Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Elo 30, 2020 10:30
OnePlus alkaa olla samassa kategoriassa, vaikka ovatkin vielä kaukana Samsungin hinnoista. Ensimmäinen OnePlus maksoi ~250€ tilattessa suoraan valmistajalta. Nykyään pyytävät niistä yli tuplat verrattuna em. hintaan.
Minä oon nyt 2 vuotta hinkannut seiskaa (1+6=7) ja onhan se aika kiinalainen kapistus. Myönnetään, pääosin fyysisesti kestävä (virtaliitin on vähän paska, mutta se lie stanukamaa), mutta mm. kahden vuoden aikana on laitteeseen tullut yksi (1) softapäivitys, jonka vaikutukset käyttökokemukseen jää kokonaisuutena plussalle. Aina saa pelätä, että mikähän nyt ominaisuus nyt lakkaa toimimasta tai katoaa, kun luurin päivittää.
Tuohon kun yhdistetään se, että laitteesta ei voi pitää kiinni (hinkkausruutu menee ihan reunoille asti ja tekee temppuja sieltä), sekä se, että luuri vetää joka helevetin puhelussa poskesta mikkimuten päälle (tänköhän takia väki nykyään juttelee kaiuttimella pitäen luuria kädessä naaman edessä? Ainakin minä vältän poskella puhumista just tuon takia) sekä se, että iso osa kosketuksista menee eri kohtaan kuin oikea tökkäsy (mulla on päällä kosketuskohdan näyttäminen ja vaikutus ei mene läheskään aina samalle kohtaa kuin kosketuksen ilmaiseva pallo - voi olla myös androidin feature) ja vielä järjettömän iso koko (joo, useimmat uudemmat on vielä isompia, mutta toi on silti julmettu möhkö), niin onhan se oikeasti puhelimena aika paska. Äänikään ei puheluissa kummosia kehuja tartte.
Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Su Elo 30, 2020 10:30
Mutta mitä olen oppinut esimerkiksi noiden kiinaluurien kanssa, niin suurimmassa osassa ei ole kamerassa optista kuvanvakautusta. Vaikka muut ominaisuudet olisivat vaikka kuinka houkuttelevia, ei tuollaista puhelinta kannata ostaa.
Minä taas lasken tuon arvon lähinnä miinukseksi, koska se painaa ja vie tilaa. On kuitenkin turvallista olettaa, että luurin kamera on niin paska, että sillä ottaa satunnaiset dokumentaatiofotot ja hauskat hetket kuvaviesteiksi, mutta ei mitään oikeasti vakavampaa tavaraa isommalta ruudulta katsottavaksi. Tuolla kaavalla yhdenkään luurin kamerankorvike ei ole tähän mennessä pettänyt, muttei myöskään yllättänyt positiivisesti olemalla odotusarvoa parempi.
Seiskan tilalle tulee Huawei P30. Todennäköisesti se on käytännössä varsin vastaavaa kuraa kuin tuo nykyinenkin, mutta onpahan edes hitusen pienempi. Android siksi, että toimii tietyt softat ja käytettävyys ja toiminnallisuus on kuitenkin vähemmän metsässä kuin hedelmäpelissä - käytännössä valinta on siis firman tarjonnasta pienin droidiluuri ja pidän plussana sitä, että se ei ole samsung eikä 1+.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla