Kalevassa oli juuri juttua moottoritielle liittymisen vaikeudesta. Tänään sitten sattui kohdalleni malliesimerkki. Oulun motarilla kainuuntien rampilta pohjoiseen mennessä kaveri meinasi väkisin vaihtaa kylkeeni alle 80 vauhdista, kun itsellä oli muutama kilsa yli 100 nopeutta. Töötillä palasi takaisin omalle kaistalleen. Eipä siinä muuten mitään erikoista olisi, mutta kun ko. kiihdytyskaista on pari kilometriä pitkä. Laitoin Kalevaan ko. juttuun palautteena auton videokamerasta tapauksen videon. Saas nähdä julkaisevatko. Jos eivät, laitan sitten itse youtubeen.
Emäntä tuumasi, kun päivittäin siitä ajaa, että ihan joka kerta siinä samassa paikassa saa jarrutella tosissaan samasta syystä. Ei siis mikään ihme että lähes päivittäin on peräänajoja juuri tuosta kohdasta kuusamontien rampin välisellä tieosuudella.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Eihän kuljettaja voi muuta rajoitusta noudattaa, kuin yleisrajoitusta (80) siihen saakka, kunnes muuta liikennemerkillä opastetaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
BMW 2002 Turbo ajeli tuossa eräänä päivänä edellä. Oli vänkää nähdä livenä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Seinäjoen ABC:llä tankilla 70-80-lukujen vaihteen kaksiovisen ysiysin. Äänen perusteella sanoisin että B-koneinen, 1977-81 väliltä nyt kuitenkin. Eipä näy ysiysejä läheskään yhtä usein kuin ysikutosia, taitaa tämän kesän suhdeluku olla luokkaa 1:12.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Illalla töihin tullessa tuli karjaalla vastaan punanen opel insignia farmari hätävilkut päällä, luulin että oli joku hätänä, mutta ilmeisesti ei ollut muutakuin ominaisuus...
Näin moottoripyöräposiilin.
Oli pakko ampua perään. Hitto ku ajo samaan suuntaa ja joutu menee ohitte, kun kukaan muu ei uskaltanu.
Siinä se si roikku peräs 10km, kunnes pääsin rampilta ulos. Kiihdytti hiukka kaarteissa, jos näytti että näköetäisyys ois loppumassa.
En kehannu ajaa ku 106, GPS mukaan, jonka näpytin pyörää ohittaessa päälle. Mut sitä vauhtia menin ohitte muista aika joutusaan.
Miksi ne tavikset pelkää niin paljo posiileja?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Näin moottoripyöräposiilin.
Oli pakko ampua perään. Hitto ku ajo samaan suuntaa ja joutu menee ohitte, kun kukaan muu ei uskaltanu.
Siinä se si roikku peräs 10km, kunnes pääsin rampilta ulos. Kiihdytti hiukka kaarteissa, jos näytti että näköetäisyys ois loppumassa.
En kehannu ajaa ku 106, GPS mukaan, jonka näpytin pyörää ohittaessa päälle. Mut sitä vauhtia menin ohitte muista aika joutusaan.
Miksi ne tavikset pelkää niin paljo posiileja?
Jaaa-a muistan kerran kun olin maijaa ohittamassa niin hänellä ilmeisesti oli kotsa niin tiukalla että piti vilkut laittaa päälle siinä vaiheessa kun olin päässyt rinnalle ja näyttää että aja taakse, ri saanut ohittaa 85kmh oli ehkä vauhtia 80 alueella, ajoin kuitenkin sitten kiltisti taakse
Edit:Ja hauskinta oli se kun ajoivat seuraavasta rampista ylös, sinne oli n. 200metriä....
Valkoisen mersun, jonka kuski ilmeisesti ajatteli että punainen valo ei kosketa valkoisia mersuja. Meinasi tulla kylkeen kun ajoin risteykseen eteensä, eikä tullut millään vanhoilla vihreillä, koska en ollut itse jonossa ekana liikkeellä kun vihreä mulle vaihtui. Tööttäs vielä perään, en tiedä tajusko missään vaiheessa ajaneensa valoristeykseen.
Tilanteen tais pelastaa se, että kaikilla oli hidas vauhti. Itselläni koska käännyin vasemmalle ja Mersulla koska risteyksen ylitettyään hänellä olis ollut pysäytys autoletkan perälle.
Onneks siis oli vähän ruuhkaa eikä jalankulkijoita risteyksessä. Muuten mersuilija olis voinut täräyttää suoraan vihreillä tulevan jalankulkijan kylkeen normaalia taajamanopeutta.
Eilen ilta-ajelulla Porvoossa pistin merkille erittäin hienon toteutuksen rantabulevardilla.
Kaksisuuntaiset liki autokaistan levyiset pyörätiet sivuilla ja keskellä pieni ränni autoliikenteelle. Ränni ehkä noin puolentoista auton levyinen ja siis kaksisuuntainen. Risteyksestä tuolle pätkälle käännyttäessä hätäisesti kyhätty sekava kyltti, josta mieleen jäi "Varo pyöräilijöitä" tms. Kyllä vaan hieno viritys.
Luonnollisesti ilmeisesti kävelyliikenteelle varatuksi tarkoitetulla viereisellä alueella päälleajavia pyöriä sai kävelijänä varoa, kuinkas muuten.