Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Eihän sitä kaljaa tai viinaa väkisin kenenkään kurkkuun kaadeta, vai...?
Itsellä ei tuolla alkoholin hinnalla ole niin merkitystä, kun ei tule paljoa juotua.
Viime pääsiäisenä viimeksi tuli muutama olut juotua ja pari viskipaukkua otettua ja sen jälkeen ei mitään.
Itsellä ei tuolla alkoholin hinnalla ole niin merkitystä, kun ei tule paljoa juotua.
Viime pääsiäisenä viimeksi tuli muutama olut juotua ja pari viskipaukkua otettua ja sen jälkeen ei mitään.
Re: Ihmettelyketju
Ei nämä maraton-huoltajareissut mitään törpöttelykeikkoja ole. Nautitaan vain hyvästä seurasta, juomasta ja ruoasta sekä eritoten urheilutapahtuman fiiliksestä . Ja tottakai tippejä tulee luonnollisesti annettua. Ihmetytti vain hinta kun odotusarvo mainitulle tarjoilulle alkaa yleensä noin 5-kympistä. Mutta kyllä se saksalainen vehnäolut on taivaallista ja toki monia on makujakin .
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
Onhan tuo Saksa suomalaiselle jollain tasolla ostosparatiisi, vaikka ei Euroopan halvimpia maita olekaan. Varsinkin olut ja ravintolaruuat on hämmentävän edullisia. Vaatteet taas ei taida juurikaan erota Suomen hintatasoista.
Tipistä kyselin siksi, että liian moni suomalainen palaa kotimaahan ihmetellen miten kaikki on ravintolassa niin halpaa ja palvelu ystävällistä, kunnes yhtäkkiä palvelu muuttuu laskua maksaessa kovin nyrpeäksi. Unohtuu se, että tippiä pitää antaa oikein kunnolla, jolloin se reilu kolmen euron olut on oikeasti neljän euron tuoppi
Tipistä kyselin siksi, että liian moni suomalainen palaa kotimaahan ihmetellen miten kaikki on ravintolassa niin halpaa ja palvelu ystävällistä, kunnes yhtäkkiä palvelu muuttuu laskua maksaessa kovin nyrpeäksi. Unohtuu se, että tippiä pitää antaa oikein kunnolla, jolloin se reilu kolmen euron olut on oikeasti neljän euron tuoppi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Keskustelin paluulennolla vieressä istuneen saksalaisen mieshenkilön kanssa. Osoittautui jonkinlaiseksi investointipankkiiriksi tms.. Anyway hän kertoi Munchenin olevan Saksan kallein kaupunki asua ja elää. Perustuu kuulemma pitkälti siihen, että alueen työttömyysaste on noin 5-6 % luokkaa, tarjolla ei ole riittävästi asuntoja ja liiketiloja. Sen sijaan Berliinin mainitsi olevan paljon edullisempi johtuen samoista syistä mutta kääntäen eli työttömyys olisi alueella noin 20%:n luokkaa ja asunnoista&liiketiloista on runsaasti ylitarjontaa. Näin siis lyhyen englanniksi käydyn keskustelun pohjalta.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
Joo Saksalaisittain Berliini on keskellä ei-mitään. Pääkaupunki ainoastaan politiikassa ja taiteessa, talouselämä ja kaikki muu on keskittynyt ihan eri puolelle Saksaa. Münchenissä ei ole varaa asua jos ei ole töitä, se selittää alhaisen prosentin. Moni työssäkäyväkin pendelöi lähikaupungeista.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Vaakakuppi kääntyi lopullisesti tänään Audiin! Luvassa on VARMASTI porsimirikkaita kilometrejä! Tuskin maltan odottaa. Auto (2001 mallin A6 2,7 V6 Biturbo Quattro Tiptronicilla) ajetaan pihaan lauantaina Itä-Helsingistä, tai siis oletettavasti osan matkaa ajetaan ja loput hinataanSaabinsti kirjoitti:Veiskö Audi siinä voiton, että on kurjempi remontoida? Ahtaampi konehuone......tosin niistähän aukeaa keula liiankin näppärästi ja sitten etuosa moottorista on nätisti käsillä.
Pitääkös Audi miehen pitää puolia auton osista matkalla mukana vrt. Trionic7 Saabisti?
Suurin osa taitaa pitää bensapumppua, sytkäkasettia ja ties mitä teknisiä osia mukana Se jos mikä on merkki porsimis herkkyydestä.
EDIT. Saabille myös porsimispisteet SIDinfosta. Tehdas jo tiennyt, että niin susiahan nämä on, että pitää pystyä lukemaan vikakoodit, joka kauppareissulla.
EDIT 2 Google haut
Saab 9-5 Aero engine problems 738000 tulosta
Audi A6 Biturbo 2.7 engine problems 433000 tulosta
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Audille myös pisteet huollettavuudesta. Keulan huoltoasentoon saattaminen vaatii vain muutaman pultin irroittelun ja samoin koko pata askeineen tipahtaa kentälle melko sukkelasti. Nämä toimenpiteet kun tulee tehdä esim. turbojen tai startin porsiessa. Ja taisipa vaatia voimapaketin pudottamisen muutama vähäpätöisempikin asia. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ihmettelyketju
Muista vaatia kaikki kuittinivaskat tehdyistä korjauksista mukaan. Muutaman vastaavanlaisen auton kohdalla niitä on löytynyt tuplana tai triplana auton arvoon nähden...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Poliisin toiminta hieman ihmetyttää. Liian halvalla ei saa myydä, tai pääsee tutkintaan. Syy halpoihin hintoihin löytyy kuitenkin mm. kartellin epäonnistumisesta:
Suomi on kyllä varmasti maailman ainoa maa, jossa oikein poliisin voimin halutaan ylläpitää kallista hintatasoa. Jos kerran kuusi euroa on joku maaginen raja yhdelle pizzatuotteelle, niin miten voi olla että vaikkapa Saksassa ihan normaali hinta kebabille tai pizzalle on alle neljä euroa? Jotenkin tässä haisee Salmelan, Grönblomin (R.I.P.) ja muutaman muun tahon masinoima kampanja, jolla saataisiin ahkerien yrittäjäperheiden vetämät etniset ravintolat pois maisemasta ja pikaruokabisnes voitaisiin jakaa isojen ketjujen kesken.
Ihan yhtä hyvin voisi kysyä miten on mahdollista että 6-7 euron pizzoilla ja hampurilaisaterioilla kerätään edellä mainittujen herrojen kaltaisia omaisuuksia? Jos 5,90 euron pizzassa on jotain hämärää, niin eikö Hesen tai Kotipizzan katteissakin pitäisi sitä olla?
Poliisi on tunnetusti yksinkertainen, ja sieltä selvästi puuttuu ymmärrys siitä, että jos yrittäjä tekee 12-14-tuntista työpäivää, pitää ravintolaansa lähiön vanhassa kioskissa puoli-ilmaisella vuokralla, siivoaa itse toimitilansa, tekee itse taikinansa, ostaa kalusteensa kierrätyskeskuksesta ei palkkaa ulkopuolista työvoimaa ja tyytyy reilun tonnin kuukausiansioihin, on kuuden euron pizza todennäköisesti ihan mahdoillinen yhtälö. Yrittäjän kun ei tarvitse itselleen maksaa TESsin mukaista palkkaa tai tehdä TESsin mukaisia työvuoroja.
Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö uskoisi kebabbeeria-alalla olevan harmaata taloutta. Aivan varmasti on. Onhan siellä kartelliakin koitettu Kajaanissa. Mutta tietyn hintatason alittavien yrittäjien leimaaminen rikollisiksi tällä kampanjalla on mautonta.
Ja kun sitä harmaata taloutta alalla ilmenee, voivat syyt olla aika moninaiset. Edellisen hallituksen ministeri ajeli tyytyväisenä ruotsalaisen vaimonsa ruotsiin rekisteröidyllä autolla Suomessa. Kiinni jäätyään selitys oli looginen: ei hän tiennyt että auto pitäisi rekisteröidä ja verottaa Suomeen. Voisiko mitenkään olla mahdollista että kun suomea äidinkielenään puhuva valtioneuvoston jäsen ei osaa niinkin yksinkertaista asiaa kuin autoverotusta, että irakilainen maahanmuuttajayrittäjä ei välttämättä tunne ihan kaikkia yritys-, vero-, kirjanpito-, alv-, työsopimus-, vuosiloma-, terveystarkastus-, tilintarkastus- ja kymmeniä muita lakeja ja säädöksiä, ja siihen päälle vielä lakikirjasta löytymättömät yleissitovat työehtosopimukset ja pankkien vaatimukset. Siinä voi oman tuotteen hinnoittelu mennä vähän pieleen, kun ei osaa huomioida ihan kaikkia suomalaisen yhteiskunnan kieroiluja.
Poliisia ei kuitenkaan kiinnosta tutkia tätä julkisesti tunnustettua kartellia. Eikä siihen kai resurssit riitäkään, kun konstaapeleillä on kiire käydä koemaistamassa liian halpoja pizzoja.pizzanpyörittäjä kirjoitti:...kaksi vuotta sitten muiden yrittäjien kanssa sovittiin alimmaksi hinnaksi kuusi euroa. Toisin kuitenkin kävi.
– Sopimus ei pitänyt ja jouduimme laskemaan halvimman hinnan takaisin viiteen euroon, muuten ei ole asiakkaita tarpeeksi.
Suomi on kyllä varmasti maailman ainoa maa, jossa oikein poliisin voimin halutaan ylläpitää kallista hintatasoa. Jos kerran kuusi euroa on joku maaginen raja yhdelle pizzatuotteelle, niin miten voi olla että vaikkapa Saksassa ihan normaali hinta kebabille tai pizzalle on alle neljä euroa? Jotenkin tässä haisee Salmelan, Grönblomin (R.I.P.) ja muutaman muun tahon masinoima kampanja, jolla saataisiin ahkerien yrittäjäperheiden vetämät etniset ravintolat pois maisemasta ja pikaruokabisnes voitaisiin jakaa isojen ketjujen kesken.
Ihan yhtä hyvin voisi kysyä miten on mahdollista että 6-7 euron pizzoilla ja hampurilaisaterioilla kerätään edellä mainittujen herrojen kaltaisia omaisuuksia? Jos 5,90 euron pizzassa on jotain hämärää, niin eikö Hesen tai Kotipizzan katteissakin pitäisi sitä olla?
Poliisi on tunnetusti yksinkertainen, ja sieltä selvästi puuttuu ymmärrys siitä, että jos yrittäjä tekee 12-14-tuntista työpäivää, pitää ravintolaansa lähiön vanhassa kioskissa puoli-ilmaisella vuokralla, siivoaa itse toimitilansa, tekee itse taikinansa, ostaa kalusteensa kierrätyskeskuksesta ei palkkaa ulkopuolista työvoimaa ja tyytyy reilun tonnin kuukausiansioihin, on kuuden euron pizza todennäköisesti ihan mahdoillinen yhtälö. Yrittäjän kun ei tarvitse itselleen maksaa TESsin mukaista palkkaa tai tehdä TESsin mukaisia työvuoroja.
Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö uskoisi kebabbeeria-alalla olevan harmaata taloutta. Aivan varmasti on. Onhan siellä kartelliakin koitettu Kajaanissa. Mutta tietyn hintatason alittavien yrittäjien leimaaminen rikollisiksi tällä kampanjalla on mautonta.
Ja kun sitä harmaata taloutta alalla ilmenee, voivat syyt olla aika moninaiset. Edellisen hallituksen ministeri ajeli tyytyväisenä ruotsalaisen vaimonsa ruotsiin rekisteröidyllä autolla Suomessa. Kiinni jäätyään selitys oli looginen: ei hän tiennyt että auto pitäisi rekisteröidä ja verottaa Suomeen. Voisiko mitenkään olla mahdollista että kun suomea äidinkielenään puhuva valtioneuvoston jäsen ei osaa niinkin yksinkertaista asiaa kuin autoverotusta, että irakilainen maahanmuuttajayrittäjä ei välttämättä tunne ihan kaikkia yritys-, vero-, kirjanpito-, alv-, työsopimus-, vuosiloma-, terveystarkastus-, tilintarkastus- ja kymmeniä muita lakeja ja säädöksiä, ja siihen päälle vielä lakikirjasta löytymättömät yleissitovat työehtosopimukset ja pankkien vaatimukset. Siinä voi oman tuotteen hinnoittelu mennä vähän pieleen, kun ei osaa huomioida ihan kaikkia suomalaisen yhteiskunnan kieroiluja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen täsmälleen samaa kuin AZP. Tämä vielä sitten sopivasti tai epäsopivasti näkökulmasta riippuen samaan aikaan, kun säästöleikkuri osuu talousrikoksien tutkintaan (johon sijoitetut eurot ovat ainakin joidenkin raporttien mukaan tulleet monistettuina takaisin) ja hallintarekisterien sallimiseen.
Ei, se hallintarekisteri ei automaattisesti tarkoita veronkiertoa, mutta ei kai kukaan sitä kiistä, että se helpottaa sitä edes periaatteessa. Onneksi kuitenkin elämme maassa, jossa erään vitsiniekan mukaan kädenpuristus vastaa satasivuista sopimusta.
Ei, se hallintarekisteri ei automaattisesti tarkoita veronkiertoa, mutta ei kai kukaan sitä kiistä, että se helpottaa sitä edes periaatteessa. Onneksi kuitenkin elämme maassa, jossa erään vitsiniekan mukaan kädenpuristus vastaa satasivuista sopimusta.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Ihmettelyketju
Johan nyt toki.AZP kirjoitti: Ihan yhtä hyvin voisi kysyä miten on mahdollista että 6-7 euron pizzoilla ja hampurilaisaterioilla kerätään edellä mainittujen herrojen kaltaisia omaisuuksia? Jos 5,90 euron pizzassa on jotain hämärää, niin eikö Hesen tai Kotipizzan katteissakin pitäisi sitä olla?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
No mä en kyllä käsitä miten se hallintarekisteröinti veronkiertoa juurikaan helpottaisi. Jo nykyään on mahdollista piilottaa omistus vakuutuskuoren sisään, ja ulkomaisia tuloja voi jättää ilmoittamatta jos laittomuuksia haluaa harrastaa. Sen sijaan suomalaisten suorien osakesijoittajien ei tarvitsisi enää pakkotukea belgialaisfirman monopolia, ja suora osakesijoittaminen tulisi edullisemmaksi nimenomaan piensijoittajalle.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Söin muuten tänään ja eilen lounaani suosikkiravintolassani. Thaimaalainen ravintola Turun keskustassa on jo vuosia myynyt lounasta 6,50 eurolla. Pakettiin kuuluu pöytiintarjoilu, alkukeitto, pääruoka ja kahvi/tee sekä keksi. Ruuan määrässä tai lihassa/kanassa/katkaravuissa ei säästellä. Kuittia tarjottiin kassalla aktiivisesti. Jos ei lähiön pizzavääntö pitäisi onnistua kuudella eurolla, niin ei voi olla mitenkään mahdollista myydä lounasta tuohon hintaan. Jotenkin kummasti se vain silti on onnistunut jo vuosikausia. Mahtaa pikaruokakeisareita harmittaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Sain erään auton ajoon johon nyt laitettiin alle tänään nokian8 nastarenkaat. Ihmettely ajettavuudesta ja rengaspaineista.
Kun ajaa 80 km/h motarilla, tuntuisi kuin ajaisi josain pehmeässä liejussa tai tiellä joka upottaa hivenen. Siis kuten semmoinen hiekkatie keväällä kun routa alkaa sulamaan niin tuntuu että auto vetelee... Ei se tuota kesärenkailla tehnyt.
Pitänee korottaa rengaspainetia jos se auttaisi?
Kun ajaa 80 km/h motarilla, tuntuisi kuin ajaisi josain pehmeässä liejussa tai tiellä joka upottaa hivenen. Siis kuten semmoinen hiekkatie keväällä kun routa alkaa sulamaan niin tuntuu että auto vetelee... Ei se tuota kesärenkailla tehnyt.
Pitänee korottaa rengaspainetia jos se auttaisi?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Eihän se mitenkään harvinaista ole, että jotkut nastarenkaat tuntuu vähän "lötköiltä".
Itselläkin oli aikoinaan yhdesssä ex-autossa nokialaiset, jotka sai auton luistoneston luulemaan, että pito lähtee, vaikka ajeli kuivalla päällysteellä välillä.
Toki paineet kannattaa tarkistaa, että ovat ok...
Itselläkin oli aikoinaan yhdesssä ex-autossa nokialaiset, jotka sai auton luistoneston luulemaan, että pito lähtee, vaikka ajeli kuivalla päällysteellä välillä.
Toki paineet kannattaa tarkistaa, että ovat ok...