Ihmettelyketju
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Ihmettelyketju
Haluako toisen varaosiks, ois tos samalla vialla varustettu auti tarjolla. Oksentaa nesteet pihalle jostain koneen uumenista
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Ihmettelyketju
Sitä mä vaan läksin tässä ihmettelemään, että eihän kukaan suomalainen koskaan myönnä tehneensä huonoja autokauppoja (ei edes Sunny Car Centerin tunarit)???saba90 kirjoitti:Luulin tehneeni hyvät kaupat kun ton audin ostin... v**tu mitä paskaa!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Ihmettelyketju
No, eilen kun ajelin Epsooseen tuossa aamupäivästä, niin Nurmijärveltä aina Otaniemi/Tapiola -risteykseen (Kehä 1:llä) asti tuli vettä taivaalta mittarin näyttäessä lähes tuollaisia pakkaslukemia. Oli aika lämminhenkistä ajamista, kun piti tuupata tarpeeksi lämpöä lasille että tuo alijäähtynyt vesi myös suli siihen jäädyttyään. Onneksi 2000-luvulla jopa saksalaiset osaavat tehdä lämmityslaitteita.AZP kirjoitti:Ilmatieteenlaitos ennustaa meille täksi illaksi pientä vesisadetta. Ja samaan aikaan lämpötilaksi -6 astetta Onkohan tielaitos varmuuden vuoksi suolannut sadepilvetkin
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Nyt ilmatieteenlaitos tietää kertoa, että viimeisin havainto lämpötilasta on kello 20.40 ja se on -15,2 astetta. Ennuste samalla sivulla sanoo, että lämpötilan pitäisi kello 21 olla kello -6 astetta. Saas nähdä ehtiikö pakkasukko mukaan noihin ennusteisiin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Siksi vissiin kehä ykkösel madeltiin kuuttakymppiä ku köyhän talon porsaat. Onneksi vasenkaista oli luminen ja vetopito vallan hyvä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Vahvistimen maadoittamaton pyöreä pistoke on kiinni maadoittamassa pistorasiassa. Kannettavan musta littana maadoittamaton pistoke on kiinni maadoitetussa jatkojohdossa, joka on kiinni maadoitetussa pistorasiassa. Kun tietokoneen yhdistää vahvistimeen aux- ja rca-kaapeleleilla, kaiuttimissa alkaa naksua sen mukaan kun kaiuttimien ympärillä liikkuu. Kun aux-kaapelin tai kannettavan virtajohdon irroittaa (jatkojohdosta tai kannettavasta), naksunta lakkaa. Naksunta kuuluu riippumatta siitä, onko vahvistimen ohjelmavalitsin aux-kohdassa.
Ylläolevaa ilmiötä en niinkään ihmettele (koska olen todennut sähköilmiöiden ihmettelyn perin hedelmättömäksi), vaan sitä, miksi naksuntaa ei ole kuulunut koskaan aiemmin?
Ylläolevaa ilmiötä en niinkään ihmettele (koska olen todennut sähköilmiöiden ihmettelyn perin hedelmättömäksi), vaan sitä, miksi naksuntaa ei ole kuulunut koskaan aiemmin?
Viimeksi muokannut Rattivaihde, To Joulu 25, 2014 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Koitas heilutella piuhoja, läppäriä (älä liikaa jos siinä on pyörivä kiintolevy), vahvaria ja kaiuttimia. Se, että kaiuttimien ympärillä liikkuminen (ilmeisesti siis kävely jne) vaikuttaa, saa tuon kuulostamaan kontaktivialta, askelten(?) tärinä heiluttaa jotain liitosta, jossa kytkentä menee kiinni-auki-kiinni-auki ja siitä tulee napse.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Kokeilin kaikkien liitoksien heiluttelua ja irroitusta/uudelleenkytkentää eikä tuntunut olevan mitään logiikkaa. Pidemmällä johdolla, joka on normaalisti televisiossa kiinni, kuului sama rätinä mutta vain tietokoneeseen kiinnitettynä, ei televisioon (ihan vastaavalla tavalla maadoitettu/virtansa saava). Koneen ja vahvistimen välistä johtoa kädessä pitämällä liikkumisen (tässä tapauksessa pieni paikallaan pomppiminen) aiheuttama naksunta lisääntyi.
