Jotain pitää aina haukkua, paitsi ei tietenkään koskaan itseään.

Ihan turhaan minulle möyhkäät.Saappi Kuski kirjoitti:Tässä tämä asenne rekkoja kohtaan oikeastaan tiivistyy täydellisesti. Sivuutetaan kokonaan se mitätön yksityiskohta että henkilöautoilija ITSE ajaa ylinopeutta ja SITEN estää takaa tulevaa nopeampaa ajavaa rekkaa pääsemästä ohi (sen toleranssin avulla mikä sille on siihen nopeusrajoittimeen juuri tuon takia annettu).MacTurbo kirjoitti:Tuo on kyllä kieltämättä jännä juttu, miksi ihan oikeasti noiden rekkojen pitää tulla 80 alueella parin metrin päähän takapuskurista kun vauhtia on 90 km/h. Jos nopeus olisi 70, niin sen voisi perustella tarpeella päästä ohi.
En voi sitä ymmärtää, eikä sitä voi mitenkään puolustella.
Noin toimivat rekkakuskit on nuijjia ja niitä pitäisi opettaa saunan takana
Itseasiassa ymmärrän näkökantasi (vaikka en olekkaan välttämättä samaa mieltä). Osittain...Saappi Kuski kirjoitti:Ei mulla ole Macturbo mitään sinun mielipiteitäsi vastaan, enkä ole omillenikaan saanut täältä juurikaan ymmärrystä enkä sitä odottanutkaan eikä se minua vaivaa pätkän vertaa.![]()
Asia vaan kiinnostaa minua ja varmaan osittain siksi että alan kokemusta omaavana kuvittelen että minulla on sen ansiosta näkemyksiä molemmilta puolilta. Keskustelua ei synny mistään asiasta jos asioita ei katsota eri näkökulmista.
Se minulla oikeastaan oli se oma pääsanoma lyhyesti sanottuna että ainoa tapa jolla voi vaikuttaa siihen, että ajaako joku rekka liian lähellä takana, on minun mielestäni oma ajotapa.
Kerrotko vielä miten henkilöautolla pitää ajaa rajoitusten mukaan niin, ettei rekka roiku takapuskurissa?Saappi Kuski kirjoitti:Se minulla oikeastaan oli se oma pääsanoma lyhyesti sanottuna että ainoa tapa jolla voi vaikuttaa siihen, että ajaako joku rekka liian lähellä takana, on minun mielestäni oma ajotapa.
No tilanteen mukaan. Mutta asiahan on niin että jos rekka ajaa 89 ja minä ajan tasaista nopeutta alle sen, niin päästän sen ohi ja se häipyy pian näkyvistä. Jos taas itse ajan 89 tai kovempaa niin sehän ei pääse perään roikkumaan.Svc kirjoitti:Kerrotko vielä miten henkilöautolla pitää ajaa rajoitusten mukaan niin, ettei rekka roiku takapuskurissa?
Käytännössä 80 km/h alueella joutuu ajamaan 90 km/h, koska jos ajat alle 89, mihin rajoittimet säädetään, niin kohta joku yhdistelmä roikkuu takapuskurissa.
Sitä ei varmaan kukaan kiistä etteikö kuljetusalan hommissa olisi iso määrä alalle sopimatonta porukkaa töissä. Syitä voi vaan pohtia. Jopa rahtarit lehti jota sattumalta taannoin baarin pöydässä luin, vetosi jäseniinsä että mietikää nyt vähän miten tyhmän näköistä se on muiden silmissä kun ajatte muutaman metrin päässä toisistanne kovaa vauhtia. Sitähän ne tekee jatkuvasti. Se ala on monella tapaa sairas mutta se olisi varmaan toisen keskustelun kokoinen juttu se.saab87 kirjoitti:Oon ihe ollu tilanteessa että tie oli peilijäällä ja rekasta ei näkyny muuta ku maski. siinäpä sitten miettii että mihin sitä siitä menis ku hiljentääkkää ei uskaltanu ku rekka oli nii lähellä ja siitä edestä piti vielä kääntyä pois. Eihä sitä auttanu ku pitää vilkkua kilometri päällä että kuski ymmärtäis että kohta PITÄÄ hiljentää ku ei siihe risteykseen voinu täysilläkää tuikata. aika perää hipoen se sitten meni koska oli nii liukasta ettei saabbi meinannukkaa kääntyä. Oli todella paska tilanne. Inhottaa myös ne kuskit jotka vaarantaa sen pienemmän jo kuitenkin 10km/h ylinopeutta ajavan hlöautonkuljettajan turvallisuuden lähtemällä ohi täysin järjettömästi, menemättä esim kunnolla toiselle kaistalle tai palaten keulaa hipoen takaisin mättäen kaiken paskan estämää sitten vielä sen ohitettavan näkyvyyttä..
JA kyllähä tästä taas kitinä tulee va meijjä kaikkien pitäis vaa ajaa sillee että JOS joutuu sen paniikkijarrutuksen siinä edessä tekemään ni ei ois semmosta 60t yhistelmää kontissa.
Tuppaa olemaan automallista riippuvaista miten rajoitin ohitetaan ja mitä muita ilmiöitä siitä saattaa seurata...lintta go go kirjoitti:Tietääkö? Uudemmissa ka:ssa se tietää myös sitä että pikkupuoli ei toimi.Saappi Kuski kirjoitti:Kaikkihan sen tietävät että nuo nopeusrajoittimet kytketään useinkin pois päältä heti katsastuksen jälkeen.
Tuolle kuljettajalle pitäisi ostaa "läksijäislahjaksi" iso pullo hyvää konjakkiaAlihankkija kirjoitti:Juttelin tuossa aamulla tämän topicin tiimoilta miehen kanssa joka on ajanut rekkaa 38-vuotta ja jää nyt osa-aikaeläkkeelle. Hänen kommenttinsa oli, että kusipäitä jotka eivät arvosta liikennettä, toisia ihmisiä tai ammattiaan yhtään, on alalla ihan liikaa. Hän puhui ammattiylpeydestä, vastuusta ja siitä, että heidän, liikenteen ammattilaisten pitäisi olla esimerkkinä tienpäällä. Kaikin tavoin. Asiallista tekstiä ja asennetta. Näin sen pitää olla. Lisäkommenttina oli, että jos tulee kiire niin jättää sen kahvilla notkumisen ja terminaalissa paskan puhumisen vähemmälle ja keskittyy työhönsä.