Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Kuten todettu, bensassa tosiaan oli vettä. Sen poistaminen vähensi ongelmaa, mutta ei poistanut sitä - Briggs&Strapon välillä hyytyy, mihin yleensä auttaa kallistaminen takaviistoon. Ei kuitenkaan aina, vaan välillä vehje sammuu. Tänään tuo kuitenkin starttasi alkuun jo n. 15 minuutin taistelulla ja on yleensä sammuttuaan lähtenyt alle 5 nykäisyllä käyntiin. Nykimisten laskemisen (siis yhteensä) lopetin 150 nykäisyn paikkeilla, kokonaistulos tälle päivää lie jossain 200-250 paikkeilla. Melkein puoli nurtsia on jo ajettu. Melkein. Tähän mennessä on poltettu 2 litraa bensaa, tajusin jossain välissä että sillä määrällä, millä meikäläisen pienen ranchin ruohot silottaa, liikkuu bemari 50 kilometriä moottoritiellä. Ihan pikkusen on vm 2006 baijerilainen hyötysuhteessa edellä vm 2011 halpispaskaa. Eikä se bemarikaan ole ikäluokkansa polttoainetaloudellisin laite.
Ihmettelen noiden vehkeiden suosiota. Tuo kyseinen yksilö on kuitenkin vähiten paska Briggs&Strapon jonka olen kohdannut.
Joka kesä tyyppi tai pari kehuu omaa B&S:äänsä ja nämä kehujen kohteet ovat aina vähintään 10v, yleensä yli 20v vanhoja. Ehkä tuommoinen halpatuotantorousku pitäisi tuupata hyllyyn 10 vuodeksi, jos pelkkä aika sen parantaa...
Ihmettelen noiden vehkeiden suosiota. Tuo kyseinen yksilö on kuitenkin vähiten paska Briggs&Strapon jonka olen kohdannut.
Joka kesä tyyppi tai pari kehuu omaa B&S:äänsä ja nämä kehujen kohteet ovat aina vähintään 10v, yleensä yli 20v vanhoja. Ehkä tuommoinen halpatuotantorousku pitäisi tuupata hyllyyn 10 vuodeksi, jos pelkkä aika sen parantaa...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Kalvo kaasarin ja tankin välissä venyy, kohoa korvaava kalvon osuus veltostuu ja antaa liikaa bensaa. Uusi kalvo auttaa nykybensoilla pariksi vuodeksi. Sanovat, että pienkonebensalla kalvo kestäisi pidempään.
Omasta uudemmasta leikkurista olen vaan asetellut kalvon keväisin paremmin, vaseliinilla "liimaten" passannut kalvon kohdalleen tankin tasopintaan kohdalleen jottei liikahtaisi niin pahasti sivuun kaasaria kiinnittäessä. Kalvon reuna tuntuu pyrkivän lipeämään sisemmäs kohdassa, jossa tankinpäällisen kammion vieressä kaasarin laipan reuna on hyvin kapea ja kiinnitysruuvit kaukana toisistaan. Kalvon vaihdoin uuteen viitisen vuotta sitten, bensana 98E5.
Vanhempi leikkuri on vm. 80, on siihenkin kalvo kerran tai kaksi vaihdettu, mutta siitä ei tarvitse vuosittain kalvoa passailla.
Molemmat leikkurit on B&S-moottorilla ja säilytyksessä kesät talvet ulkona saman kuusen alla.
Omasta uudemmasta leikkurista olen vaan asetellut kalvon keväisin paremmin, vaseliinilla "liimaten" passannut kalvon kohdalleen tankin tasopintaan kohdalleen jottei liikahtaisi niin pahasti sivuun kaasaria kiinnittäessä. Kalvon reuna tuntuu pyrkivän lipeämään sisemmäs kohdassa, jossa tankinpäällisen kammion vieressä kaasarin laipan reuna on hyvin kapea ja kiinnitysruuvit kaukana toisistaan. Kalvon vaihdoin uuteen viitisen vuotta sitten, bensana 98E5.
Vanhempi leikkuri on vm. 80, on siihenkin kalvo kerran tai kaksi vaihdettu, mutta siitä ei tarvitse vuosittain kalvoa passailla.
Molemmat leikkurit on B&S-moottorilla ja säilytyksessä kesät talvet ulkona saman kuusen alla.
Re: Ihmettelyketju
Kuulostaa loogiselta selitykseltä.
Jos vaan tankkais siihen E85:sta. Olis halvempaa ja pieni rikastus olis vaan hyvästä...
Jos vaan tankkais siihen E85:sta. Olis halvempaa ja pieni rikastus olis vaan hyvästä...

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen jos iltakahreksalta ykköseltä alkavassa Lomamatka 80-luvulle -sarjassa ei ole Saabia mukana. Ihmettelin jo 70-luvun ohjelman kanssa että mukana oli jokin outo esihistoriallinen Datsun joka ei ollut Bluebird, mutta kuuppaa ei näkynyt.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
^ Eikös se ollut Finni-Datsun? Varsin suosittu auto toki sekin aikanaan mutta ehkä 100A olis kieltämättä ollut vielä tyylinmukaisempi.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Olihan se. En ole moista ikinä nähnyt missään muualla, en edes Mobilistissa tai vanhassa Tuulilasissa. 
Eikä ollut Saabia. Olisi kyllä sopinut matkailu-Transitin ja 2104:n kaveriksi paremmin kuin 70-luvun Trans Am. Eikä mun tarttis ny lähteä taas vaihteeksi nettiauton, blocketin ja mobilen kautta jenkkien myyntipalstoille kun ylimääräinen satku löytyy jo...

Eikä ollut Saabia. Olisi kyllä sopinut matkailu-Transitin ja 2104:n kaveriksi paremmin kuin 70-luvun Trans Am. Eikä mun tarttis ny lähteä taas vaihteeksi nettiauton, blocketin ja mobilen kautta jenkkien myyntipalstoille kun ylimääräinen satku löytyy jo...

#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Se Trans Am oli tosiaankin aika outo veto, muut ihan perusteltuja.
Varsinkin kun se porukka oli jotain juppeja olevinaan niin kyllä mun vaihtoehdot ois niille olleet ehkä lähinnä 900/740/760/240 turbo, Sierra XR4i tai joku E28 525i/528i.
Varsinkin kun se porukka oli jotain juppeja olevinaan niin kyllä mun vaihtoehdot ois niille olleet ehkä lähinnä 900/740/760/240 turbo, Sierra XR4i tai joku E28 525i/528i.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
Ei, vaan Datsun 1000.vmt kirjoitti:^ Eikös se ollut Finni-Datsun?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Eikös ne ollut Datsun 1000, pompan nappi ( fiat 600 ) ja transporter T2.
http://img.yle.fi/uutiset/kymenlaakso/a ... nbussi.jpg
Ja muistaakseni datsun ja vagine kaipasivat matkan aikana remonttia.
http://img.yle.fi/uutiset/kymenlaakso/a ... nbussi.jpg
Ja muistaakseni datsun ja vagine kaipasivat matkan aikana remonttia.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Onko nyt niin, että softan ropaaminen on turhaa tästä eteenpäin
http://www.ebay.com/itm/Make-your-Car-F ... 3f&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Make-your-Car-F ... 3f&vxp=mtr
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Ihmettelyketju
^ Trafin pitäisi määrätä tuo pakolliseksi kaikkiin autoihin.
Re: Ihmettelyketju
Ui-jui! Ja kun vielä halvalla saa!HEV kirjoitti:Onko nyt niin, että softan ropaaminen on turhaa tästä eteenpäin![]()
Minä maksoin softaajalle riistohinnan tuohon verrattuna, enkä saanut kuin 50 lisähevosta. Tuolta tulisi sopuhintaan peräti 75.
Sanovat, että ihmesiru käy kaikkiin vuosien 1989-2015 valmistettuihin autoihin, mutta itse väittäisin, että vaikutus on ihan sama myös vanhempiin kuin tulevaisuudenkin autoihin ihan käytettävästä voimanlähteestä riippumatta. Oikeastaan se siis kävisi vaikka potkulautaan tai leikkupuimuriin! Tai ompelukoneeseen. On ne tuon tekijät vaan ihmeellisen nerokkaita kavereita.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Ihmettelyketju
Samaa sarjaa sen sähköturbon vai mikä se nyt olikaan, siis se ilmanottoputkeen laitettava ropeli/fööni. Yhteisvaikutus täytyy olla jotakin ... hmnn... todella uskomatonta. 

MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ihmettelyketju
Kuin myös hirvipilli ja maadoitus nauha,polttoaineen ionisaattori tms..
Hyvin toimivat.
Hyvin toimivat.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää tänään ruuhka-aikana noin 15,40 Vihdin taksin 1217 piittaamattomuus muiden Turun moottoritiellä liikkujien hyvinvoinnista, on ihme jos ei ajotyylillään aiheuttanut kolareita.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis