Letkut tukossa osittain?ZeiPii kirjoitti:Bemarin etujarrut Mikä ihme tätä laitosta vaivaa?
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Siellä on ny kohtuullisesti uutta palikkaa: Uudet levyt , jarrusatulat , palat , jarruletkut , käsijarruvaijeri , käsijarrukengät , kaikki kenkien jouset ja prikat, sekä se kumisuoja josta tulee vivusto jarrukilven läpi.jus kirjoitti:Jäikö levitysvivusto herkistämättä ja jouset vaihtamatta? Jospa jarrut aluksi pitivät, mutta jäivät laahaamaan, nyt tarvittaisiin taas em. putsaus ja uudet käsijarrukengät?
Ainoat jouset, jotka jäi vaihtamatta , on ne ulkopuoliset vivuston palautusjouset, koska niitä ei bilteman satsissa ollu mukana, joten jäi sitten kiiruussa laittamatta.
Vivuston kaikki osat puhdistin ruosteesta ennen kasaamista.
Lisäksi puhdistin jarrukilvistä suurimmat ruosteet ja vetäsin hammertitet pintaan.
Voihan olla että sielä palikat vaan hakoo paikkaansa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Seuraavan kerran kun vien auton huoltoon, niin täytyy keskustella asiasta. Anyway, kävin tänään sunnuntaipäivän kunniaksi jarrut vielä kerran kaikki läpi rasvojen yms... kanssa. Painelin mäntiäkin useamman kerran eestaas. Koeajolenkin lopussa himmailin vauhtia noin parin kilometrin ajan ja "jarrutukset" hoidin moottorilla. Lopussa käytin jarruja kevyesti ennen parkkeerausta katokseen. Sitten mittasin jarrulevyjen lämpötilat edestä ja takaa nähdäkseni onko laahannut. Etujarrulevyt 28 astetta ja takajarrulevyt lähes kylmät eli 18 astetta. Ei kai ne sitten enää laahaa vai? On se vaan vaikeeta.Mawerick kirjoitti:Letkut tukossa osittain?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itsekkäät kuskit. Ei se paljon vaatis se kaasun nosto, jotta pääsis väliin keskellä ruuhkaa moottoritien rampissa.
Toinen yleistyvä ilmiö on köröttely keskikaistalla vetäen letkaa perässä. Puoli kilometriä tyhjää edessä ja takana puoli kilometriä jonoa, kun aamuruuhkassa körötellään peiliin katsomatta.
Toinen yleistyvä ilmiö on köröttely keskikaistalla vetäen letkaa perässä. Puoli kilometriä tyhjää edessä ja takana puoli kilometriä jonoa, kun aamuruuhkassa körötellään peiliin katsomatta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
v**tu kellekkään ei tunnu raha kelpaavan.
olen yrittäny saada 2 viikkoa nostokalustoa tontille että saisi ristikkomaston pystyyn ,mutta ei . puhelinumero otetaan kyllä ja luvataan soittaa perään... perkele.
olen yrittäny saada 2 viikkoa nostokalustoa tontille että saisi ristikkomaston pystyyn ,mutta ei . puhelinumero otetaan kyllä ja luvataan soittaa perään... perkele.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei kuulosta vakavalta, kerran parkkiin mennessä jarrutin, niin moinen lämpö tulee jo siitä. Seuraile, ei kannata ressata.ZeiPii kirjoitti:Etujarrulevyt 28 astetta ja takajarrulevyt lähes kylmät eli 18 astetta. Ei kai ne sitten enää laahaa vai? On se vaan vaikeeta.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
OG 9-3 SE 3D tid lunariin. Alle 2 kk ajalla vaihdettu ruiskupumppu, takapönttö jne. Tällä oli tarkoitus liikkua vielä muutama vuosi mutta ei ...
Stopin takaa kasikympin tielle eteen, väistin vasemmalle kaistalle mutta osui oikeaan kylkeen silti. Jarruttelemalla olisin osunut oveen, silloin vastapuoli ei olisi enää kävellyt paikalta ...
Onneksi ei henkilövahinkoja tullut, kenkuttaa vaan kun kolmiovisia dieseleitä ei enää joka oksalla kasva, Saksassakaan ...
Stopin takaa kasikympin tielle eteen, väistin vasemmalle kaistalle mutta osui oikeaan kylkeen silti. Jarruttelemalla olisin osunut oveen, silloin vastapuoli ei olisi enää kävellyt paikalta ...
Onneksi ei henkilövahinkoja tullut, kenkuttaa vaan kun kolmiovisia dieseleitä ei enää joka oksalla kasva, Saksassakaan ...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Meinasin eilen vaihtaa öljyt, mutta en sitten vaihtanutkaan. Olivat merkkihuollossa kääntäneet pohjatulpan niin kireälle, ettei auennut...
9⁵ Vector StW -06
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Tästä pitäis perustaa oikein kansanliike - ei voi olla niin, että se kaikkein yksinkertaisin ja yleisin huoltotoimenpidekin sössitään "ammattimaisella" työn jäljellä. Pitää varmaan kirjoittaa ohjeet tai tulostaa WIS:istä ja laittaa oma momenttiavain mukaan valmiiksi 28 Nm:iin säädettynä.
nimim. "yksi öljypohja halkaistu korjaamolla"
nimim. "yksi öljypohja halkaistu korjaamolla"
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kun ei keittiön hormi vedä ja nuohooja pääsee paikalle vasta viikon päästä.Kaikkia mahdollisi ja melkein mahdottomikin kotikonsteja kyllä yritetty,mutta kun ei niin ei.Kiva savu vain tuli sisälle ja nyt kärvistellään savun hajussa.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Onko kynttilää kokeiltu? Itsellä yleensä tapana sytyttää tulipesään (tai nuohousluukkuun) kasan tuikkuja tms päivää ennen takkakauden alkua jotta hormi kuivuu. Muuten käy kuten sinullakin.ana61 kirjoitti:Kun ei keittiön hormi vedä ja nuohooja pääsee paikalle vasta viikon päästä.Kaikkia mahdollisi ja melkein mahdottomikin kotikonsteja kyllä yritetty,mutta kun ei niin ei.Kiva savu vain tuli sisälle ja nyt kärvistellään savun hajussa.
Ja keittiön puuhella yleensä se ongelmallisempi tapaus.
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Piti vaihtaa autosta jakohihna mut ei onnistu ilman syylarin irrotusta, ja sitä ei voi ottaa pois koska niin laho että rapistuu sihen paikkaan. Uus jäähdytin tilaukseen ja uusi yritys. Ja rahaa senku palaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Vs: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Meinasitko että rahan meno loppuu kun vaihtaa merkkiä? Auton omistaminen on joskus vittumaisen kallis harrastus.dj_pirtu kirjoitti:Piti vaihtaa autosta jakohihna mut ei onnistu ilman syylarin irrotusta, ja sitä ei voi ottaa pois koska niin laho että rapistuu sihen paikkaan. Uus jäähdytin tilaukseen ja uusi yritys. Ja rahaa senku palaa.
Mahtaako legendaan käydä muut hondan syylärit?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Lounais-Suomen poliisilaitos onnitteli rikesakkomääräyksellä, mitä vähän epäilinkin käyvän tapahtuvaksi.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Vs: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En mä mitään meinaa, 20v vanha auto kuitenkin. Tuli vaan ihan puskista tuo syylarin huono kunto ja kun tuon osat on kaikki tilattava ebaysta/jenkeistä jos ei halua veholle maksaa 100x hintaa. Siinä taas vähän sitten kestää että palikat tulee mutta onneksi ajoissa liikkeellä niin eipä ole hätää.topperharley kirjoitti:Meinasitko että rahan meno loppuu kun vaihtaa merkkiä? Auton omistaminen on joskus vittumaisen kallis harrastus.dj_pirtu kirjoitti:Piti vaihtaa autosta jakohihna mut ei onnistu ilman syylarin irrotusta, ja sitä ei voi ottaa pois koska niin laho että rapistuu sihen paikkaan. Uus jäähdytin tilaukseen ja uusi yritys. Ja rahaa senku palaa.
Mahtaako legendaan käydä muut hondan syylärit?
Ei olis koskaan pitänyt mennä vaihtamaan sitä parin vuoden takaista sedan-tonttua femma-aeroon, siitähän se alamäki alkoi automenojen kanssa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT