Mitä näit liikenteessä tänään topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
uudestakaupungistasaab
"Aero"

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Mimmi kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Matkalla Itäkeskukseen tien yläpuolella muuttuvan tiekyltin jossa luki HUONO AJOKELI ja samma på svenska. Oli varmasti todella hyödyllinen muistutus monelle joka ei muutoin huomannut että vetävillä pyörillä ei ollut lainkaan pitoa ja tuulilasista näkyi lähinnä valkoista.
Itäkeskukseen pääsee myös kehä 1:stä pitkin ja siellä ei ole muuttuvia opasteita kuten Kehä 3:lla.

äijä kyl tietää siis kaiken...varsinainen oraakkeli
Sobrealimentación es la ostia.
core2
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja core2 »

uudestakaupungistasaab kirjoitti:
äijä kyl tietää siis kaiken...varsinainen oraakkeli
Oliskohan paikkakuntalaisia? :wink:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
ST1972
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja ST1972 »

ella kirjoitti:Toy-ota yaris verson jossa kuskin penkin päällä punainen telttapatja :lol: En nyt tiedä oliko penkit niin huonot istua vai kylmät vai mikä lienee syynä...Mieli teki kyllä kysyä :wink: Ihan normikuteissa setä nousi pois autosta joten en usko että oli mikään remonttisuoja. Tuli mieleen että reilu 5v sitten jouduin kyseisen mallisella koppimopolla ajelemaan, ja penkit oli kauheat tämmöiselle 184cm mittaiselle, kun istuinosa oli niin lyhyt
Itsellä on nahkajakkaran päällä vanha filtti.En vapaaehtoisesti istu näillä pakkasilla kylmiin nahkapenkkeihin,selkänsä saa kipeäksi yrittämättäkin.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

ST1972 kirjoitti:
ella kirjoitti:Toy-ota yaris verson jossa kuskin penkin päällä punainen telttapatja :lol: En nyt tiedä oliko penkit niin huonot istua vai kylmät vai mikä lienee syynä...Mieli teki kyllä kysyä :wink: Ihan normikuteissa setä nousi pois autosta joten en usko että oli mikään remonttisuoja. Tuli mieleen että reilu 5v sitten jouduin kyseisen mallisella koppimopolla ajelemaan, ja penkit oli kauheat tämmöiselle 184cm mittaiselle, kun istuinosa oli niin lyhyt
Itsellä on nahkajakkaran päällä vanha filtti.En vapaaehtoisesti istu näillä pakkasilla kylmiin nahkapenkkeihin,selkänsä saa kipeäksi yrittämättäkin.
Itse olen tyytynyt sisätilalämppäriin, ja silloin kun sitä ei syystä tai toisesta ole voinut käyttää (esim. töissä ollessa), olen kuitenkin osannut autoon tullessa kytkeä penkinlämmittimen päälle. Joissain autoissa se voi toki olla vaikeaakin, mutta omassani riittää yhden napin painallus, kun tehoakaan ei voi erikseen säätää. Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen vartalon oma lämmityskennosto hoitaa asian eteenpäin.
ST1972
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja ST1972 »

Azanovix kirjoitti:
ST1972 kirjoitti:
Itse olen tyytynyt sisätilalämppäriin, ja silloin kun sitä ei syystä tai toisesta ole voinut käyttää (esim. töissä ollessa), olen kuitenkin osannut autoon tullessa kytkeä penkinlämmittimen päälle. Joissain autoissa se voi toki olla vaikeaakin, mutta omassani riittää yhden napin painallus, kun tehoakaan ei voi erikseen säätää. Muutaman minuutin lämmityksen jälkeen vartalon oma lämmityskennosto hoitaa asian eteenpäin.
Penkinlämmitin saisi olla päällä ainakin 5 min ennen kuin istuu penkille,että olisi hyvä.Kävimpä sitten paikallisesta honkkarista hakemassa tuollaisen retkisuojan ja huomenna laitan sen paikoilleen.
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Mimmi kirjoitti:Laita osto/myyntipalstalle vaihtoilmoitus rättipenkkeihin, eiköhän joku jopa vaihdakin ne sinulle kiinni ja vie samalla nahkajakkarat mennessään.
Nahkapenkit on kyllä niin sysipaska keksintö kuin vain voi olla: kesällä aurinko kuumentaa niin, että pekoni palaa penkille istuessa, ja talvella jäätyy luuytimet, kun jakkarat eivät lämpeä ikinä. Niinpä teen suuren palveluksen ja ilmoittaudun vapaaehtoiseksi vaihtamaan nahkajakkarat tupliksessa tällä hetkellä nököttäviin tonnarin etupenkkeihin ja kulahtaneisiin tupliksen orkkiksiin takapenkkeihin; ei-nahkaisiin luonnollisesti. Vaihto päittäin ja lupaan, että nahkaisten huonoista ominaisuuksista vaikenen tyystin.
mjs
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja mjs »

Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana :D
Tummansävyisiä oli kumpikin :saab:
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Joku pojan kloppi oli saanut uuden mopoauton, meni sladissa joka kurvissa :lol:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
et
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja et »

mjs kirjoitti:Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana :D
Jooo. Toi on aika erikoista.

Kerran kun oli kiire niin hyppäsin valkoiseen pakuun, mutta ihmettelin että missä mun limsapullo on? Mun oma olikin takana oleva paku joka myös oli käynnissä.

Toisen kerran kaveri yritti sisään ja ihmetteli että mitä sä istut mun autossa, mutta hänen auto oli seuraava. Makeat naurut tuli naurettua kun kerroin hänelle että ite olin tehnyt kerran saman mokan.

Tämä siiis kiireisessä ruuhkasuomessa missä joka sekunti on kallis :D
Alihankkija
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Eilen torstaina VT4 Hartolassa: valkoinen OG 9-3 ohitteli sankassa lumipöllyssä useita kymmeniä letkassa eteläänpäin menijöitä. Ei siinä mitään, oli varmaan kiire. Kuitenkin ks. elämänsä sankari ajoi moottoritiellä Heinolan kohdalla, normaalin talvikelin ja näkyvyyden vallitessa n. 90km/h. Tasanopeusnutaaja:)
Toivotoivoton
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Toivotoivoton »

et kirjoitti:
mjs kirjoitti:Eräs vanhenpi rouva meinasi tulla mun saapin kyytiin päivällä. Aika läheltä katsoi ettei tää olekkaan heidän auto, vaan se odottaa mun auton takana :D
Jooo. Toi on aika erikoista.

Kerran kun oli kiire niin hyppäsin valkoiseen pakuun, mutta ihmettelin että missä mun limsapullo on? Mun oma olikin takana oleva paku joka myös oli käynnissä.

Toisen kerran kaveri yritti sisään ja ihmetteli että mitä sä istut mun autossa, mutta hänen auto oli seuraava. Makeat naurut tuli naurettua kun kerroin hänelle että ite olin tehnyt kerran saman mokan.

Tämä siiis kiireisessä ruuhkasuomessa missä joka sekunti on kallis :D

valitettavasti tilanteen todellista huvittavuutta ei saa kirjaimin esiin.

Raudanlujat ammattilaisetkin ovat erehtyväisiä: kesällä taksi tuli prisman parkkipaikalle ja avasi takaoven ja rupes samantien lastaamaan mummun ostoksia peräkonttiin, mummu köpötteli toiselta puolelta takapenkille ja vetäs oven kiinni no kuski vauhdikkaasti luukku kiinni ja kyytiin....takapenkille. Sivusta kuulin naurun lomasta kun kuski tokas että "jaahas kukas tätä ajaa".
MtSound
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Eilen: En yhtään mitään. Se inhottava alijäähtynyt vesitihku jäätyi tuulilasiin niin hanakasti, ettei auttanut kuin pysähtyä skrapaamaan lasi auki. Ei jaksanut tämän jälkeen 9-5:n tuuletin pitää kuin puolet lasista auki, kun täysillä piti. Tuli lämmin kabiiniin.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

Mimmi kirjoitti:
wesku kirjoitti:Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
Harmi tosiaankin. Vaitettavasti Tarvontiellä on 80 rajoitus jo ennen Kehä 1:stä ja 60 tulee vastaan Munkkivuoren siltaa ennen.
No en nyt tiedä oliko se niin harmi. Sen tapaista toimintaa oli jo pienelläkin matkalla että joku olisi varmaan yrittänyt ennen pitkää välistä tai pientareelta ja näillä keleillä olisi saattanut lähteä lapasesta :)
cab95
"Aero"

Viesti Kirjoittaja cab95 »

wesku kirjoitti:Rekkakuski päätti lähteä motarilla ohitukseen juuri 80 rajoituksen muuttuessa 100:ksi. Ajattelin että ajelenpa minäkin sitten 86. Noin 15 kilometriä mentiin vierekkäin ja ihmettelevää porukkaa oli jo runsaasti takana. Harmi vaan että määränpää tuli jo vastaan. Ehkä olis menty Munkkiniemeen asti vierekkäin.
Niin sitä pitää,road ragen ensimmäinen tuleva uhri.Itse iso(191/125)ja osaan otella,mut aina löytyy joka hevoselle kegittäjä.Onnea valitsemallanne tiellä(sitä tod tarttet,jollet läpää vain heitä)
Lukittu