Rattivaihde kirjoitti:Matkalla Itäkeskukseen tien yläpuolella muuttuvan tiekyltin jossa luki HUONO AJOKELI ja samma på svenska. Oli varmasti todella hyödyllinen muistutus monelle joka ei muutoin huomannut että vetävillä pyörillä ei ollut lainkaan pitoa ja tuulilasista näkyi lähinnä valkoista.
Itäkeskukseen pääsee myös kehä 1:stä pitkin ja siellä ei ole muuttuvia opasteita kuten Kehä 3:lla.
äijä kyl tietää siis kaiken...varsinainen oraakkeli
ella kirjoitti:Toy-ota yaris verson jossa kuskin penkin päällä punainen telttapatja En nyt tiedä oliko penkit niin huonot istua vai kylmät vai mikä lienee syynä...Mieli teki kyllä kysyä Ihan normikuteissa setä nousi pois autosta joten en usko että oli mikään remonttisuoja. Tuli mieleen että reilu 5v sitten jouduin kyseisen mallisella koppimopolla ajelemaan, ja penkit oli kauheat tämmöiselle 184cm mittaiselle, kun istuinosa oli niin lyhyt
Itsellä on nahkajakkaran päällä vanha filtti.En vapaaehtoisesti istu näillä pakkasilla kylmiin nahkapenkkeihin,selkänsä saa kipeäksi yrittämättäkin.
ella kirjoitti:Toy-ota yaris verson jossa kuskin penkin päällä punainen telttapatja En nyt tiedä oliko penkit niin huonot istua vai kylmät vai mikä lienee syynä...Mieli teki kyllä kysyä Ihan normikuteissa setä nousi pois autosta joten en usko että oli mikään remonttisuoja. Tuli mieleen että reilu 5v sitten jouduin kyseisen mallisella koppimopolla ajelemaan, ja penkit oli kauheat tämmöiselle 184cm mittaiselle, kun istuinosa oli niin lyhyt
Itsellä on nahkajakkaran päällä vanha filtti.En vapaaehtoisesti istu näillä pakkasilla kylmiin nahkapenkkeihin,selkänsä saa kipeäksi yrittämättäkin.
Itse olen tyytynyt sisätilalämppäriin, ja silloin kun sitä ei syystä tai toisesta ole voinut käyttää (esim. töissä ollessa), olen kuitenkin osannut autoon tullessa kytkeä penkinlämmittimen päälle. Joissain autoissa se voi toki olla vaikeaakin, mutta omassani riittää yhden napin painallus, kun tehoakaan ei voi erikseen säätää. Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen vartalon oma lämmityskennosto hoitaa asian eteenpäin.
Itse olen tyytynyt sisätilalämppäriin, ja silloin kun sitä ei syystä tai toisesta ole voinut käyttää (esim. töissä ollessa), olen kuitenkin osannut autoon tullessa kytkeä penkinlämmittimen päälle. Joissain autoissa se voi toki olla vaikeaakin, mutta omassani riittää yhden napin painallus, kun tehoakaan ei voi erikseen säätää. Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen vartalon oma lämmityskennosto hoitaa asian eteenpäin.
Penkinlämmitin saisi olla päällä ainakin 5 min ennen kuin istuu penkille,että olisi hyvä.Kävimpä sitten paikallisesta honkkarista hakemassa tuollaisen retkisuojan ja huomenna laitan sen paikoilleen.
Mimmi kirjoitti:Laita osto/myyntipalstalle vaihtoilmoitus rättipenkkeihin, eiköhän joku jopa vaihdakin ne sinulle kiinni ja vie samalla nahkajakkarat mennessään.
Nahkapenkit on kyllä niin sysipaska keksintö kuin vain voi olla: kesällä aurinko kuumentaa niin, että pekoni palaa penkille istuessa, ja talvella jäätyy luuytimet, kun jakkarat eivät lämpeä ikinä. Niinpä teen suuren palveluksen ja ilmoittaudun vapaaehtoiseksi vaihtamaan nahkajakkarat tupliksessa tällä hetkellä nököttäviin tonnarin etupenkkeihin ja kulahtaneisiin tupliksen orkkiksiin takapenkkeihin; ei-nahkaisiin luonnollisesti. Vaihto päittäin ja lupaan, että nahkaisten huonoista ominaisuuksista vaikenen tyystin.
Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana
Tummansävyisiä oli kumpikin
mjs kirjoitti:Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana
Jooo. Toi on aika erikoista.
Kerran kun oli kiire niin hyppäsin valkoiseen pakuun, mutta ihmettelin että missä mun limsapullo on? Mun oma olikin takana oleva paku joka myös oli käynnissä.
Toisen kerran kaveri yritti sisään ja ihmetteli että mitä sä istut mun autossa, mutta hänen auto oli seuraava. Makeat naurut tuli naurettua kun kerroin hänelle että ite olin tehnyt kerran saman mokan.
Tämä siiis kiireisessä ruuhkasuomessa missä joka sekunti on kallis
Eilen torstaina VT4 Hartolassa: valkoinen OG 9-3 ohitteli sankassa lumipöllyssä useita kymmeniä letkassa eteläänpäin menijöitä. Ei siinä mitään, oli varmaan kiire. Kuitenkin ks. elämänsä sankari ajoi moottoritiellä Heinolan kohdalla, normaalin talvikelin ja näkyvyyden vallitessa n. 90km/h. Tasanopeusnutaaja:)
mjs kirjoitti:Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana
Jooo. Toi on aika erikoista.
Kerran kun oli kiire niin hyppäsin valkoiseen pakuun, mutta ihmettelin että missä mun limsapullo on? Mun oma olikin takana oleva paku joka myös oli käynnissä.
Toisen kerran kaveri yritti sisään ja ihmetteli että mitä sä istut mun autossa, mutta hänen auto oli seuraava. Makeat naurut tuli naurettua kun kerroin hänelle että ite olin tehnyt kerran saman mokan.
Tämä siiis kiireisessä ruuhkasuomessa missä joka sekunti on kallis
valitettavasti tilanteen todellista huvittavuutta ei saa kirjaimin esiin.
Raudanlujat ammattilaisetkin ovat erehtyväisiä: kesällä taksi tuli prisman parkkipaikalle ja avasi takaoven ja rupes samantien lastaamaan mummun ostoksia peräkonttiin, mummu köpötteli toiselta puolelta takapenkille ja vetäs oven kiinni no kuski vauhdikkaasti luukku kiinni ja kyytiin....takapenkille. Sivusta kuulin naurun lomasta kun kuski tokas että "jaahas kukas tätä ajaa".
Eilen: En yhtään mitään. Se inhottava alijäähtynyt vesitihku jäätyi tuulilasiin niin hanakasti, ettei auttanut kuin pysähtyä skrapaamaan lasi auki. Ei jaksanut tämän jälkeen 9-5:n tuuletin pitää kuin puolet lasista auki, kun täysillä piti. Tuli lämmin kabiiniin.
Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
wesku kirjoitti:Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
Harmi tosiaankin. Vaitettavasti Tarvontiellä on 80 rajoitus jo ennen Kehä 1:stä ja 60 tulee vastaan Munkkivuoren siltaa ennen.
No en nyt tiedä oliko se niin harmi. Sen tapaista toimintaa oli jo pienelläkin matkalla että joku olisi varmaan yrittänyt ennen pitkää välistä tai pientareelta ja näillä keleillä olisi saattanut lähteä lapasesta
wesku kirjoitti:Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
Niin sitä pitää,road ragen ensimmäinen tuleva uhri.Itse iso(191/125)ja osaan otella,mut aina löytyy joka hevoselle kegittäjä.Onnea valitsemallanne tiellä(sitä tod tarttet,jollet läpää vain heitä)