Petoksen merkit?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Grippen kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe! Itsekin olen Saabilla ajanut jo 35 vuotta yhtäjaksoisesti ja jotain merkistä tiedän. Mutta tuon numeron perusteella en minäkään olisi tiennyt.

Luulen että jos myynti-ilmoituksessa olisi mainittu, että jouset sopivat vain tasonsäädöllä varustettuun autoon mitään epäselvyyttä ei olisi syntynyt.
Myyjä tiesi, muttei kertonut, minusta lievä pettämisen maku.

Ja kai siinä jotain myyntimyyntikirjeenvaihtoakin on käyty? Kerroitko silloin että vaatii aika harvinaisen alustan?
Kyllä melko saab-fanaatikko saa olla joka pelkän numeron perusteella tietää mikä osa on koskaan kyseessä, mutta onneksi meillä on google, WIS, ym ym ym mistä tarkistaa mitä tuo numero tarkottaa..

Epäselvyyksien syntymiseen en ota kantaa, kun ekassa kirjeenvaihto viestissä sai jo selvittää, mitä "OEM-jousi" tarkoittaa. Reilu viikko paketin lähettämisen jälkeen tulee äkäästä teksti viestiä "missä ne jouset on, kun eivät ole tullu" johon lähetin vaan vastauksen että koitappa ny kattoo sillä itellan seurantakoodilla minkä ilmoitin, missä paketti menee. Nooh arvaako jo kaikki missä se oli?? No kyllä omassa lähipostissahan se oli ollut koko tämän panikoimisen ajan..

Kirjeenvaihtoakin käyntiin muutaman viestin verran ja ei, erikseen en maininnut että ovat tasonsäätöalustasta ja tyhmänä oletin että vastapuoli voisi olla sen verta "hoksusta-kotoisin" että älyää TARKISTAA vaikka nyt sen googlen kautta että sopiiko ne hänen autoonsa..

Edit: niin ja ei sun olis tarvinnu uutta nimimerkkiä luoda vaan vastatakses tähän ketjuun, aika typerää tommonen.. :roll: Samoihin aikoihin luotu viimeyönä kun on mun lähtevät kansiosta lähteny sulle se tähän ketjuun liittyvä viesti.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Sonetti
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Touko 01, 2014 13:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja Sonetti »

Ihmeellistä vouhotusta, business is business! Tavaran pitää liikkua eikä maata tuottamattomana.
Ei se että se myydään harrastesivustolla tarkoita että sillä saisi jotain erityistä tuotetukea. Jokainen ottakoon itse selvää!
Saab 900S -95
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Grippen kirjoitti:Mutta tuon numeron perusteella en minäkään olisi tiennyt.
En mäkään olisi pelkän numeron perusteella tiennyt. Ei se numero siinä silti turhan takia ollut, Googlaamalla jousien status selvisi parissa minuutissa.

Edelleen mielestäni kyse vain ostajan laiskuudesta selvittää osien sopivuus autoonsa. Ei myyjäkään voi kaikkea täällä tietää, kun kyse on kuitenkin vain yksityisestä henkilöstä eikä mistään ammattimaisesta varaosamyyjästä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5399
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Samaa mieltä viimeisimmän, eli Mawerickin ja monien muiden kommentoijien kanssa.

PS. Tervetuloa kaikki uudet nimimerkit tänne Saab-foorumille!
Sininen Saab 9-3, '99
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Mielestäni tässä ei ole kyse minkäälaisesta petoksesta eikä edes sen yrityksestä, mutta meille monivuotisille Saabin omistajille saab releiden ostaminen on paljon helpompaa kuin jollekin ummikolle.

Mutta samalla tämän ummikon on oltava helvetin kiinnostunut siitä mitä hän on ostamassa ja saada suunsa auki jos ei omatieto ja taito riitä, myyjä kumminkin tietää mitä on myymässä, ja toivon, että kertoo sen kysyttäessä.

"Himo_kaappoo" jos sinua joku syyttää niin ainakaan mä en ymmärrä mistä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Grippen
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 01, 2014 03:23

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja Grippen »

Edit: niin ja ei sun olis tarvinnu uutta nimimerkkiä luoda vaan vastatakses tähän ketjuun, aika typerää tommonen.. :roll: Samoihin aikoihin luotu viimeyönä kun on mun lähtevät kansiosta lähteny sulle se tähän ketjuun liittyvä viesti.[/quote]

No jopas! Vaikka Off topicissa ollaan niin menee jo ohi siitäkin. Minulla ei ole jousien kanssa mitään tekemistä! Tunnen kyllä kaverin, käy täällä toimistolla aina välillä. Kai hän itsekin kommentoi kun palaa "viidakosta".

Sen verran alkoi nyt kiinnostaa itseäkin tämä tapaus ja katsoin mitä sieltä netistä löytyy tällä jousen varaosanumerolla. Aika vähän, mutta yllätys yllästys, linkki tänne meidän foorumille.

Keskustelualue: OG 9-5 Aihe: iskarit ja jouset

Sinulla on siis enemmänkin kokemusta näistä jousista, jota minun mielestä olisit voinut vinkata ostajalle. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Grippen kirjoitti: Sen verran alkoi nyt kiinnostaa itseäkin tämä tapaus ja katsoin mitä sieltä netistä löytyy tällä jousen varaosanumerolla. Aika vähän, mutta yllätys yllästys, linkki tänne meidän foorumille.

Keskustelualue: OG 9-5 Aihe: iskarit ja jouset

Sinulla on siis enemmänkin kokemusta näistä jousista, jota minun mielestä olisit voinut vinkata ostajalle. Mutta kukin taaplaa tyylillään.
Kyllä jaksaa takuta!
Mitä hyvän tähden muuta sillä varaosanumerolla pitäis selvitä muutakun se että mihin autoon se käy?? Ja ei kai tuo mikään salaisuus ollut et olen omaani alustaa päivittänyt mutta ihan pikku erona tässä ja siinä vanhassa keississä on se, että itse olen viittinyt hieman tehdä SELVITYS TYÖTÄ asian eteen, eikä niiden aeron jousten pitäny ees käydä mun autoon mutta sinne vaan meni kun viitti kumminkin vaan tarkistaa sopivuuden käytännössä..

Mutta siinä olet ehdottoman oikeassa, kukin taaplaa tyylillään; kuinka vaikeaa on näpyttää kuukkeliin saab 5062476 Ja avata ihan eka linkki mikä haulla tulee (ainakin minun koneella)...? Olisko tää kaikki voitu välttää jo sillon helmi-maaliskuussa?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
morc
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 09:20
Paikkakunta: Kerava

Re: Petoksen merkit?

Viesti Kirjoittaja morc »

Eiköhän tämä asia ole loppuun kasitelty pikkuhiljaa, turha jauhaa tyhjästä.
Laitakaa googleen "saab 5062476" ja klikatkaa ensimmäistä linkkiä, ei se vaikeaa ole.

Jos laiskottaa niin tässä:
https://www.google.fi/search?q=5062476& ... ab+5062476
9000 CSE 2.3T A -96
#2344
Vastaa Viestiin