Jos konttori ei vaadi piirturin tarkastuspaperia ja trafi tekee asiaan liittyvän tarkastuksen niin konttori saa asiasta sakot ja nootin.
Meilläpäin on enää yksi konttori joka ei tänävuonna vaadi piirturin paperia, eli kyseisessä konttorissa ei ole vielä ollut tarkastusta eikä ole saanut sakkoa. Täällä halvin paikka ottaa piirturista ja rajoittimesta noin 200 pelkästä tarkastuksesta.
Pakettiauton katsastus on hivenen halvempi, eli kevyesti verotetun kevyt kuorma-auton etu versus pakettiautoon kääntyy kyllä pakettiauton eduksi. Itselläni tulee ajettua pitkiä matkoja ja pakettiautolla voittaa aikaa, varsinkin kun saa päästellä 120 laillisesti ja omantunnon mukaan loput
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Kevytkuorkin vero on 92€ ja vakuutus yksityiskäytössä on vuosittain satasen halvempi mitä edellisessä pakussa joka laskutettiin 3300 kilon mukaan (jotain 500 ja siihen 80€ D-vero) joten kyllä tässä vielä plussalla ollaan aika raakasti vaikka pitäiskin synkkalaputtaa vuosittain.
Rajoitin 90 km/h toki vaivaa joitakuita mutta ei minua, siinä pitää ajaa oikeasti isoa kovaa että suomenkokoisessa maassa alkaa pitkälläkään reissulla säästää tuntia enempää.
Edit : niin tuosta vakuutuksesta on sanottava että kevytkuorkkimaailmassa niissä vasta isoja hintaeroja onkin. Ivecon halvin oli 102€ vuosi ja kallein melkein tonnin vaikka vahingotonta autoiluhistoriaa on vuodesta 2003 tähän päivään.
Samalla tavalla ajattelin rajoittimesta, ei haittaa. Tarpeeks ku ajaa rekkojen perässä ja ylämäissä 60km/t ni alkaa vituttaa ku ohi ei pääse ni pikkuhiljaa alkaa haittaamaan. Oma ratkaisuni tähän pikku ongelmaan oli vaihto pakuun. Mielummin maksan vähän enemmän ja pääsen paljon helpommalla, niin tienpäällä kuin katsastukseen mennessä
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Joo, monesti on äkkiä katsoen vähän talviset viilikset noissa värittömissä kuvissa vaikka paradoksaalisesti puut on vielä täydessä lehdessä ja havupuissakin neulaset tallessa…
Onneksi ihmissilmä on senverran rajoittunut, että normaalisti näemme värit ”oikealla tavalla” eikä ir/rtg- maailma sotke näkymää.
”Oikeissa töissä” pitkästä aikaa, eli lenkillä eteläisessä Suomessa. Onneksi on tuo katoton maisemakonttori vaihtuvalla näköalalla. Ihan mjukavata aurinkoisella siirtyillä, vaikkei lämmöt ihan helteille ylettänyt.
Mutta on siinä laittoakin, toki työkuntoinen mutta vuotaa ööliä etustefasta ja etuakselin keinu on ihan morjens. Mutta uusia rattoreitahan saa kaupasta ja talveksi projektia torista