No, nyt ei voi kun ihmetellä kun kolmella niistä on 87-92 tonnarit tallissa, yhdellä niistä jopa Turbo.
Oudoimmat oletukset Saabeista
Vieläkin ihmetyttää se kun tuli tossa pari vuotta takaperin kiristeltyä hampaita Saabin puolesta muutamaa kaveria vastaan. Sieltä tuli ne kaikki yleiset. (Hirvee kulutus, näyttää perse edellä puuhun ajetulta, kokoajan pitää korjata, ei kulje minnekkään, jne.jne...) 
 
No, nyt ei voi kun ihmetellä kun kolmella niistä on 87-92 tonnarit tallissa, yhdellä niistä jopa Turbo.
			
			
									
									No, nyt ei voi kun ihmetellä kun kolmella niistä on 87-92 tonnarit tallissa, yhdellä niistä jopa Turbo.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
						(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
no kaikkiha nää onkuultu.
-se kuluttaa niin paljon (oma automaatti vie 8,6-10l/100)
-ruma on kun helevetti
-ne on iha romuja
-saabit on iha lahnoja
-vaikeita ajaa
ym.
Omasta mielestäni ei kyllä noin isolle autolle ole edes bensankulutus mikään karmiva, saab on hyvin kaunis auto, ei mikään tusinalelu, ei oo levinny vaan on melko varma ja turvallinen omistajalleen ja aivan loistava ajettava.
virtalukon sijaintia ei edes moni tiedä.
Yleensä nää "saab on ihan paska" - kommentit kuulee kortittomien julkisilla välineillä kulkevien ihmisten suusta jotka ovat kerran nähneet saabin konepelti pystyssä. eivätkä ole koskaan sellaista omistaneet
Muita kommentteja kuulee yleensä tulevan tuolta amishärveleiden suunnalta, liekkö ovat vaan kateellisia, kun eivät sitten kuitenkaan suostu ajamaan saabilla kun japsi on niiii paljon mukavampi.
sitten kuitenkin valitellaan japsin kylmyyttä talvella. en ole saabissani palellut koskaan.
Kyllä vanhojen saabien tilaa on kehuttu, ei siellä ahdasta ole kyllä, isotädin opel sorsa jätti sieluun semmoisen kammon pikkuautoja kohtaan etten varmaan koskaan muuta kuin pakosta mene mihinkään satkua pienempään.
Hauskin kommentti oli 1.6 ford mondeon omistajalta kun sanoin satkuni olevan kakslitranen "2.0? se on sitte varmasti turbo?"
  ei ees ole
			
			
									
									-se kuluttaa niin paljon (oma automaatti vie 8,6-10l/100)
-ruma on kun helevetti
-ne on iha romuja
-saabit on iha lahnoja
-vaikeita ajaa
ym.
Omasta mielestäni ei kyllä noin isolle autolle ole edes bensankulutus mikään karmiva, saab on hyvin kaunis auto, ei mikään tusinalelu, ei oo levinny vaan on melko varma ja turvallinen omistajalleen ja aivan loistava ajettava.
virtalukon sijaintia ei edes moni tiedä.
Yleensä nää "saab on ihan paska" - kommentit kuulee kortittomien julkisilla välineillä kulkevien ihmisten suusta jotka ovat kerran nähneet saabin konepelti pystyssä. eivätkä ole koskaan sellaista omistaneet
Muita kommentteja kuulee yleensä tulevan tuolta amishärveleiden suunnalta, liekkö ovat vaan kateellisia, kun eivät sitten kuitenkaan suostu ajamaan saabilla kun japsi on niiii paljon mukavampi.
sitten kuitenkin valitellaan japsin kylmyyttä talvella. en ole saabissani palellut koskaan.
Kyllä vanhojen saabien tilaa on kehuttu, ei siellä ahdasta ole kyllä, isotädin opel sorsa jätti sieluun semmoisen kammon pikkuautoja kohtaan etten varmaan koskaan muuta kuin pakosta mene mihinkään satkua pienempään.
Hauskin kommentti oli 1.6 ford mondeon omistajalta kun sanoin satkuni olevan kakslitranen "2.0? se on sitte varmasti turbo?"
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
						#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
- 
				Saabisti -77
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1100
 - Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
 - Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
 
Eukko oli alunperin saabin hankintaa vastaan, sano et eikö joku toyota tai nissan olis hyvä 
 Sanoin et meille ei enää yhtään riisikuppii tuu, tarpeex niillä oon ajellu, ennemmin kävelen 
 
No sit ku hän ekan kerran ajo
 :lla, nii kylläpä mieli muuttu: Täähän on hemmetin hyvä ajaa, eikä jalkoihin jää 
 
Nykysin tulee melkein riittaa siitä kumpi ajaa
(Yllämainittu ei kyl liity mitenkään siihen et toi olis jotenki outo kommentti saabista, teki vaan mieli avautuu, saab on sentään AUTO
)
			
			
									
									No sit ku hän ekan kerran ajo
Nykysin tulee melkein riittaa siitä kumpi ajaa
(Yllämainittu ei kyl liity mitenkään siihen et toi olis jotenki outo kommentti saabista, teki vaan mieli avautuu, saab on sentään AUTO
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
						EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Kaveri kovasti väitti, että hänen tuttunsa -06 9-5 Aerossa olisi käkkäri eteen. Tätä väitettä hän ei perunut, ja kovasti vielä väitti tilattuani 9-3:n, että käkkäri olisi siinäkin eteen. Minun ajossani tällä ei juurikaan ole merkitystä, mutta sainpahan lyötyä luun suuhun kun käytiin santakuopalla kääntymässä.
Nyt hän väittää, että Volvon 2.4-litranen kone olisi kestävämpi kuin mikään muu kone, ja että niillä ajeltaisiin helpostikin 400 tkm. Minusta tuo kone jota he nykyisinkin myyvät on täysi susi. Kuluttaa paljon, vähän tehoja ja helvetin kalliit osat. Millään hän ei usko, että monet satkut vetävät täysin samoihin lukuihin, ellei pidemmällekkin. Ja niissä on ainoastaan ~2-litrainen motti.
			
			
									
									
						Nyt hän väittää, että Volvon 2.4-litranen kone olisi kestävämpi kuin mikään muu kone, ja että niillä ajeltaisiin helpostikin 400 tkm. Minusta tuo kone jota he nykyisinkin myyvät on täysi susi. Kuluttaa paljon, vähän tehoja ja helvetin kalliit osat. Millään hän ei usko, että monet satkut vetävät täysin samoihin lukuihin, ellei pidemmällekkin. Ja niissä on ainoastaan ~2-litrainen motti.
onhan satkussa pitkä nenä ja rattia ei voi kääntää hengittämällä, kaasua ja jarrua pitää painaa eikä vaa hipasta, eikös se sillo oo vaikee ajaa, ei sitä kuulemma pysty mihinkää parkkeeraaTri-Lo kirjoitti:Olipa mielenkiintoinen kommentti..!saab87 kirjoitti:no kaikkiha nää onkuultu.
-vaikeita ajaa
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
						#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
- 
				lordofgreed
 - "Hirsch"
 - Viestit: 964
 - Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
 - Paikkakunta: Itä-Suomi
 
No jukolauta, meidän 70-luvun matkailumersukin (407D, pidennetty) kääntyy pienemmässä tilassa, kuin satku, saati tonnari.
			
			
									
									Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
						#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Yksi vannoutunut tojota-kuski oli ajanut nuorena (kymmeniä vuosia sitten) Saabilla ja nyt se höpötti jostakin vapaakytkimestä 
 SportSedanini vieressä  
 .
Kuulemma vaihtaa autoa aina kahden vuoden välein, jotta ei TARVITSE itse mitään väkästellä ajopeliinsä - oli ihan pakko kysyä, että koskas aloitat sen AUTOJEN vaihtamisen - ei meinannut ymmärrys riittää...
			
			
									
									
						Kuulemma vaihtaa autoa aina kahden vuoden välein, jotta ei TARVITSE itse mitään väkästellä ajopeliinsä - oli ihan pakko kysyä, että koskas aloitat sen AUTOJEN vaihtamisen - ei meinannut ymmärrys riittää...
Näinkin vanhaa topicia lukiessa aloin muistelemaan, että onkos sulla muita kuin Saabeja ollukkaan? Niin ja tuohon nopeuteen on pakko sanoa se, että korkea keskituntinopeus tuo vauhdin tunnetta, kaiIskariot kirjoitti:PS. Tuosta dimebakin muistelostahan saa äkkiä vahingossa sellaisen mielikuvan että olisin b*w:n joskus omistanut ja sehän on suorastaan herjaamista ja saastainen vale!Annihan nyt kirvoittaa kehuja oli huuruissa tahi ei ja kuskin reippailla otteilla tilanne vaan korostuu
Anyway, näin pari vuotta Turbon omistaneena olen törmännyt siihen, että eikös tuon 16V-turbotekniikka tullut 1984 markkinoille? No, päästän suustani auton hevos- ja vääntömäärän niin lähes poikkeuksetta vastapuoli alkaa puhumaan eihän se ole mitään, katsos ku bimmeriltä tuli juuri uusi... Just joo.
Polttoainenkulutus jaksaa kanssa tuoda tarinaa kahvipöytään mutta mun mielestä 14tkm vuodessa ajavan kannattaa katsoa muuta kuin polttoaineenkulutusta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
						9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- JiiVee
 - "Hölösuu"
 - Viestit: 1106
 - Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
 - Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
 
Vapaakytkin
Eikös kaikissa Saabeissa ole vapaakytkin? Kysymyksestä ei ole montaa vuotta aikaa. 
Ahtimet hajoaa alle sadantonnin välein.
			
			
									
									Ahtimet hajoaa alle sadantonnin välein.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR),  Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
						Jatkuva kuittailu bensansyönnistä on kyllä rasittavaa. Aivan niinko ne muut vehkeet ei söis kaikkea minkä niihin tankkaa? 7,4l satasele olen tuola turbolla päässyt, alemmas ei tarvi päässä. Tuntuuhan se halvalta laittaa kympilä kerrallaan mutta ko se tehhään kymmenen kertaa kuukaudessa...? Mulle nuo on puoliksi harrastus ja seki tuntuu olevan käsittämätöntä joillekin ihmisille. Sekö ei ole kummallista että käydään esim. kuntosalilla juoksemassa paikoillaan? No, kukin tyylillään... Ja minä Turbo-Saabilla 
			
			
									
									Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva