Kyl se perimmäinen syy on taloudes. Ihan virallinen kanta nykysellä hallituksella ilman spekulointia liikenneturvallisuudesta. Ja toisaalta liikenneväylien kannattavuuslaskelmissaki onnettomuudet muutetaan euroiksi, jolla ynnätään jotta kannattaako vai ei.
JP_Vette kirjoitti:...200e laskuja sisältävien kirjekuorien nuolentaa saada kannattavaksi...
Ei kenellekään sattuisi tulemaan mieleen josko jossain Suomessa olisi käyttämättömänä joku resurssi joka voisi tän postitusprojektin hoitaa?
Tottahan se on että kirjekuori ja kostutuspullo on erittäin vaarallinen kombo. Ihan ilman perusteellista perehdytystä, turvaohjeistusta ja monivuotista koulutusta ei ketään voi tähän vaativaan työhön valjastaa.
Kyse on siis ylinopeuksista ja se liittyy liikenteeseen. Tarvitaanko ehkä myös katuturvakoulutusta, sillä eihän ketään voi ilman koulutusta tälläiseen liikennetyöhön lähettää.
VKe kirjoitti:
Ei kenellekään sattuisi tulemaan mieleen josko jossain Suomessa olisi käyttämättömänä joku resurssi joka voisi tän postitusprojektin hoitaa?
Out of the box- ajatteluna ehdotan ulkoistamista esimerkiksi Intiaan
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Postitustuksen kannattavuutta ehkä hankaloittaa se ettei poliisi saa noita sakkorahoja vaan ne menee muualle ja samalla valtio leikkaa heiltä niin oha se hankalaa... Näin ainaki luin Moottori-lehdestä joku aika sitten. Silloin siellä oli useampi kamera-auto oottamassa loppuvarustelua mutta ei ollu rahaa vaikka käytännössä jokainen auto tienais ittensä hyvin lyhyessä ajassa takaisin.
Mä taas ihmettelin TiDin sidiä, se on tuossa pyöriny kasin lukemissa vaikka maantielläkin on ajettu...
Eilen sit pitkästä aikaa tuli laskettuu kulutus, tankkaus samassa paikkaa ennen ja jälkeen ja sidin nollasin ekan yhteydessä. Tietsikka 7.2l ja laskettu 6l
Premium Override kirjoitti:On muutamia sairauksia, joita sairastavia henkilöitä ei poliisi voi putkaan laittaa, koska ei voi taata heidän terveyttään tilanteessa.
Moni sairaskohtaus jopa saa henkilön vaikuttamaaan humalaiselta.
Näinhän se on, mutta käytäntö on hieman ongelmallinen. Poliisi kun ei ole lääkäri. Pelkästään aggressiivisesti käyttäytyvä päätyy helposti putkaan kulkematta lääkärin kautta. Sitten kun tämä koko illan riehunut vetää sikeitä putkassa, niin ihan helposti sitä ei lähdetä tökkimään hereille kunnon tarkastamista varten. Sieltä kun voi tulla muutakin kuin keskisormea vastaan. Monesti ovat vielä vakioasiakkaita. Jos viettää monet yöt putkassa ja sattuu sinne lopulta delaamaan, niin ei se välttämättä putkan vika ole. Olisihan se voinut kotonakin tapahtua. Tilastoihin se kuitenkin jää putkakuolemamerkintänä. 20 on mielestäni todella vähän, kun kaikki tapaukset huomioidaan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Yllätyin tuon V70 D5 dieselin kulutuksesta n.sadan kilometrin matkalla, 367tkm mittarissa ja nastarenkaat alla +2astetta, heikkoa vesisadetta, nopeusrajoitukset 50 ja 110 välillä. Ajoon sisältyi Göteborgin kaupungin läpiajo. Ajo tapahtui nopeusrajoituksia noudattaen. Keskikulutus alimillaan 3,5l/100km matkan lopussa 4,0l/100km. Auto on madallettu ja optimoitu hirnuvia pitäis löytyä yli 200. Normaalissa seka ajossa kulutus n.6-6,5l/100km.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Olin bemaria katsastamassa ja takalenkki ilmeisesti ollut niin laho että se on kadonnut kokonaan. Oli muutenkin ehkä maailman tarkin ja vittumaisin katsastus ikinä. Kahen ukon voimin etsivät väljää ja ruosteita alustasta. Monenkuntoista ja mallista Saabia tullut leimattua eikä ikinä ole näin käynyt
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Sittenhän tuossa katsastuksessa on saanut vastinetta rahalle. Itseäni ainaki vituttaa puolihuolimaton läpijuoksu, jossa ei edes selkeitä vikoja havaita.