmäisyyttä, mikä vaikuttaa olevan ominainen piirre meille suomalaisille
.
Edit: typoja.
"Millaisia uhkia voisi aiheutua, jos joku käyttäisi kyseisiä salassa pidettäviä tietoja väärin?
- Lähtökohta on, etteivät ne joudu vääriin käsiin. ... - Kansainvälisesti lähdetään siitä, että sopimuskumppaneihin voidaan luottaa."
Niinpä niin, tietojen EI PITÄISI joutua vääriin käsiin, mutta miten kävikään tässä taannoin terveyshuollon asiakkaiden tiedoille. Tämä tapahtui tosiaan ulkomailla, mutta voisi se olla lintukodossammekin tapahtunutta. Tiedoilla kiristettiin palveluntuottajaa. Vastaavia esimerkkejä kantautuu jatkuvasti maailmalta. Eikä tietenkään sovi unohtaa mitä tapahtui ulkoministeriöön liittyvässä hakkeroinnissa. Toisin sanoen, tiedot eivät ole turvassa sopimusosapuolellakaan, vaikuttipa he itse tietojen levittämiseen tai ei (tai ollessaan venäläisiä tai ei).
Mielestäni lähtökohta ajattelulle muun muassa turvallisuuteen liittyvissä asioissa tulisi olla, että tiedot päätyvät vääriin käsiin ennemmin tai myöhemmin. Kysymys voisi kuulua seuraavasti "Miten voin estää sen?". Artikkelin kommentit osoittavat suunnatonta sinisilmäisyyttä, mikä vaikuttaa olevan ominainen piirre meille suomalaisille
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: typoja.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää että pääseekö tästä saapismista koskaan...
Perinteinen jokasyksyinen kiivaana riehuva autokuume vaivaa taas Paippisissa...
Olen katsonut semmosia järkeviä perheautoja / kauppakasseja, jos vaikka ton Legacyn pistäis kiertoon...Ihan liian vähävikainen vaikka onkin kohta 500tkm mittarissa
Eli listalla ollu WJ mallin Grand Cherokeet (joko 4,7V8 tai jompikumpi diisseli, 2,7CRD:t saa halvemmalla hakemalla Virosta), Mitsu Pajero 1997 --> preferenssinä bensa V6 koneiset, tai sitten turbo Foresterit. Mutta mitä vi**ua, viime aikoina olen yllättänyt itseni katsomasta myös automaagivaihteisia bensafemmoja...juu naurettavia etuvetokatiskoja, mutta siis automaattina JA farmarina menisi...Alle 5kiloo irtoaa nykyään jo Aeroja, 2004/5 mallin 2,0t paljon ajettuna tai useampikin vaihtoehto -02 tai vanhempi, V6t:t saa jo alkaen 2k...Huhhuh, on tää vaikeeta. Jeeppi kyllä tällä hetkellä ranking kärjessä, mutta ei voi mitään, Saappi taas vahvasti listoilla![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Perinteinen jokasyksyinen kiivaana riehuva autokuume vaivaa taas Paippisissa...
Olen katsonut semmosia järkeviä perheautoja / kauppakasseja, jos vaikka ton Legacyn pistäis kiertoon...Ihan liian vähävikainen vaikka onkin kohta 500tkm mittarissa
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Eli listalla ollu WJ mallin Grand Cherokeet (joko 4,7V8 tai jompikumpi diisseli, 2,7CRD:t saa halvemmalla hakemalla Virosta), Mitsu Pajero 1997 --> preferenssinä bensa V6 koneiset, tai sitten turbo Foresterit. Mutta mitä vi**ua, viime aikoina olen yllättänyt itseni katsomasta myös automaagivaihteisia bensafemmoja...juu naurettavia etuvetokatiskoja, mutta siis automaattina JA farmarina menisi...Alle 5kiloo irtoaa nykyään jo Aeroja, 2004/5 mallin 2,0t paljon ajettuna tai useampikin vaihtoehto -02 tai vanhempi, V6t:t saa jo alkaen 2k...Huhhuh, on tää vaikeeta. Jeeppi kyllä tällä hetkellä ranking kärjessä, mutta ei voi mitään, Saappi taas vahvasti listoilla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelin Lahden Motonetin pihalla Viron kilvissä ollutta harmaata autoa jonka rekisterikilpi oli: EST 40000
Löytyisikö jostain lisäinfoa mikä auto oli kyseessä (en tunnistanut)?
Lisätään tähän että ratkaisu löytyi, minulta kesti 18 minuuttia selvittää yo. auton merkki ja malli yksityiskohtia myöten.
Kyseessä on SCION TC merkkinen auto! Minulle entuudestaan täysin outo ilmestys!?!
Virolaisten autojen tiedot löytyvät sivustolta:
https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf
Sieltä eka linkki -> Soiduki taustakontroll
Sinne voi syöttää auton rekisterikilven ja tuloksena on ko. auton tiedot.
Tässä kyseisessä tapauksessa Scion TC:n kilpi olikin 40 OOO (neljä nolla ja kolme oota), mikä kuitenkin näytti kilvessä kuin "neljäkymmentä tuhatta".
Löytyisikö jostain lisäinfoa mikä auto oli kyseessä (en tunnistanut)?
Lisätään tähän että ratkaisu löytyi, minulta kesti 18 minuuttia selvittää yo. auton merkki ja malli yksityiskohtia myöten.
Kyseessä on SCION TC merkkinen auto! Minulle entuudestaan täysin outo ilmestys!?!
Virolaisten autojen tiedot löytyvät sivustolta:
https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf
Sieltä eka linkki -> Soiduki taustakontroll
Sinne voi syöttää auton rekisterikilven ja tuloksena on ko. auton tiedot.
Tässä kyseisessä tapauksessa Scion TC:n kilpi olikin 40 OOO (neljä nolla ja kolme oota), mikä kuitenkin näytti kilvessä kuin "neljäkymmentä tuhatta".
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Ihmettelyketju
Rengasliikkeen setä sanoi että "muista sitten noin sadan kilometrin ajon jälkeen jälkikiristää vanteiden pultit!".Timon kirjoitti:En minäkään ollut aiemmin kiristänyt, kunnes viime perjantaina vasen etupyörä osoitti moottoritiellä tarvitsevansa pikaista jälkikiristystä. Kumma kuitenkin että vaan yksi pyörä oli alkanut löystymään, vaikka kaikki kiristettiin samaan momenttiin.ysitonnari93 kirjoitti:En ole eläessäni jälkikiristänyt renkaan pultteja en alu saatikka peltivanteelle, riippumatta siitä olenko kiristänyt käsin tai koneella. Yksikään pultti ei ole koskaan löystynyt.
Ihmetyttää että miksei ne voi heti laittaa niitä kunnolla kiinni siellä liikkeessä?
Tai sitten että jos ne löystyvät ajossa, niin miksi ne jälkikiristetään vain kerran, eikö ne pitäisi jälkikiristää jatkuvasti aina sadan kilsan ajon jälkeen?
Tai mikä on todennäköisyys sille että kaikki viisi pulttia jäävät löysälle tai löystyvät ajossa?
Tai miksei pyöränpultteihin ole kehitetty jotain löystymisen estävää sokkaa tai kumirengasta tai jopa sellaista elektronista valvontajärjestelmää kuten rengaspaineiden reaaliaikainen mittaus uusissa hienoissa autoissa nykyisin???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Ihmettelyketju
Ainahan se jälkikiristys pitää tehdä jos kiristää oikeaan momenttiin. Jos vetää ylitiukkaan niin ehkä sitten ei, mutta sitten niitä ei saa auki ilman metrin jatkovartta. Itsellä on momenttivarsi käytössä ja kaksi kertaa on ollut tapana jälkikiristää, tosin toisella kerralla ei yleensä enää olisi tarvetta, mutta varmuuden vuoksi. Jostain syystä ensimmäisellä jälkikiristyksellä pultit kyllä yleensä kiristyvät hieman, vaikka onkin kiristetty alun perin oikeaan momenttiin. Jotain kakkaa voi olla jossain välissä joka estää kiristymisen kerralla? Tuskin se pultti pyörimällä löystyy, vanne vaan asettuu paremmin ja pultti on löysällä? Eli siihen ei sokka tai valvontasysteemi auttaisi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Mun kokemuksen mukaan jälkikiristys on enemmänkin varmistus. Joskus 1-2 pulttia (niitä on mulla 16 tai 20 per auto) kiristyy ihan hilppasen (tyyliin 5°) lisää, muut ei. Tuon jälkeen tietää, että pultit on sopivassa kireydessä. Jos useampi kiristyisi, tulisi varmaan otettua toinen jälkikiristys ihan vaan varmuuden vuoksi. Eipä siinä kummoista vaivaakaan onneksi ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Hyvä niitä on kiristellä. Siskon autoon vaihdoin talvirenkaat nii kesäpyörät ol meleko löysällä, ei vissii oo kiristelty ikinnää senjälestä ku joku ne vaihto kevväällä.
