
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Vaihdoin syksyllä femmaan Mahle:n valmistaman ilmansuodattimen. Oli hienot tukiverkot suodattimen sisällä ja vaahtomuovipäät jne.. Erittäin laadukkaan oloinen suodatin. Ihmttelin jo silloin imulämpötilan merkittävää kasvua ihan jo perus maantieajossa, mutta en antanut sen häiritä talvella. Nyt kevään tultua kiihdytyksen aikana/jälkeen imulämmöt on taivaissa, vaikkei tälläistä ongelmaa ollut ennen viime syksyä. Vaihdoin takaisin boschin suodattimeen ja imulämmöt palasivat ennalleen ja kestävät aisoissa kiihdytyksessä. Ihmetellä täytyy kuinka paljon tällä suodattimella oli vaikutusta.. 

#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Ihmettelyketju
Painoin motarilla satasta, kun takavasemmalta kuului "kops" ja peilistä näkyi kun joku muovin- tai kuminpala pyöri hyvää kyytiä akselinsa ympäri takaisin Turkuun päin. Pysähdyin toki silmämääräisesti tarkistamaan mutta mitään en huomannut, mitään uusia ääniä ei kuulunut eikä ajossa tuntunut mitään. Jotenkin on kuitenkin ikävästi sellanen kutina, että kohta pääsee taas harrastamaan.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
et irronnutta osaa poiminu kyytiin?=
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Kyllä mä sitä yritin siinä penkalla metsästellä mutta mihin lie ojan pohjalle kerkes sit jo maastoutumaan. Ja toisaalta ei tuntunut kovinkaan järkevältä idealta lähtee pomppimaan keskelle moottoritietä aamuhämärässä mustiin vaatteisiin pukeutuneina.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
Foxin elokuvatarjontaa pääsiäisviikolla:
keskiviikko: Star Wars: Pimeä uhka
torstai: Star Wars: kloonien hyökkäys
perjantai: Star Wars: sithin kosto
lauantai: Tähtien sota
sunnuntai: Jedin paluu
Olenko ainoa jonka mielestä välistä on unhotunut jotain?
keskiviikko: Star Wars: Pimeä uhka
torstai: Star Wars: kloonien hyökkäys
perjantai: Star Wars: sithin kosto
lauantai: Tähtien sota
sunnuntai: Jedin paluu
Olenko ainoa jonka mielestä välistä on unhotunut jotain?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Historia kirjoitetaan uudelleen, tällä kertaa Imperiumi ei iske takaisin!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Ehkä Disney on sanellut, että sitä parasta osaa ei saa näyttää, jotta muut vaikuttaisi paremmilta.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Siksi jäänyt nuo muutkin nyt katsomatta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Ihmettelyketju
Onneksi hyllystä voi lyödä levyä soittimeen, niin ei tartte välittää telkkaripomojen järjenjuoksusta 

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... ia/5810774
Ikävä tapahtuma ja tekijä varmaan joku luuseri, mutta jotain rajaa sentään.....jonkun rakennuksen takia kriisiapua...?
Ikävä tapahtuma ja tekijä varmaan joku luuseri, mutta jotain rajaa sentään.....jonkun rakennuksen takia kriisiapua...?

Re: Ihmettelyketju
Jotain tällaista tuntuu olevan. FOX vastaa näin:JP_Vette kirjoitti:Ehkä Disney on sanellut, että sitä parasta osaa ei saa näyttää, jotta muut vaikuttaisi paremmilta.
Episodi V jää esittämättä tältä kolmannelta uusintakierrokselta sopimusteknisistä syistä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Nykyajan ihminen on niin herkkähipiäinen että pitäähän sitä kriisiapua saada vaikka mihin, vaikka kirkonpaloonkin joka ilmeisesti vastaa tasoltaan jotain matkustajakoneen putoamista..Komppaaja kirjoitti:http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... ia/5810774
Ikävä tapahtuma ja tekijä varmaan joku luuseri, mutta jotain rajaa sentään.....jonkun rakennuksen takia kriisiapua...?
Tosin ne tärkeimmät traumat etenkin lapsilla (koulukiusaus, hyväksikäyttö jne) jäävätkin usein retuperälle kun ei niihin yhteiskunnalla oikein ole varaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ihmettelyketju
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tyhjaka ... staa-ilmaa
Eihän tämä 1.4. jekkuuutinen mitään uutta ole:
https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us
Eihän tämä 1.4. jekkuuutinen mitään uutta ole:
https://www.youtube.com/watch?v=j_orlG_W3Us
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Ihmetyttää, että mikähän koirien persiinnuskimiseen verrattavissa oleva käyttäytymismalli "vaivaa" monia autoilijoita?
Tilanne, johon törmää nykyään ihan liian usein: edellä ajava auto indikoi kääntyvänsä oikealle lähtevälle sivutielle ja ryhmittyy hienosti vilkun kanssa oikeaan reunaan. Kääntyvn takana ajava jonkun pakkomielteen omaisesti seuraa perässä, vaikka olisi suoraan menossa, jolloin loppujononkin vauhti tippuu samaan kuin kääntyvässä olevan auton.
Onko se niin kauhian vaikea tehdä omia päätöksiä ajolinjoista ja esim. ihan rohkeasti mennä jopa hieman keskiviivan yli ja ohittaa kääntyvä auto sujuvasti...? Ilmeisesti on, kun on tottunut "seuraamaan johtajaa" liikenteessä eikä siis kykene itsenäisiin tilannearvioihin
Ja sitten kun se kääntyjä vihdoin "poistunut" tieltä, niin perässänuuskija yleensä hämmentyy niin kovin, että matkavauhdin nosto 20km/h --> 80km/h:n tapahtuu n. kolmen kilometrin matkalla "hitaasti kiiruhtaen" 
Tilanne, johon törmää nykyään ihan liian usein: edellä ajava auto indikoi kääntyvänsä oikealle lähtevälle sivutielle ja ryhmittyy hienosti vilkun kanssa oikeaan reunaan. Kääntyvn takana ajava jonkun pakkomielteen omaisesti seuraa perässä, vaikka olisi suoraan menossa, jolloin loppujononkin vauhti tippuu samaan kuin kääntyvässä olevan auton.
Onko se niin kauhian vaikea tehdä omia päätöksiä ajolinjoista ja esim. ihan rohkeasti mennä jopa hieman keskiviivan yli ja ohittaa kääntyvä auto sujuvasti...? Ilmeisesti on, kun on tottunut "seuraamaan johtajaa" liikenteessä eikä siis kykene itsenäisiin tilannearvioihin


-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Kyllä tuolla liikenteessä mennään välillä "kuin unessa". Pari kertaa nähnyt taajama-alueella, kun esim. kaivinkone antaa tietä ja siirtyy bussipysäkille, niin jonon pari ensimmäistä autoa seuraa peräässä pysäkille
Siinähän sitten ihmettelevät, että mitä nyt.


Ja sitten kun erehdyt tuollaisen ohittamaan, niin johan sitä taas nuuskitaan takapuskuria ja elämöidään auton eri hallintalaitteiden avullaV.J.S kirjoitti:...Ja sitten kun se kääntyjä vihdoin "poistunut" tieltä, niin perässänuuskija yleensä hämmentyy niin kovin, että matkavauhdin nosto 20km/h --> 80km/h:n tapahtuu n. kolmen kilometrin matkalla "hitaasti kiiruhtaen"

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18