Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24010
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarkoitatko kannella ämpärin kantta vaiko kiristysmutteria?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ainakin voi täyteen tankatessa alkaa valuttaa bensaa siitä reijästä, jos ei ole täysin tiiviisti kiinni.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24010
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

asentelin tehdasuutta vetokoukkua vm76 avosaabbiin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Rattivaihde kirjoitti:Melkein jäin sen kanssa bensapiippuun Ruoholahteen. Itämerenkadun varressa startatessa sammahti käynnistymisen jälkeen, starttasi jälleen normaalisti, sammahti keskelle katua, käynnistyi jälleen normaalisti, sitten nyykähti pari kertaa kiihdyttäessä kunnes vasta Tuusulanväylällä ymmärsin yhdistää tähän käytökseen bensavalon mietittyäni jo kampiakselin asentotunnistimet, sytytyskasetit ja bensapumput läpi muutamaan kertaan... 58 litraa bensaa tankkiin ja vetää puhtaasti. En tiedä oliko osavaikuttimena kuumuus (EDUssa 36 astetta) vai vain se että olen tottunut satkujen kanssa siihen, että bensavaloa voi katsella vaikka parisataa kilometriä ilman sen suurempaa huolta...
Yllätys yllätys, ei päässyt näin helpolla, äsken nykäisi taas pari kertaa pitkän tyhjäkäynnillä auringossa seisomisen jälkeen, tankki on edelleen täynnä.

Mitenköhän reilua rahanmenoa tonnari on mun varalle suunnitellut...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti: Mitenköhän reilua rahanmenoa tonnari on mun varalle suunnitellut...
Tonnari-nimitys tulee ihan syystäkin, nimittäin remontteihin / ylläpitoon menee aina se noin kiloeruo kuussa :D
Kun pätkii kuumana (tyhjäkäynnillä), niin toimiiko muuten OK? Eli jos antaa happea, niin lähteekö vai jääkö ihmettelemään?

Jos ihan luotettavaa käyttöautoa tosta meinaat eikä ole tarkkaa tietoa koska on mitäkin vaihdeltu, niin hommaa toimiva DI-kasetti (uusi), vaihda kampuran asentotunnistin, bensapumppu (uusi takaiskut samalla), avaa öljypohja ja putsaa sihti (juu menee tukkoon myös tontussa rippuen vähän öljynvaihtoväleistä ja käytetystä öljystä), putsaa / testauta suuttimet, vaihda kansipahvi, hommaa vaihto turbo jo varuiksi, teetä T7 mankkumodi jos ei ole jo tehty (vai oliko toi LPT ilman mankkua??), tarkista keulakennojen kondis, vaihda kannesta lämppärin kennolle lähtevä vesiletku (tai pistä se konttiin tuoreen klemmarin kanssa varuille), hommaa varuille laturi, yksi etupyörän napa (laakeri) on aina hyvä olla varuiksi valmiina, putsaa ABS sensoreiden päät ja hammaskehät (juu se sensori ei lähde irti kuitenkaan ehjänä, eli vaatii jarrulevyn irroittamisen), takajarrusatuloita joutuu ainakin käppärin osalta säätämään joka katsastukseen jos ei ole viiden vuoden sisään uusittu, parempi melkein purkaa satulat ja pistää sisään korjaussarja ja/tai vaihtaa koko satula, takavakaajan helat vaihtoon (pistä PU:t, tulee kivasti yliohjaava tontusta), kytkimen työsylinteri on kuitenkin täynnä moskaa siitä porsineesta letkusta, eli se on hyvä putsata (vaatii laatikon irroituksen) samalla kun vaihtaa työsylinteriin korjaussarjan tiivisteet ja sen sisältäpäin porsivan kytkinletkun ennen kuin alkaa vuotamaan / pullistumaan, vahdi kytkin/jarrupolkimen käytöstä, jos alkaa olemaan löysää mekanismissä, niin hommaa aika hitsaajalta joka vahvistaa polkimien kiinnityspellit, vaihda mittaristoon kaikki polttimot, tsekkaa vaihdekepin helan/nivelen kunto konehuoneen puolella (vaihda jos on löysiä), uusi hydrauliset koneen alatuet ja ylävääntötuki, uusi vaihdelootan kiinnityspusla (PU on ihan jees tossakin), hommaa uudet lämmityselementit kuskin penkin lämmitykseen, tarkkaile vaihteisto-öljyn määrää vähintään 2000-4000km välein, tsekkaa koiranluiden kondis ja hommaa uudet (älä osta scantekkiä, hirveetä kuraa), tsekkaa etutukivarren kiinnityshelat (ne alumiiniset), tilaa niitä ainakin kahdeksan (uusimisväli n. 2-3 vuotta, autossa on noita heloja neljä), samalla katsasta tukivarren takapuslan (ns. "perhonen") kunto ja vaihda sekin uretaaniseen, jos autossa ei ole takaroiskeläppiä, tsekkaa takapyörien takaa kotelon kondis ja buukkaa taas aika hitsaajalta koteloiden korjaukseen, korjaa ruostevauriot ja ruostesuojaa ovien alareunat ennen jokaista syksyä, irroita etu ja takalokareiden kaaret, korjaa alta löytyvät ruostevauriot ja rasvaa vaseliinilla kaarien taustat, hommaa uudet tankin pannat tai tee pellistä itse käikäleet hitsaajan hitsatessa ne kiinnikkeisiin, vaihda käsijarruvaijerit (osta orkkista jos saa, koska tarvikkeissa on kumit paskaa), vaihda termostaatti, putsaile ja käsittele CRS contact sprayllä (tms) rekisterikilpien valojen kontaktit sieltä takaloosterista, vaihda imusarjan lämmityskanavan (jäähdytysneste kiertää siellä) O-rengas, putsaa läppäkotelo, vaihda kampuran stefa ja öljypumpun O-rengas, vaihda kampuran stefa myös kytkimen puolelta (vaatii laatikon irroituksen), vaihda moniurahihna + rullat, tsekkaa samalla hihnan kiristimen ja kampuran hihnapyörän vulkanoinnin kunto, putsaa sisäilman lämpötila-anturi kahden vuoden välein, hommaa uusi joustopätkä pakoputkeen (downpipen liitos loppuputkeen), vaihda lambda-anturi, takapönttö kestää motonetti-kamana n. 3-5vuotta, orkkis ehkä vähän pidempään (?), fiksaa takaluukun alareunasta ruosteet, tsekkaa myös takaluukun yläreuna ja kattopellin kunto sieltä takaluukun yläreunan tietämiltä, jos ja kun tuulilasin joskus uusit, niin korjauta ruosteet karmeista (voi olla isotkin alueet mätinä, omalla kohdalla oli tuuri ja karmit oli OK).

Tossa tolleen alkuun ne mitä omalle kohdalle on tonnareiden kanssa osunut (yksi oma ja toinen "ylläpidettävä), ja mitkä satuin muistamaan. Tarkoituksella jätin ilmastointihommat huomiotta, koska ei se ole auton käytön kannalta olennaista että toimiiko kylmästöinti, ja tietysti LH-jetille spesiaalit komponentit koska tuo tonttusi on oletettavasti Trionic. Eli aika pienellä noiden kanssa on selvinnyt :D

EDIT: prkl, nyt vasta hokasin että sullahan on automaagi :D No siihen saa niitä matolaatikon jousia ja O-renkaita vaihdella jossain rakosessa kuitenniin, ja nuo manuaalin kytkimeen/työsylintereihin liittyvät hommat on yo listassa vähän obsolete :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^ :lol: :lol: :lol: :lol:
V.J.S kirjoitti:Kun pätkii kuumana (tyhjäkäynnillä), niin toimiiko muuten OK? Eli jos antaa happea, niin lähteekö vai jääkö ihmettelemään?
Ei se tunnu olevan oikein mihinkään muuhun yhteydessä kuin kuumuuteen, nykäys voi tulla tasakaasulla tai lievässä kiihdytyksessä, täyskaasulla ei ole ilmennyt, ylipäätään on tainnut neljä nykäystä olla tähän mennessä yhteensä, plus tietysti ne kaksi sammumista silloin kun koko oirehtiminen alkoi eilen. Nytkin kun lähti töistä ehkä vähän epäröi kierroksia käynnistymisen jälkeen muttei kumminkaan suuremmin rötännyt saatika sammunut. Olen pitänyt pientä (ainakin ruiskusatkuun verrattuna pientä) kierrosten jumppaamista käynnistyksen jälkeen saabille tyypillisenä ominaisuutena mutta tiedä sitten onko se sitä myös tonnarissa.

Mitä tuohon muuhun listaan voisi pikaisesti kommentoida niin yleisesti auto on keskimääräistä paremmin ja huolellisemmin pidetty (ruostetta on vain vähän, alusta tuntuu olevan kunnossa jne.), mankkuvena on jo hajalla (täyspaineinen muttei ahda kuin peruspaineet), manuaaliin ja kytkimeen liittyvät vaivat eivät ole mun murheena, samoin takaluukun yläreunasta ei katto ruostu kun on CD. :D DI-kasetti on jossain vaiheessa uusittu (koska on musta), se tulee ensimmäisenä mieleen tuohon nykimiseen liittyen (koska bensapumpulle tällainen käytös olisi ehkä hieman outoa ja kampuran asentotunnistimen kanssa ei taitaisi lähteä käyntiin ensinkään?), kansiremontista on muistaakseni vajaa 40tkm ja neljä vuotta, kennot ovat hyvässä kunnossa, käsijarru toimii erittäin napakasti (lienee korjattu viime vuosina), roiskeläpät löytyy edestä ja takaa (takakotelot silti jo menossa), ovet ovat toista takaovea lukuunottamatta käytännössä ruosteettomat, pakoputki on lähes uusi, takaluukun alareunassa on pieni ruostekohta, tuulilasin karmit on tod.näk. ruosteessa muttei vielä näy tiivisteen alta, lasi itse on hyvässä kunnossa, kuskin penkissä ei ole lämmitystä, mittaristossa kaikki polttimot kunnossa. Listalta puuttui automaattiöljyt, jotka pitäisi vielä huuhdella uudestaan, ja ilmastoinnin painekytkimeltä lähtevä flektin johto joka on poikki.
:mrgreen:

Ja mitä siihen tonnari-nimeen tulee niin mullon ny ollu tuo auto pian neljä kuukautta ja ostohinta mukaanlukien on rahaa mennyt korkeintaan 2600 euroa (poislukien bensat, verot ja vakuutukset luonnollisesti). :D
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyyyyyyllä toi nykiminen on tod.näk. se kampuran tunnistin, etenkin kun on kuumana sammunutkin pari kertaa. Osaa spedeillä todella mystisesti. Ota 1,5litran jaffapullo vettä mukaan ja kaada sinne tunnistimelle seuraavan kerran kun oireilee. Pienellä kuormalla / tyhjäkäynnillä tuntuva "Nykäys" ilman sammumista kuumalla voi ihan hyvin olla ilmastoinnin kompuran käynnistyminen / sammuminen. Täyskaasulla ainakin joku saabin malli ohittaa kompuran, eli se ei pyöri ollenkaan kun poljetaan tennaria rintapeltiin...Muutenkin kun koneesta ulosmitataan 100+kW niin kompuran ~3-4kW ei paljoa "nykimistä" aiheuta. :D
Ja tositonnaristi tietää, että jos tässä kuussa meni vaan satku korjauksiin, niin ens kuussa se on sitten 1900€ sileenä :lol:

P.S: Suosittelen laatimaan yo random-listauksestani excel-kaavakkeen, johon voit sitten rivi riviltä kuittailla hommia tehdyksi sitä mukaan kun ne eteen tulee :D Huomasin myös kolmannella lukemalla, että yo listasta puutui n. 3metriä uutta alipainetkua ja by-pass venttiilin uusinta :D Editors note: yo listahan on siis ns. "normaaleiden" huoltokohteiden ulkopuolinen "odotetteavissa olevat korjaukset" lista. Sytytystulppia, jarruosia, suodattimia, moottoriöljyjä yms. joutuu vaihtamaan ihan kaikkiin autoihin merkkiin tai malliin juurikaan katsomatta (lihavoitu osa Ristolle tarkennukseksi, ennen kuin tämä pedantti herrasmies alkaa linkkailemaan jotain Tesla Model S:ää ja kyselemään moottoriöljynvaihtoväliä sille :mrgreen: :| :roll: ).
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Heinä 25, 2014 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ilmastoinnin kompurasta ei voi johtua koska ilmastoinnin rele on irti koska se johto. :D Se asentoanturi siirtyi nyt kyllä ykkössijalle epäilylistalla, kiitokset tietovahvistuksista.

Edit: :lol: :lol:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

nalleolut kirjoitti:tarkoitatko kannella ämpärin kantta vaiko kiristysmutteria?
Siis sen muovisen kiristysrenkaan alla olevaa kantta, jossa se kohdistusmerkki on. Eli mihin liitin kiinnitetään.
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

V.J.S kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti: Mitenköhän reilua rahanmenoa tonnari on mun varalle suunnitellut...
Jos ihan luotettavaa käyttöautoa tosta meinaat eikä...
:D nyt joutu kopioimaan listan, kun just hommasin tonnarin luotettavaksi käyttöautoksi... ei muutaku checklistia kehiin... ;) käy tosta läpi pikkuhiljaa ni toimii pitkään... ehkä? :D
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jemmasta kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti: Mitenköhän reilua rahanmenoa tonnari on mun varalle suunnitellut...
Jos ihan luotettavaa käyttöautoa tosta meinaat eikä...
:D nyt joutu kopioimaan listan, kun just hommasin tonnarin luotettavaksi käyttöautoksi... ei muutaku checklistia kehiin... ;) käy tosta läpi pikkuhiljaa ni toimii pitkään... ehkä? :D
Oikeasti lista perustuu todellisuuteen ja omiin havaintoihini kyseisen automerkin ja mallin parissa, eli vuonna 2003 ostettuun vuosimallin 1992 Saab 9000CS 2.3T (DI/APC + LH-jet 2.4.2)autoon (ostohetkellä mittarilukenma 185000 noin suurinpiirtein), jota pidin n. kolme vuotta ja vähän reilu 100000km. Lisäksi kokemuksia n. 2,5 vuoden ajalta siskolle about 2011 alkuvuodesta hommatusta vm 1995 2,0T (185hv malli Trionic 5:llä), jossa ostohetkellä n. 260000km ja motin porsiessa karstaisesta öljysihdistä johtuen n. 310tkm

EDIT: Prkl: unohtui tuossa -92 mallissa ollut öljypinnan tasonkorkeusanturin O-renkaan uusiminen. Alkaa kuitenkin vuotamaan jos semmonen on (uudemmissa taidettu poistaa??).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jemmasta
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2014 15:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja jemmasta »

V.J.S kirjoitti:
jemmasta kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:
Jos ihan luotettavaa käyttöautoa tosta meinaat eikä...
:D nyt joutu kopioimaan listan, kun just hommasin tonnarin luotettavaksi käyttöautoksi... ei muutaku checklistia kehiin... ;) käy tosta läpi pikkuhiljaa ni toimii pitkään... ehkä? :D
Oikeasti lista perustuu todellisuuteen ja omiin havaintoihini kyseisen automerkin ja mallin parissa, eli vuonna 2003 ostettuun vuosimallin 1992 Saab 9000CS 2.3T (DI/APC + LH-jet 2.4.2)autoon (ostohetkellä mittarilukenma 185000 noin suurinpiirtein), jota pidin n. kolme vuotta ja vähän reilu 100000km. Lisäksi kokemuksia n. 2,5 vuoden ajalta siskolle about 2011 alkuvuodesta hommatusta vm 1995 2,0T (185hv malli Trionic 5:llä), jossa ostohetkellä n. 260000km ja motin porsiessa karstaisesta öljysihdistä johtuen n. 310tkm

EDIT: Prkl: unohtui tuossa -92 mallissa ollut öljypinnan tasonkorkeusanturin O-renkaan uusiminen. Alkaa kuitenkin vuotamaan jos semmonen on (uudemmissa taidettu poistaa??).
Kyllä kyllä, en toki epäillytkään. Ja vakavissani koppasin itselle. =) itsellä nyt tuo -91 cc 2.3t aut. Ja luotettavaksi matka-autoksi sen aion värkätä. 162 ajettu ja kroppa voi sanoa ruosteeton mitä pohjaakin tänään katselin konttorilla. Mutta täytyy sanoa, et monessa muussa merkissä varmasti yhtä paljon hommaa herkästi 100tkm matkalta. Kestäviähän nuo käsittääkseni kuitenkin on, kun malttaa pitää huolta.
Saab 9000 CC 2,3T A -91 Projektisivu
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5176
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Risto »

Taisivat V.J.S:llä olla köyhämalleja nuo tonnarit, kun ei listassa ollut kattoluukun aukon reunojen ruostumista, automaattilaatikon hajoamista 280 tkm:n välein, automaatin vaihteenvalitsimen asentotunnistimen loppuunkulumista 650 tkm:ssa eikä ilmastointikompuran kiinnileikkaamista vain 550 tkm ajettuna. Nämä siis tulevat eteen kaikissa tonnareissa, joissa nuo varusteet ovat, kun kerran minullakin noin pääsi käymään. Lisäksi kannentiiviste pitää vaihtaa 200 - 250 tkm välein ja öljynjäähdyttimen letku puhkeaa jo 450 tkm kohdalla.

Ja ettei taas mene kokonaan OT:ksi, niin sisäpuhdistin SS:n.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hyvä Risto! Mitä enemmän pisteitä datapilvessä, sitä luotettavampaa on data tukemaan tonnaristien ennaltaehkäisevän huolto-ohjelman laatimista.
Off topikkia välttääkseni: kirjoitin vahvasti sammaloituneeseen taka-oveen painepesurilla sanan "ecopower" ja tarkistin että onko moottorisaha yhä takajalkatilassa (ei ollut, olin siirtänyt sen viime talvena liiterin puolelle).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Tsaijai! Virtalukon pohja ja tietty patruunan haitat jäivät pois!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Vastaa Viestiin