Kuorma-autopuolella se on enemmän ku suotavvoo tuo kiriminen, etenki talviaikana. Lämpötilavaihtelut tekköö sitä löystymistä. Etenki jos pakkasta ja sitte onki nollakeli ja sitte taas pakkasta.
Sanotaanko nyt näin, että pienenmpi vaiva on kiristee ku ehtii karkuun lähtenyttä rengasta![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kuorma-autopuolella se on enemmän ku suotavvoo tuo kiriminen, etenki talviaikana. Lämpötilavaihtelut tekköö sitä löystymistä. Etenki jos pakkasta ja sitte onki nollakeli ja sitte taas pakkasta.
Sanotaanko nyt näin, että pienenmpi vaiva on kiristee ku ehtii karkuun lähtenyttä rengasta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ihmettelyketju
Hyvä niitä on kiristää, mutta Raserin esittämä ihmettely koskikin sitä että mikä ne oikein löystää? Ja miksi ne jälkikiristyksen jälkeen eivät enää löysty uudelleen, jos ne jälkkärissä kiristetään samaan momenttiin kuin renkaiden vaihdossa? Lisäksi minua ihmetyttää miksi tämä koskee vain aluvanteita eikä peltivanteita laisinkaan?
Näillä tiedoin en osaa arvailla muuta kuin että jostain syystä aluvanteet eivät asetu (ja/tai pultit ja mutterit eivät asetu aluvanteeseen) kerta-asennuksella sataprosenttisesti paikoilleen, vaan pääsevät vähän liikkumaan. 100 km ajon jälkeen ovat sitten asettuneet kunnolla ja jälkikiristys varmistaa että myös pysyvät paikoillaan.
Jotenkin tuo teoria tuntuu kuitenkin henkimaailman hommilta, mutta parempaankaan en pysty![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Näillä tiedoin en osaa arvailla muuta kuin että jostain syystä aluvanteet eivät asetu (ja/tai pultit ja mutterit eivät asetu aluvanteeseen) kerta-asennuksella sataprosenttisesti paikoilleen, vaan pääsevät vähän liikkumaan. 100 km ajon jälkeen ovat sitten asettuneet kunnolla ja jälkikiristys varmistaa että myös pysyvät paikoillaan.
Jotenkin tuo teoria tuntuu kuitenkin henkimaailman hommilta, mutta parempaankaan en pysty
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
"Alumiinin huonoihin ominaisuuksiin kuuluu, että toisin kuin teräs se ei ole kimmoisa. Jos alumiinivanteen ja pyörännavan vastinlaipan väliin jää hiekkamurunen, murusen hankauduttua jauheena pois pyörän kiinnitys saattaa jäädä löysälle. Teräsvanteessa mutterien vastinpinnat ovat hieman koholla, ja vanteen materiaali joustaa aiheuttaen pultteihin jännityksen. Jännitys kompensoi mahdollisen väliin jääneen murusen poistumisen aikaansaaman löystymisen. Useimmiten väliin ei jää mitään, eikä jälkikiristystä tarvita, mutta koskaan ei voi tietää, miten juuri tällä kerralla on käynyt."
Nii ja kuten sanoin niin lämpötilavaihtelut löysyttää, kun lämpijjäät ja viilennööt.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nii ja kuten sanoin niin lämpötilavaihtelut löysyttää, kun lämpijjäät ja viilennööt.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
ihmettelen.
jos joku laittaa ostoilmoituksen ja siihen vastataan että ilmaiseksi saa jos haluaa ni miksi ei voi vastata mitään.
jos joku laittaa ostoilmoituksen ja siihen vastataan että ilmaiseksi saa jos haluaa ni miksi ei voi vastata mitään.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Mitä niihin vastaamaan. Ethän kuitenkaan luvannut maksaa postikuluja ja laittaa vielä muutaman kympin vaivanpalkkaa mukaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
en luvannu muuta ,kun ei ostoilmoituksessa taikka käyttäjän profiilissa mainittu missä päin suomea tarve edes on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Aamulehdessä spekuloidaan euron arvon romahdusta tai "automaattista" devalvaatiota jopa 20 prosentin verran dollariin verrattuna. Handelsbanken arvioi euron olevan dollarin kanssa samanarvoinen kahdessa vuodessa, ja Deutsche Bank arvioi euron olevan 0,95 dollarisenttiä 2017.
Ihmettelenkin siis, onkohan Suomen (ja vain Suomen) kansalaiselle mahdollista avata Yhdysvalloista tai muualta dollariarvoinen säästötili?![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ihmettelenkin siis, onkohan Suomen (ja vain Suomen) kansalaiselle mahdollista avata Yhdysvalloista tai muualta dollariarvoinen säästötili?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Äkkiäpäs huomasivat Trafissa tapahtuneen tietojärjestelmän häiriön
Sain perjantaina 15.10 päivätyn tiedotteen, jossa Trafi ilmoittaa mm:
"Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin tietojärjestelmän teknisen häiriön takia toukokuussa ei ole lähtenyt ajoterveyden valvontaan liittyviä, lääkärinlausunnon toimittamisesta muistuttavia ilmoituskirjeitä asiakkaille. Tämän takia et valitettavasti ole saanut kyseistä kirjettä. Lääkärinlausuntojen toimittamisen määräpäivä poliisille oli elokuussa. Pahoittelemme virhettä ja kirjeiden lähettämättä jäämisestä mahdollisesti aiheutunutta haittaa."
Toki tietty mulla itselläkin on velvollisuus huolehtia asiasta, mutta ihmetyttää, että vasta nyt viisi kuukautta myöhemmin huomataan, että ohhoh jäipä muutamia muistutuskirjeitä lähettämättä (lääkärinlausunnon toimitusaika poliisille elokuun loppuun mennessä)
Tiedotteessa oli vielä nettiosoitteita Trafin sivuille, sivuilla ohjeistetaan ja kerrotaan ajokortin voimassaoloon tarvittavista lääkärinlausunnoista ja muista edellytyksistä
Sitten vielä lopuksi ohjeistetaan:
"Saat poliisilta tarvittaessa lisätietoa läkärinlaunnon toimittamisvelvollisuudesta ja oikeasta toimittamispäivämäärästä sekä mahdollisista muista toimenpiteistä ajokorttisi voimassa pitämiseksi."
Juu eiköhän toikin ohjeistus ole pikkuisen myöhässä kun se toimittamispäivämääräkin oli jo yli puolitoista kuukautta sitten![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sain perjantaina 15.10 päivätyn tiedotteen, jossa Trafi ilmoittaa mm:
"Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin tietojärjestelmän teknisen häiriön takia toukokuussa ei ole lähtenyt ajoterveyden valvontaan liittyviä, lääkärinlausunnon toimittamisesta muistuttavia ilmoituskirjeitä asiakkaille. Tämän takia et valitettavasti ole saanut kyseistä kirjettä. Lääkärinlausuntojen toimittamisen määräpäivä poliisille oli elokuussa. Pahoittelemme virhettä ja kirjeiden lähettämättä jäämisestä mahdollisesti aiheutunutta haittaa."
Toki tietty mulla itselläkin on velvollisuus huolehtia asiasta, mutta ihmetyttää, että vasta nyt viisi kuukautta myöhemmin huomataan, että ohhoh jäipä muutamia muistutuskirjeitä lähettämättä (lääkärinlausunnon toimitusaika poliisille elokuun loppuun mennessä)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tiedotteessa oli vielä nettiosoitteita Trafin sivuille, sivuilla ohjeistetaan ja kerrotaan ajokortin voimassaoloon tarvittavista lääkärinlausunnoista ja muista edellytyksistä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sitten vielä lopuksi ohjeistetaan:
"Saat poliisilta tarvittaessa lisätietoa läkärinlaunnon toimittamisvelvollisuudesta ja oikeasta toimittamispäivämäärästä sekä mahdollisista muista toimenpiteistä ajokorttisi voimassa pitämiseksi."
Juu eiköhän toikin ohjeistus ole pikkuisen myöhässä kun se toimittamispäivämääräkin oli jo yli puolitoista kuukautta sitten
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR