mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sateet vit.... harmittaa. Kovasti.
Kuva

Kuva

Tuossapa lyhin tie meiltä joka paikkaan. Kiertotiekin löytyy, mutta se on aina semmonen vajaa 10min lenkki, että pääsee "pikitielle"...Ei tosta viitti ees Pajerolla yrittää, kun ei ole tullu viriteltyä snorkkelia ilmanotolle :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Puuliiton munattomuus tes-neuvotteluissa vituttaa aivan suunnattomasti.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja J.N »

Kylläpäs näitä lukutaidottomia parkkeeraajia tuntuu nyt olevan liikkeellä melkein jokapäivä... Neljästä erittäin selvästi merkatusta vieraspaikasta oli kaksi tyhjänä, mutta silti joku avohoitopotilas oli osannut audinsa pysäköidä minun varatulle paikalleni. Mistä näitä idiootteja oikein riittää...?! Kyllä pistää v*tuttamaan.

Onko kellään tallessa sitä Mikki Hiiren pysäköintitervehdystä? Niitä pitäisi tulostella autoon iso nippu, että voisi aina tarpeen tullen "valistaa" näitä vatipäitä. Mistähän tuon löytäisi? On näköjään päässyt itseltä hukkumaan...
#3418
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

J.N kirjoitti:
Onko kellään tallessa sitä Mikki Hiiren pysäköintitervehdystä? Niitä pitäisi tulostella autoon iso nippu, että voisi aina tarpeen tullen "valistaa" näitä vatipäitä. Mistähän tuon löytäisi? On näköjään päässyt itseltä hukkumaan...
http://www.riemurasia.net/jylppy/albumi ... ointi1.jpg
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja J.N »

Kiitos!
#3418
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Akvaariota silikoonannut uusiksi ja mattosuodattimelle laitellut ripoja. Eli etikkahappohuuruissa harrastellut pari päivää ja päätä särkee taas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Syysloma, pitäisi olla kymmenessä paikassa yhtä aikaa ja sellainen lenssu ettei tiedä miten päin olisi.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

V.J.S kirjoitti:Sateet vit.... harmittaa. Kovasti.
Kuva

Kuva

Tuossapa lyhin tie meiltä joka paikkaan. Kiertotiekin löytyy, mutta se on aina semmonen vajaa 10min lenkki, että pääsee "pikitielle"...Ei tosta viitti ees Pajerolla yrittää, kun ei ole tullu viriteltyä snorkkelia ilmanotolle :)
Aikas harvoin avaudun..

Pajerolla ei jumalauta kannata koittaa mihenkään muuallekkaan saatana. Niistä ei tule kun paha mieli. Huoltoauton pitäis olla varma. Meillä ei kestäny tasapainoakselin hihna 180tkm vaan katkes. Saatana meni alaratas jakopäästä paskaksi irroitettaessa. Kiukutti. No ratas vaihtoon ja homma hallintaan, tääs käy, sitten polttoaineensuodattimesta saatanan kovettunut vedentyhdennyspalikka paskaksi papukaijoilla. Sain purkamolta uuden. Sitten saatanan helvetin leka konepellillä. No kytkin vittuili niin rykäsin sen pellin auki ja se leka tuulilasiin ja lasi säpäleiksi. auto lasiliikkeeseen ja sieltä kotiin niin painelaakeri putos haarukasta ja sitten kun paino kytkintä niin se haarukka paukahti helvetti asetelmasta läpi. otetaan sitten laatikko pois ja laitelaan kytkin. meinasin sitten vielä että vaihdan takapyörän stefat kun on jarrurummut täynnä öljyä, jarruputket poikki, sekä renkaasta renkaaseen että paineensäätimeen. Laatikko pöydälle niin hammaskehästä puuttuu puolet eli sekin vaihtoon. alkaa saatanan mitsut riittämään. Piti vaan tutkia että kuin ravistaa. että sellanen 1500€ autoon minkä meinasin pistää vaihtoon :evil: :evil: :evil:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja illu »

Rupes TAAS v¤tuttamaan joittenkin kommentit :evil:
#2389
9-5 2.0t XWD
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

moonlight-tuning kirjoitti:
Aikas harvoin avaudun..

Pajerolla ei jumalauta kannata koittaa mihenkään muuallekkaan saatana. Niistä ei tule kun paha mieli. Huoltoauton pitäis olla varma. Meillä ei kestäny tasapainoakselin hihna 180tkm vaan katkes. Saatana meni alaratas jakopäästä paskaksi irroitettaessa.
:lol: Lienee varmaan auton vika, jos hihnan vaihto menee 90tkm pitkäksi. Todella yllättävää, että alarataskin on ottanut hajonneesta hihnasta kipeetä :roll: Jos nyt jo ei tullut selväksi, niin hihnojen vaihtoväli on 90tkm ainakin gen1 vehkeissä, itse ajattelin vaihtaa seuraavan kerran kun tulee 70tkm hihnoille täyteen.
moonlight-tuning kirjoitti: Sitten saatanan helvetin leka konepellillä. No kytkin vittuili niin rykäsin sen pellin auki ja se leka tuulilasiin ja lasi säpäleiksi.
Joo on se kamalaa kun ei näiden japsien tuulilasit kestä edes lekalla hakkaamista :D
moonlight-tuning kirjoitti: ...niin painelaakeri putos haarukasta ja sitten kun paino kytkintä niin se haarukka paukahti helvetti asetelmasta läpi. otetaan sitten laatikko pois ja laitelaan kytkin.
Paljonkos oli kytkimellä maileja takana? Yleisesti ottaen kytkin kun on kuluva osa, joka vaatii huoltoa 200tkm +/-100tkm välein.
moonlight-tuning kirjoitti: meinasin sitten vielä että vaihdan takapyörän stefat kun on jarrurummut täynnä öljyä, jarruputket poikki, sekä renkaasta renkaaseen että paineensäätimeen.
Kyllä, itsellä myös piti jarruputki taakse vaihtaa. Aikaa meni n. kolme varttia ja kustansi 8€. Samoin muuten piti myös Saabeihin vaihtaa, kun puhkesivat. Mikähän siinä on, kun eivät kestä samperi edes 25 vuotta?

Taka-akselin stefat on kuulemma vuotoherkkiä, helvetin yllättävää 15-20vuotiaassa autossa tuommoinen öljyvuoto. Omassa yksilössä ei taka-akselilla ole vuoto-ongelmia.
moonlight-tuning kirjoitti: Laatikko pöydälle niin hammaskehästä puuttuu puolet eli sekin vaihtoon. alkaa saatanan mitsut riittämään. Piti vaan tutkia että kuin ravistaa. että sellanen 1500€ autoon minkä meinasin pistää vaihtoon :evil: :evil: :evil:

Hammaskehät on ns. heikko lenkki Pajerossa, kyllä. Siksipä olinkin kovin iloisesti yllättynyt, kun ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ tutkin tuon oman auton huoltovihkoa, jossa mainittiin hammaskehän uusinta, kytkinremppa ja uusi startti tehtynä kaikki viimeisen 100tkm:n sisään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

V.J.S kirjoitti:
:lol: Lienee varmaan auton vika, jos hihnan vaihto menee 90tkm pitkäksi. Todella yllättävää, että alarataskin on ottanut hajonneesta hihnasta kipeetä :roll: Jos nyt jo ei tullut selväksi, niin hihnojen vaihtoväli on 90tkm ainakin gen1 vehkeissä, itse ajattelin vaihtaa seuraavan kerran kun tulee 70tkm hihnoille täyteen.
Jees, samalla muistin kun näin sen katkenneen hihnan että se piti vaihtaa sitten kun näkee että toimiiko auto muuten, se oli seissyt 2v kun ostin sen, niin ei tiennyt että hajoaako se vai kestääkö. Vaihdettiin vaan jakohihna sinne ei muuta, eli tasapainoakselin hihna on vetäny rinkiä sen 180tkm siellä. Ja mulla hajos jakopään alaratas irroitettaessa, oli arvattavissa. Tasapainoakselin ratas oli ehjä.
V.J.S kirjoitti: Joo on se kamalaa kun ei näiden japsien tuulilasit kestä edes lekalla hakkaamista :D
Niin mustakin, ja mä kun luulin että turvalasi on turvalasi eikä mitään leikkilaseja 8O
V.J.S kirjoitti:
Paljonkos oli kytkimellä maileja takana? Yleisesti ottaen kytkin kun on kuluva osa, joka vaatii huoltoa 200tkm +/-100tkm välein.
Meijän aikana 100tkm, otti kipeetä sillon lappeenrannan jälkimainingeissa kun pakitin pakkilukko auki kärryllä ylämäkeen.. Ja oli muutenkin tiensä päässä.
V.J.S kirjoitti: Kyllä, itsellä myös piti jarruputki taakse vaihtaa. Aikaa meni n. kolme varttia ja kustansi 8€. Samoin muuten piti myös Saabeihin vaihtaa, kun puhkesivat. Mikähän siinä on, kun eivät kestä samperi edes 25 vuotta?

Taka-akselin stefat on kuulemma vuotoherkkiä, helvetin yllättävää 15-20vuotiaassa autossa tuommoinen öljyvuoto. Omassa yksilössä ei taka-akselilla ole vuoto-ongelmia.
Se on tyyppivika pajerossa, ja aika helppo vaihtaa ja jos vaihtaa heti eikä aja 10tkm niinkuin me niin selviää kenkien pesulla, nyt meni kengät vaihtoon. Hakkasin muuten aikanaan sen tavaratilan pohjan ihan paskaksi niin nyt pääsee ilmaamaan paineen säätimen kun saa räikällä ilmaruuvin auki.
V.J.S kirjoitti: Hammaskehät on ns. heikko lenkki Pajerossa, kyllä. Siksipä olinkin kovin iloisesti yllättynyt, kun ENNEN OSTOPÄÄTÖSTÄ tutkin tuon oman auton huoltovihkoa, jossa mainittiin hammaskehän uusinta, kytkinremppa ja uusi startti tehtynä kaikki viimeisen 100tkm:n sisään.
Joo startti meni kanssa vaihtoon, laturi meillä on tehty jo aiemmin. Hammaskehän voi kääntää noin 7 kertaa koska kone pysähtyy vain kahteen eri asentoon. Eli sitä ei ole pakko vaihtaa heti.

Vi..utti vaan kun kaikki laukesi samalla kertaa ja auto oli paskana hallissa. Nyt jo hymyilyttää. Ja kyllä toi pysyy tossa vielä perheen jäsenenä tosi kauan
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

kuukauden piti olla kortti pois... tänään kun kortin takaisin saamiseen reilu viikko, "pakollinen" n. 15 kilometrin siirtyminen autolla, napsahti. Ajo-oikeudetta ajo, 400 e sakkoa, vuodeksi kortin saaminen eteenpäin ja työpaikka sitä myöten meni.

Niin paljon jossiteltavaa... Mutta ei muuten käynyt mielessäkään kortitta ajo, mutta lukuisten seurausten syinä oli "pakko" ajaa, vaikka pakko ei tietysti ole kuin kuolla...

Älkää kommentoiko, oma vika ja väärin tehty eikä siinä muuta, mutta v***ttaa vaan niin ankarasti niin on vaan pakko kirjoittaa tänne helpottaa vähän.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja VVV »

Uskomatonta mutta totta: liikatarjonta naisrintamalla... :lol:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

VVV kirjoitti:Uskomatonta mutta totta: liikatarjonta naisrintamalla... :lol:
Herää! Taidat olla unessa :lol: . Vai onko anoppi tullut kylään...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Lukittu