Uudenkaupungin miehen harmiksi vähän offtopikkia, eli EILEN illalla sählyistä kotiin ajellessa Paippisten mutkapätkiä tietä tukki uudenmallinen (en enää edes yritä saada nopita E/F/Ö jne mallimerkintöjä oikein ettei Temeä ala harmittaa) 5-sarjan sedan Penari. Aika komee oli muuten se takavalaistus pimeässä puhtaan valkoisessa auotssa, oikeasti tykkäsin Toki hiukan tuli kyllä mersu mieleen niistä?
Mutta siis tuon suht. rauhallisesti ajelleen (vauhti ehkä n. 80% meikäläisen normaalin rauhallisesta etenemisnopeudesta kys. pätkällä) taksin ajolinjat oli kyllä hupaisat. Perä näytti muljuavan jokaiseen mahdolliseen suuntaan, hetkeäkään ei tuntunut menevän suoraan, kuski tarvitsi todennäkösesti aurinkolaseja pimeällä tiellä suojaksi ESP-valon jatkuvalta loimottamiselta Melkonen talviauto, vai oisko toi sitä "ajamisen iloa"?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S kirjoitti:Uudenkaupungin miehen harmiksi vähän offtopikkia, eli EILEN illalla sählyistä kotiin ajellessa Paippisten mutkapätkiä tietä tukki uudenmallinen (en enää edes yritä saada nopita E/F/Ö jne mallimerkintöjä oikein ettei Temeä ala harmittaa) 5-sarjan sedan Penari. Aika komee oli muuten se takavalaistus pimeässä puhtaan valkoisessa auotssa, oikeasti tykkäsin Toki hiukan tuli kyllä mersu mieleen niistä?
Mutta siis tuon suht. rauhallisesti ajelleen (vauhti ehkä n. 80% meikäläisen normaalin rauhallisesta etenemisnopeudesta kys. pätkällä) taksin ajolinjat oli kyllä hupaisat. Perä näytti muljuavan jokaiseen mahdolliseen suuntaan, hetkeäkään ei tuntunut menevän suoraan, kuski tarvitsi todennäkösesti aurinkolaseja pimeällä tiellä suojaksi ESP-valon jatkuvalta loimottamiselta Melkonen talviauto, vai oisko toi sitä "ajamisen iloa"?
Se on kato "ajajan auto" eli ei käy aika pitkäksi kuskin penkillä vikuroivaa autoa kaistessa.
Muoks: Meinas mennä ihan täysin offtopicix, kun vaan kommentoin... Näin.. öö.. Lahdenväylän kovin ruuhkaisena aamusella? Ja bussikin oli myöhässä...
Henkka #2283 kirjoitti:Polkupyöräilijän kehä I:llä Leppävaaran kohdalla. Ilmeisesti joku ollut ottamassa "tilaa ihmisen haltuun". Niin, lumihanki ei myöskään anna autoille oikeutta ajaa pyöräteillä.
Miksei Kehä ykkösellä saisi ajaa polkupyörällä ? Moottoritie ei ole kyseessä, onko erikseen polkupyöräilyn kieltävät merkit ?
Pyöräilijän on käytettävä pyörätietä missä sellainen on.
Laissa on pyörätien käyttövelvollisuus aika heikosti ilmaistu. Tieliikennelaissa ei mitään. Tieliikenneasetuksessa merkkien 422-425 kohdalla vain maininta "Merkillä osoitetaan ajoradasta rakenteellisesti erotettua taikka erillistä pyörätietä, jota polkupyöräilijän on käytettävä ajaessaan asianomaiseen suuntaan". Riippuu tietty kohdasta mutta on siellä kehä ykkösellä useampiakin paikkoja joissa pyörätietä ei mene kehän vieressä samaan "asianomaiseen" suuntaan vaan joutuisi kiertämään moninkertaisen matkan.
Wesku, eikö järjenkäyttö ole enää sallittu? Pitääkö jokaiseen asiaan löytyä vastaus lakikirjasta? Kyllähän poliisi tuollaisen polkupyöräilijän pystyy poistamaan kehätieltä, vaikka sillä perusteella että vaarantaa oman terveytensä. Ja toisekseen, Kehä I:llä menee molemmin puolin mitä mainiommat polkupyöräilyyn tarkoitetut reitit.
siiseli kirjoitti: Ja toisekseen, Kehä I:llä menee molemmin puolin mitä mainiommat polkupyöräilyyn tarkoitetut reitit.
Mutta Weskun tulkitsemana lain mukaan olet oikeutettu ajamaan Kehällä, jos se pyörätie menee vaikkapa muutaman sata metriä "väärään" suuntaan samaan aikaan kun samalla kohtaa itse päätie (Kehä) menisi juuri sinulle oikeaan suuntaan. Ja vain se on tärkeää, eli Weskun missiona tuntuu olevan se, että pitää pystyä todistamaan olevansa lain mukaan oikeassa, vaikka se sotisikin kaikkea tervettä järkeä, itsesuojelua, yleistä hyvinvointia, liikenteen sujuvuttaa yms. vastaan. Vain lakikirjan teksti on tärkeää. Paitsi silloin kun on puhe Ohitusjärjestyksestä, silloin lakikirjojen tekstit voidaan unohtaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
siiseli kirjoitti:Ja toisekseen, Kehä I:llä menee molemmin puolin mitä mainiommat polkupyöräilyyn tarkoitetut reitit.
Oletkos kokeillut ajaa Kehä 1:n päästä päähän polkupyörällä? Entä Kehä 3:n? Jos et ole, niin voin kertoa, että pyörätiet eivät ole mitä mainioimmat.
Parivuotta takaperin asuin Pihlajamäessä, ei ollut mitään ongelmia ajella Pitäjänmäkeen. Pitäjänmäestä Otaniemeen käsittääkseni jatkuu myös asiallinen reitti. Itäpäästä ei niin hyvää käsitystä, vähemmän tullut siellä poljettua mutta olettaisin ettei nyt hirveästi poikkea. Kehä III:n reiteistä ei mitään käsitystä.
siiseli kirjoitti:Ja toisekseen, Kehä I:llä menee molemmin puolin mitä mainiommat polkupyöräilyyn tarkoitetut reitit.
Oletkos kokeillut ajaa Kehä 1:n päästä päähän polkupyörällä? Entä Kehä 3:n? Jos et ole, niin voin kertoa, että pyörätiet eivät ole mitä mainioimmat.
Parivuotta takaperin asuin Pihlajamäessä, ei ollut mitään ongelmia ajella Pitäjänmäkeen. Pitäjänmäestä Otaniemeen käsittääkseni jatkuu myös asiallinen reitti. Itäpäästä ei niin hyvää käsitystä, vähemmän tullut siellä poljettua mutta olettaisin ettei nyt hirveästi poikkea. Kehä III:n reiteistä ei mitään käsitystä.
Mitään yhtenäistä baanaa kehän varrella ei ole, pyörän kanssa joutuu seikkailemaan umpikujien ja loputtomien kehän puolenvaihtojen suossa, jossa pärjää vain hyvällä paikallistuntemuksella. Siksi pyörätieväittämän käyttö ei toimi Kehien tapauksessa. Joku muu argumentti voi ollakin ihan järkevä, mutta lähtökohtaisesti pitäisin pyöräilyä sallittuna Kehä 1:llä.
Ässä kirjoitti:Mitään yhtenäistä baanaa kehän varrella ei ole, pyörän kanssa joutuu seikkailemaan umpikujien ja loputtomien kehän puolenvaihtojen suossa, jossa pärjää vain hyvällä paikallistuntemuksella. Siksi pyörätieväittämän käyttö ei toimi Kehien tapauksessa. Joku muu argumentti voi ollakin ihan järkevä, mutta lähtökohtaisesti pitäisin pyöräilyä sallittuna Kehä 1:llä.
Itsekkin tuonne ihan ujona maalaispoikana lähdin fillaroimaan, ensimmäisellä kerralla tuli hiukan harhailtua mutta toisella kerralla meni jo paremmin. Sama se on jokaisessa uudessa paikassa. Oli se sitten Helsinki, Lahti tai Jyväskylä niin samalla tavalla uusi kaupunki pitää oppia tuntemaan että liikkuminen onnistuu ongelmitta.
Toki, omalla vastuulla. Ei kuitenkaan sen ratkaisun jälkeen kannata kauheasti ärhennellä sitä, kuinka autoilijoilla välttämättä riitä ymmärrys moiseen ratkaisuun; ajetaan tarpeettoman läheltä ohitse ja kurapaska roiskuu päälle joka suunnasta. Itse toki pyrin huomioimaan tällaisetkin arjen sankarit liikenteessä, mutta kaikilta sitä ei kannata odottaa.
Aamuhämärässä ajelin NG9-5:sen ohi. Nuo takavalot olivat kyllä tosi hienoja pimeässä, kun näkyi jo kaukaa mikä auto siellä menee. Autokuume nousi melkein taas. "Onneks" on vähän liian arvokas auto mulle.
Toistakymmentä autoa ojassa pitkin etelä-karjalaa. Joukossa myös yksi og-900.
Tulipahan oltua myös kaksi tuntia jumissa kutostiellä Luumäellä ketjukolarin takia.
Koin itseni nykimässä risteyksen nyppylässä tonnaria liikkeelle. TCS vaan ruksutti ja keula seilasi sivusuunnassa melkoista rataa. No kyllä totta v...ssa joku älypää alkaa takaa tunkemaan oikealta ohi. Lähellä oli, että Hondan kylki olisi saanut Saabista hopeisen pusun. Ja siitähän sitä lähdettiin kuitenkin liikkeelle. Hyvin on hioutuneet Helsingin risteykset peiliksi.
Kaveri väitti nähneensä tiekarhun jossain Itä-Helsingissä. Uskonpa, että huhupuhetta. Sukupuuttoon ovat kuolleet.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05