Vaihdoin toiseen moniurahihnan+rullat (motonet).
Lisäksi sisäimurointi + mattojen pesu
Tulipa ilmastointilaiteen puhdistuskin tehtyä tommosella aerosolilla.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
ah79 kirjoitti:Olipa taas tehokasta toimintaa tänään . Takaoikealta oli jo jonkin aikaa kuulunut omituista kolkotusta kuopissa ja nupukivellä ajaessa ja parin päivän sisään se oli mennyt niin pahaksi, että alkoi tulla sellainen fiilis, että asialle on pakko tehdä jotakin, varsinkin kun lähipäivinä olisi tiedossa pidempääkin ajoa ja auton olisi siis syytä pysyä nipussa. Ajelin jonkin aikaa ikkunat auki, kuuntelin, pähkäilin ja diagnosoin takaiskarin olevan lopullisesti tiensä päässä, huonojahan takavaimentimet olivat olleet jo pitkään. Kipinkapin siis Motonettiin, jossa ei tietenkään ollut kuin yksi pari Lipin paskoja hyllyssä. Paremman puutteessa otin kiireessä ne, vaikka selvää onkin että ensi kesänä ne ovat taas vaihtokunnossa.
Seuraavaksi pikapikaa muutama motivaatiokalja napaan, auto pukeille ja vaihto-operaation kimppuun. Samalla kokeilin toki taka-akselin puslat jne. siltä varalta, että vika olisikin muuallta kuin iskareissa. Mitään hälyttävää ei löytynyt, joten löin uudet iskarit paikalleen ja lähdin koeajolle kuuntelemaan odottamaani alustan ihanaa äänettömyyttä. No, muuten hyvä mutta meteli jatkuin aivan entisellään. Huuli pyöreänä ajoin muutaman monttupätkän lisää ja ihmettelin, mistä ihmeestä nyt on kyse. Hieman jo v*neena ajoin auton takaisin tallin pihaan ja vääntäydyin vielä puolittain auton alle katsomaan, mikä ihme voi vielä olla vikana. Tällä kertaa huomasin ensimmäisellä vilkaisulla, että jarrusatulan ylempi pultti oli melkein irti, kierrettä näkyvissä vaikka miten pitkä matka . Räikkä kouraan, kiristys, alempi pulttikin oli löysällä, uusi koeajo ja kaikki kuten pitääkin.
Syyllistä löysiin pultteihin ei tarvitse etsiä kaukaa, koska itsehän olin jarrurempan tehnyt juuri pari kuukautta sitten . Sitä en sitten tiedä, oliko syynä huolimattomuuteen liika vai liian vähäinen asennuskaljan määrä .
Haa! Kohtalo toveri. Tämän iltainen huvi ajelu loppui kuupalla lähes kuin seinään. Jarrut on puoltanut jo kauemman aikaa vasemmalle ja nyt se syy löytyi. Vasemman etusatulan pultti otti ja tippui. Eteenpäin ajaessa pitää kauheaa meteliä ja pakilla liikkuu hetken kunnes haukkaa vanteeseen kiinni. Ja mikä ihaninta tämä tapahtui keskellä ei mitään. Eipä muuta kuin tunkki alle ja pyörä irti. Sitten satulaa retuuttelemaan ja sormet tottakai levyyn kiinni. Omasta mielestä joulukinkun haju ei sovi heinäkuulle. Noh pieni kepin pala reikään jotta sai peruuteltua. Sitten 12km kotiin 10-40km/h lasissa. Huomenna pitää etsiskellä sinne uusi ruuvi. Kierre ilmeisesti UNC?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
siirsin kummisedän avustuksella ja hieman nolostellen V...von vetämänä tonnarin huilaamaan Kangasalle odotteleen parempia aikoja. JUST mahtui 185cm leveään trailerin tonnipommi. Kantavuutta oli kyllä ylikin, mutta leveyttä ois saanu olla lisää. Mahtui kuitenki.
saba2,1 kirjoitti:siirsin kummisedän avustuksella ja hieman nolostellen V...von vetämänä tonnarin huilaamaan Kangasalle odotteleen parempia aikoja. JUST mahtui 185cm leveään trailerin tonnipommi. Kantavuutta oli kyllä ylikin, mutta leveyttä ois saanu olla lisää. Mahtui kuitenki.
itse sain korjaamolta eikä haluais käynnistyä ja sitten 3. käynnistys kerralla ce valo tauluun
saba2,1 kirjoitti:siirsin kummisedän avustuksella ja hieman nolostellen V...von vetämänä tonnarin huilaamaan Kangasalle odotteleen parempia aikoja. JUST mahtui 185cm leveään trailerin tonnipommi. Kantavuutta oli kyllä ylikin, mutta leveyttä ois saanu olla lisää. Mahtui kuitenki.
itse sain korjaamolta eikä haluais käynnistyä ja sitten 3. käynnistys kerralla ce valo tauluun
ysitonnari93 kirjoitti:saba2,1 kirjoitti:
siirsin kummisedän avustuksella ja hieman nolostellen V...von vetämänä tonnarin huilaamaan. Toivottavasti ei ollut paljon yleisöä
mitä nyt sen kun Hki-Kangasala välillä oli.. ja tietty kaikki naapurit pihassa pällistelemässä!