Siis 20% jengistä paineli pysäytyksen arvoista ylinopeutta? Ja kolmasosa ilman turvavyötä? En jaksa kaivella, mitä vastaavat lukemat ovat muualla Suomessa, mutta kyllähän tuo kieltämättä aika huikelta kuulostaa. Tuota turvavyöttä ajoa ei vain pysty käsittämään...
Ihan kivat lukemat, näillä seuduilla. Itse olen asunut täällä 6.5 vuotta ja aikamoista menoa on tullut nähtyä liikenteessä.
Nimim. mopoautoilijakin kerran haistatteli, kun ajoin Saab 900T16:lla rajoituksen mukaan. Eikä mopoauto edes kulje paljoa yli 40km/h, tai sit se oli vaan se Saabin punainen väri
Siis 20% jengistä paineli pysäytyksen arvoista ylinopeutta? Ja kolmasosa ilman turvavyötä? En jaksa kaivella, mitä vastaavat lukemat ovat muualla Suomessa, mutta kyllähän tuo kieltämättä aika huikelta kuulostaa. Tuota turvavyöttä ajoa ei vain pysty käsittämään...
Minun tuntuma on, että pääkaupunkimme Mäkelänkadulla minä kuulun siihen 20 %:n vähemmistöön joka ajaa edes jotenkin lähellä 50 km/h. Tuo turvavyöhomma vaikuttaa sen sijaan aika pimeeltä. Tosin itsekin olen saanut sakon turvavyöstä Pietarsaaressa. Mikä siinä paikassa on vikana? Ainakin siellä haisi pahalle 80-luvun lopulla
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Mäkelänkatu on kyllä juu aika hupaisa... jos satut ajamaan rajoitusten mukaan, niin joka puolelta mennään ohi ja kovaa. Eräs tuttu kuitenkin sai sitten silläkin pätkällä ylinopeussakot, kun puolen yön jälkeen paineli menemään 65 lasissa; luulisi pätkän olevan parempi rahasampo päiväsaikaan?
Tänään sen sijaan liikenteessä on näkynyt ihmeen paljon valovammaisia: kolme eri autoa, joissa paloi jatkuvasti jarruvalot. Hivenen kuumottavaa ajaa tuollaisten perässä, kun ei paljon jarrutellessa erikseen varoittele. Toki se vauhti hiljenee, mutta sen vain havaitsee vähän huonommin...
Länsiväylällä YIT:n logiolla varustetun Hiluxin, joka lähti taakseen katsomatta ohittamaan edessään ajanutta ilman vilkkua. Jarrua piti painaa, etten olisi perään ajanut. Aikansa se seilaili vasemmalla kaistalla laidasta laitaan ja sitten vaappui jälleen ilman vilkkua oikealle kaistalle.
Ohi ajaessani sitten syy horjumiseen selvisi. Yksi käsi pitää kännykkää korvalla ja toisella kädellä kirjoitetaan ratin päällä olevaan paperinippuun jotakin. Myönnän, että itsellenikin olisi hankalaa tuossa vielä vilkkuja käyttää tai ajaa suoraan Länsiväylän aamuruuhkassa.
Azanovix kirjoitti:
Tänään sen sijaan liikenteessä on näkynyt ihmeen paljon valovammaisia: kolme eri autoa, joissa paloi jatkuvasti jarruvalot. Hivenen kuumottavaa ajaa tuollaisten perässä, kun ei paljon jarrutellessa erikseen varoittele. Toki se vauhti hiljenee, mutta sen vain havaitsee vähän huonommin...
Patonkeja? Näitä on tullut itsekin bongattua viime päivinä.
Azanovix kirjoitti: Tuota turvavyöttä ajoa ei vain pysty käsittämään...
Joskus on jäänyt kun olen tuolla pakulla mennyt kun ei lainkaa varoitella, saabissa pidän vöitä kiinni, takapenkillä ollessani joskus jää laittamatta, Taksissa en yleensä käytä enkä bussissa.
Takapenkillä ne on kahta tärkeemmät kuin etupenkillä, kun riskeeraa itsensä lisäksi myös edessään istuvan henkilön hengen ja terveyden.
...nnii, ja oma kanta aiheeseen - kun niitä vöitä on pienestä asti käyttänyt ja niihin siis tottunut, niin käyttö on automaattista. Jopa siinä määrin, että jos eksyy vanhemman raskassarjalaisen tai julkisen (pthyi!) kyytiin, niin hetken aikaa käsi hamuaa penkinviertä ennenkö tajuaa, ettei siellä välttämättä koko varustetta edes ole.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Azanovix kirjoitti: Tuota turvavyöttä ajoa ei vain pysty käsittämään...
Joskus on jäänyt kun olen tuolla pakulla mennyt kun ei lainkaa varoitella, saabissa pidän vöitä kiinni, takapenkillä ollessani joskus jää laittamatta, Taksissa en yleensä käytä enkä bussissa.
Aina turvavyö käytössä, jos sellainen vain ajoneuvosta löytyy. Valitettavasti HSL:n yhteistyökumppaneiden (Veolia etc) kulkineissa ei tällaista etua ole tarjolla.
Azanovix kirjoitti:
Patonkeja? Näitä on tullut itsekin bongattua viime päivinä.
Oli muistaakseni aika hyvin eri "kansalaisuuksia" edustettuna.