Noh, kokeilin sitten vielä uudestaan käännellä ja työntää syvemmälle vahvistimen pään liittimiä, ja kas kummaa, naksunta lakkasi. Ilmeisesti lyhyehkö puolittain ilmassa roikkuva johto riitti vetämään jompaakumpaa liitintä millimetrin ulospäin. En saa päätäni mitenkään sen ympärille, miten televisio ei aiheuttanut häiriötä, mutta ihan kuinka vain, olen tyytyväinen.
Kiitokset tästäkin neuvosta eteläisemmän Hämeen suuntaan!
Noh, kokeilin sitten vielä uudestaan käännellä ja työntää syvemmälle vahvistimen pään liittimiä, ja kas kummaa, naksunta lakkasi. Ilmeisesti lyhyehkö puolittain ilmassa roikkuva johto riitti vetämään jompaakumpaa liitintä millimetrin ulospäin. En saa päätäni mitenkään sen ympärille, miten televisio ei aiheuttanut häiriötä, mutta ihan kuinka vain, olen tyytyväinen.
Kiitokset tästäkin neuvosta eteläisemmän Hämeen suuntaan!
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Telkkarin kanssa ehkä suunta on vähän eri tms? Noi on joskus niin pienestä kiinni, että vianhaku on vähän pirullista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Vahvistimelta lähtee ehkä puolen metrin pätkä rca-kaapelia, sen jälkeen on rca->aux- ja auxnaaras-auxnaaras-adapterit joilta lähtee lyhyt tai pitkä aux-kaapeli sen mukaan kumpi on kiinni. Rasitus vahvistimen liitännälle on siis joka tapauksessa alaspäin, ja kokeilin vielä telkkarille menevää pidempää johtoa kannettavaan television vieressä, eli ainoa ero oli varmaan nelimetrisen aux-piuhan toisessa päässä oleva laite.
Itse veikkaisin että tietokoneen virtalähteessä tai muuntimessa on jotain eroa television vastaaviin. Television muunninhan on laitteen yhteydessä ja kannettavan erikseen virtajohdon keskivaiheilla. Televisio on pari kuukautta vanha ProCaster, kannettava puolitoistavuotias Toshiba, vahvistin 38-vuotias Hitachi.
Itse veikkaisin että tietokoneen virtalähteessä tai muuntimessa on jotain eroa television vastaaviin. Television muunninhan on laitteen yhteydessä ja kannettavan erikseen virtajohdon keskivaiheilla. Televisio on pari kuukautta vanha ProCaster, kannettava puolitoistavuotias Toshiba, vahvistin 38-vuotias Hitachi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Heh... joissakin vahvistimissa on merkitystä, että kumpaan nastaan se nolla ja vaihe tulee sinne pistorasiaan jotkut toimii hyvin kumminkinpäin, mutta toisinaan saattaa joissakin laitteissa olla merkitystä. Se on kyllä mitattavissa oleva juttu, että kummin päin vaiheet on pistorasiassa ja kummin päin virtajohdossa.
Ja välikaapeleiden laadullakin on aikapaljon merkitystä tuohon häiriötekijään ja tottakai kaikkeen tiedonsiirtoon ja sen laatuun. Mutta en halua lähteä tälle pätemisen tielle, koska aihe ei omakohtasesti kovinpaljon kosketa, kun en sillee hifikorvanen harrastaja ole, mutta kaveri on ja se on selventänyt minulle monta eri seikkaa johdotuksista yms.
Ja välikaapeleiden laadullakin on aikapaljon merkitystä tuohon häiriötekijään ja tottakai kaikkeen tiedonsiirtoon ja sen laatuun. Mutta en halua lähteä tälle pätemisen tielle, koska aihe ei omakohtasesti kovinpaljon kosketa, kun en sillee hifikorvanen harrastaja ole, mutta kaveri on ja se on selventänyt minulle monta eri seikkaa johdotuksista yms.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Aiemmin ihmettelin kotiteatterin päällä ollessa kaiuttimesta tulevaa vaimeaa
pörinää, luulin että laitteessa on joku vika.
Mutta eipäs ollutkaan, syyllinen oli lähimaastossa majaileva halpis kinuski muuntaja.
Tämän ollessa pistorasiassa ( jatkojohto sellainen ) prötääminen alkoi.
Ja huomatkaa että tämä prötääminen kuului silloin kun elokuvassa tms..tuli hiljainen kohta.
Kyllä se näin on että halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan.
pörinää, luulin että laitteessa on joku vika.
Mutta eipäs ollutkaan, syyllinen oli lähimaastossa majaileva halpis kinuski muuntaja.
Tämän ollessa pistorasiassa ( jatkojohto sellainen ) prötääminen alkoi.
Ja huomatkaa että tämä prötääminen kuului silloin kun elokuvassa tms..tuli hiljainen kohta.
Kyllä se näin on että halpaa ja hyvää ei ole olemassakaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Ihmettelyketju
Samaa tekee läppäri, pieni suhina tulee taustalta ja alkaa ottaa pattii ku hiljaista
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Ihmettelyketju
Ilmeisesti Pohojois-Ameriikan pakkaset ja lumituiskut on erilaisia tai sitte ne autot on herkempiä kylmälle. Eihän täälä tehä muutako lurautetaan talvilaatua polttoainesäiliöön ja jatketaan ajoa. Jos on ajo pelkkää nurkkapyöritystä niin sitte ehkä jotaki pahvia kötöstetään keulalle.Rattivaihde kirjoitti:^Mitenköhän hyvin ne vinkit pätee eurooppalaisiin kuorma-autoihin
Ihmettelen, mikä idea femman TCS:ssä oikein on. Parin kilometrin kokemuksella tuntuu lähinnä häiritsevän ajamista varsinkin yhdistettynä yliaktiiviseen Aisin Warneriin. Tonnari ZF:llä, mekaanisella kaasulla ja omalla jalalla käyttäytyy paljon levollisemmin. Kesällä tuo TCS kyllä torjui mukavasti ylimääräisiä sutimisia.
Tuossa meän femmasa on esp ja onko siinä nyt sitte se tcs:ki, manuaalivaihteistolla. Luistonestoa en ole kokenut mitenkään haitalliseksi, päinvastoin. Esp toimii myös hyvin, paitsi että viime keväänä oli tuossa kotitiellä semmonen tilanne että käytännössä yhessä päivässä lämpeni ja suli läpi koko talven aikana kertyny polanne ja sitä loskaista jääsoseuraa oli varmaan kolkyt senttiä paksusti koko tien leveydeltä. Se oli vähän liikaa esp:n aivoile, rivakat ohjausliikkeet yhdistettynä reiluun kaasunkäyttöön ja n. 2 km/h etenemisvauhtiin laitto systeemin niin sekasin että käytännössä saappi pysähty sadan metrin jälkeen. Napista esp pois päältä ja hokkuspokkus meillähän oli eleettömän varmasti etenevä saappi .
Edittiä topikkiin liittyen. Ihmettelen korjaamoiden hinnoittelua. Satku pomppas ruosteesta katastuksessa, vetaritunnelin pohjat ja tunkinpaikat takana. Ensimmäinen korjaamo tutki ja totesi että vähintään 950€ maksaa. Toinen (joka työn teki) peri 280€ ja anto takuutaki 51 vuotta. Tosin tuohon takuuseen suhtaudun hieman varauksella . Mutta vitsailut sikseen, melkoinen ero hinnoissa..
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen kun sanotaan että "laatu maksaa" ja "hyvää ei saa halvalla"!Henri S kirjoitti: Ihmettelen korjaamoiden hinnoittelua. Satku pomppas ruosteesta katastuksessa, vetaritunnelin pohjat ja tunkinpaikat takana. Ensimmäinen korjaamo tutki ja totesi että vähintään 950€ maksaa. Toinen (joka työn teki) peri 280€ ja anto takuutaki. Melkoinen ero hinnoissa...
Monesti täälläkin foorumilla todettu johonkin hankintaan liittyen (jarruosat, iskarit, renkaat, ruosteenestokäsittelyt tms., jne.) että se on väärä paikka säästää.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i