Jukka T kirjoitti:Mersuja pyörätiellä ja ihan kotimaisilla kilvillä.
Täällä taas Nissan Primeran, joka myöhemmin oli sitten yrittänyt päästä pyörätien kinoksista irti ajamalla vielä isompaan kinokseen. Itse taas jäin jumiin kahden metrin päähän parkkiruudustani, kun auto jäi sutimaan pohjasta hankeen. Naapurin täti katsoi meikäläisen rimpulointia ja päätti olla lähtemättä liikenteeseen. Lumitöitä siis huomiseksi tiedossa.
hullu lumisade ja tuuli sai ihmiset käyttäytymään äsken liikenteessä hyvin hiljaisesti ja omituisesti okei tuuli pöllytti lunta sivuista tielle, mutta silti..pelkäsivät varmaan auton tarttuvan alustastaan kiinni ja näinollen koukkivat vastaantulevien kaistalle. Luulivat lumen alla olevan..mitä lie
Huomenna lehdissä taas kerran juttua, kuinka lumi sai kaikki sekaisin
talvihan ei olekaan joka vuosi
georgahti kirjoitti:eilen näin ihan hyvässä ajokelissä,
Hyvä ajokeli on suhteellinen käsite.
Se mikä :ille ja uusille kitkarenkaille on normali talvinen ajokeli, on vaikkapa mersulle tai sille mummon toyotalle ja TM-testivoittaja - Nokian Hakkapeliitta vuodelta 2000 - nastarenkaille pääkallokeli.
georgahti kirjoitti:eilen näin ihan hyvässä ajokelissä,
Hyvä ajokeli on suhteellinen käsite.
Se mikä :ille ja uusille kitkarenkaille on normali talvinen ajokeli, on vaikkapa mersulle tai sille mummon toyotalle ja TM-testivoittaja - Nokian Hakkapeliitta vuodelta 2000 - nastarenkaille pääkallokeli.
Pientä yleistystä:) Eilen ajoin ja olin kyydissä R 320 cdi 4matic:lla vajaa 300km. Ihan hyvin sillä pääsi liikkumaan, ei ollut pääkallokeliä, eikä saatu kerättyä letkaa perään:)
georgahti kirjoitti:eilen näin ihan hyvässä ajokelissä,
Hyvä ajokeli on suhteellinen käsite.
Se mikä :ille ja uusille kitkarenkaille on normali talvinen ajokeli, on vaikkapa mersulle tai sille mummon toyotalle ja TM-testivoittaja - Nokian Hakkapeliitta vuodelta 2000 - nastarenkaille pääkallokeli.
Pientä yleistystä:) Eilen ajoin ja olin kyydissä R 320 cdi 4matic:lla vajaa 300km. Ihan hyvin sillä pääsi liikkumaan, ei ollut pääkallokeliä, eikä saatu kerättyä letkaa perään:)
ToyYodan ojassa,miten helkutissa se sinne oli sukeltanu?
Tie ei ollut liukas eikä mutkainen mutta silti aikamoiset luistelujäljet tiellä ja olipa vielä penkkaakin kyntänyt vähän matkaa ennenkuin päätti mennä syvälle ojaan perä edellä.
(keula oli tielleppäin)
Liekkö humalassa ollu...
Kolme OG9-3:sta Tikkurilan aseman parkkipaikalla. Keltainen ja metallisininen lumen alla ja harmaa, oisko ollut aero (etumaskin mallia näin) lähti juuri tullessani. Lisäksi oli pari vanhempaa 9-5:sta. Lämmitti mieltä pakkasessa
moilanen88 kirjoitti:ToyYodan ojassa,miten helkutissa se sinne oli sukeltanu?
Tie ei ollut liukas eikä mutkainen mutta silti aikamoiset luistelujäljet tiellä ja olipa vielä penkkaakin kyntänyt vähän matkaa ennenkuin päätti mennä syvälle ojaan perä edellä.
(keula oli tielleppäin)
Liekkö humalassa ollu...
Mepis kirjoitti:Kolme OG9-3:sta Tikkurilan aseman parkkipaikalla. Keltainen ja metallisininen lumen alla ja harmaa, oisko ollut aero (etumaskin mallia näin) lähti juuri tullessani. Lisäksi oli pari vanhempaa 9-5:sta. Lämmitti mieltä pakkasessa
Tuon ikäluokan kalustoa tällä seudulla kieltämättä pyörii ihan kiitettävästi. Ja molemmin puolin rataa.
Ajelin täysperävaunullisen rekan takana kun siitä räjähti rengas Ulvilantiellä Porissa. Täytynee sanoa että kyllä jää uuden vuoden paukut äänessä kakkoseksi, sen verran hyvin kajahti.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Matkalla Itäkeskukseen tien yläpuolella muuttuvan tiekyltin jossa luki HUONO AJOKELI ja samma på svenska. Oli varmasti todella hyödyllinen muistutus monelle joka ei muutoin huomannut että vetävillä pyörillä ei ollut lainkaan pitoa ja tuulilasista näkyi lähinnä valkoista.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22