Parhaat lisäkaukovalot?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Täältäkin ääni Boschin 225:lle.
Foxbody turbo
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

baasenar kirjoitti:
Oliko minkälainen savotta sovittaa ne sinne?
Ei paha, meniköhän n. tunti kaikkineen siihen kun valot paloi. Pikkuisen sais olla syvemmällä auton keulassa, mutta sit joutus jo rakentelemaan jonkin telineen, tiedä jos joku ilta jaksais väsätä niin olisi ainakin hiukan siistimpi. Puskurista roikkuvat yhdellä 10mm pultilla... Vanhoja sumareita ei siis hyödynnetty millään tavalla.... Vielä :twisted:
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hengitelläänpä (tai tekohengitetään, ihan miten vain) vanhaa topicia pystyyn.

Ostin tuossa pari päivää sitten kaverilta Britaxin lisäkaukovalot, 20€ piti moisesta parista köyhtyä. Tänään aloittelin "fiksailun" eli purin osiin ja pesin paskat pois. Joku päivä pitäisi käydä hakemassa vähän tarvikkeita eli suojaamattomia liittimiä, suojasukkaa, peitetulppia pari (en laita niitä parkkipolttimoita noihin), varmuuden vuoksi rosteriset ylätuet, pieniä ISO7380 kuusiokolopultteja, muttereita ja ruuveja (happeenyhtymättömiä tietenkin).

Ihan asialliset kaapelisarjat ja merkkikohtaiset valoraudat mulla löytyykin jotka ajattelin nykertää tuohon käyttökinneriin. Ja näin alustavasti nuo Britaxit pääsee Poo-pelin keulalle ainakin kokeiluun miten valaisee. Referenssit ainakin natsaa kivasti, kun autossa on ref25 ja nuo lisäpitkät on myös eli tasan 100 tulee. Hakusessa siis jonkin verran lisää leveyttä, kun Opelin omat tiukut näyttää ihan riittävästi pituudessa mutta kaukovalojen leveys on mitä on.

Katotaan miten käy :mrgreen:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

dimebak kirjoitti:Hengitelläänpä (tai tekohengitetään, ihan miten vain) vanhaa topicia pystyyn.

Ostin tuossa pari päivää sitten kaverilta Britaxin lisäkaukovalot, 20€ piti moisesta parista köyhtyä. Tänään aloittelin "fiksailun" eli purin osiin ja pesin paskat pois. Joku päivä pitäisi käydä hakemassa vähän tarvikkeita eli suojaamattomia liittimiä, suojasukkaa, peitetulppia pari (en laita niitä parkkipolttimoita noihin), varmuuden vuoksi rosteriset ylätuet, pieniä ISO7380 kuusiokolopultteja, muttereita ja ruuveja (happeenyhtymättömiä tietenkin).

Ihan asialliset kaapelisarjat ja merkkikohtaiset valoraudat mulla löytyykin jotka ajattelin nykertää tuohon käyttökinneriin. Ja näin alustavasti nuo Britaxit pääsee Poo-pelin keulalle ainakin kokeiluun miten valaisee. Referenssit ainakin natsaa kivasti, kun autossa on ref25 ja nuo lisäpitkät on myös eli tasan 100 tulee. Hakusessa siis jonkin verran lisää leveyttä, kun Opelin omat tiukut näyttää ihan riittävästi pituudessa mutta kaukovalojen leveys on mitä on.

Katotaan miten käy :mrgreen:
Eiköhän ne tuo lisää potkua. TM:ssä oli juuri lisävalovertailu, jos kiinnostaa miten noin muuten pärjäsivät (Kaitpa tuo Britaxikin siinä oli mukana).
Itse saatan vaihtaa nuo 3000 Compactit lisäxenoneihin tässä talven kuluessa. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Money For Nothing kirjoitti:
dimebak kirjoitti:...

Katotaan miten käy :mrgreen:
Eiköhän ne tuo lisää potkua. TM:ssä oli juuri lisävalovertailu, jos kiinnostaa miten noin muuten pärjäsivät (Kaitpa tuo Britaxikin siinä oli mukana).
Itse saatan vaihtaa nuo 3000 Compactit lisäxenoneihin tässä talven kuluessa. :roll:
Minua saattaisi kiinnostaa koko artikkeli :wink:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

muppelo kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:
dimebak kirjoitti:...

Katotaan miten käy :mrgreen:
Eiköhän ne tuo lisää potkua. TM:ssä oli juuri lisävalovertailu, jos kiinnostaa miten noin muuten pärjäsivät (Kaitpa tuo Britaxikin siinä oli mukana).
Itse saatan vaihtaa nuo 3000 Compactit lisäxenoneihin tässä talven kuluessa. :roll:
Minua saattaisi kiinnostaa koko artikkeli :wink:
Valitettavasti tässä en pysty auttamaan :) (en omista lehteä. Muistaakseni joku kuitenkin kehui löytäneensä tuon skannattuna jostai netin syövereistä)
...mutta lehtihyllystä tuo vielä ehkä voisi löytyä, ellei jo ole uutta tullut. Tai kirjastosta?
Itse testihän oli hyvin laaja, oliko peräti n. 50 valoa mukana. Itselläkin tuo vielä lukematta, tulokset lähinnä silmäillyt.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kertokaakaapa mulle yksi asia?
Miten hyvin näette lyhyillä, kun tiputatte nuo kilometrin päähän näyttävät lisävalohärdellit päältä pois :)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kalle37 kirjoitti:Kertokaakaapa mulle yksi asia?
Miten hyvin näette lyhyillä, kun tiputatte nuo kilometrin päähän näyttävät lisävalohärdellit päältä pois :)

niillä yleensä sumarit päällä samalla---- tehny havaintoja.....

myönnän--- rallitonnit 100w polttimoilla ku tiputti lyhkäsille oli aika pimeys....

onneksi nyt on pitkät pätkät
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

muppelo kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:
dimebak kirjoitti:...

Katotaan miten käy :mrgreen:
Eiköhän ne tuo lisää potkua. TM:ssä oli juuri lisävalovertailu, jos kiinnostaa miten noin muuten pärjäsivät (Kaitpa tuo Britaxikin siinä oli mukana).
Itse saatan vaihtaa nuo 3000 Compactit lisäxenoneihin tässä talven kuluessa. :roll:
Minua saattaisi kiinnostaa koko artikkeli :wink:
Töissä oli tuo lehti. Boreman/Britax oli myös testissä mukana.
kalle37 kirjoitti:Kertokaakaapa mulle yksi asia?
Miten hyvin näette lyhyillä, kun tiputatte nuo kilometrin päähän näyttävät lisävalohärdellit päältä pois :)
Ei kait siinä TM:n testissä mikään valo näyttänyt kilometrin päähän :wink:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7380
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

kalle37 kirjoitti:Kertokaakaapa mulle yksi asia?
Miten hyvin näette lyhyillä, kun tiputatte nuo kilometrin päähän näyttävät lisävalohärdellit päältä pois :)
Xenonit auttaa tuohon. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4960
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni joku kuitenkin kehui löytäneensä tuon skannattuna jostai netin syövereistä)
...mutta lehtihyllystä tuo vielä ehkä voisi löytyä, ellei jo ole uutta tullut. Tai kirjastosta?
Itse testihän oli hyvin laaja, oliko peräti n. 50 valoa mukana. Itselläkin tuo vielä lukematta, tulokset lähinnä silmäillyt.
Tuossa tuo linkki jonka netistä toisen foorumin kautta löysin:
http://www.mediafire.com/?cc28a6tw4a733z7
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Perskeles mitkä ämpärit tuli laitettua, http://kuvablogi.com/nayta/2882504/ ...

Kilpitelineellä saisi noita kyllä alemmaksi. Nooh, pitää vielä nykertää sähökytkennät ja antaa silmän tottua. Pahaa kyllä pelkään, että allekirjoittanut on kohta ostamassa kilpitelinettä :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Pola »

mitä tulee noihin sumareitten tilalle asennettaviin lisäpitkiin, niin sitä voi kokeilla miten hyvin valaisee kun laittaa taskulampun lattialle
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

dimebak kirjoitti:Perskeles mitkä ämpärit tuli laitettua, http://kuvablogi.com/nayta/2882504/ ...

Kilpitelineellä saisi noita kyllä alemmaksi. Nooh, pitää vielä nykertää sähökytkennät ja antaa silmän tottua. Pahaa kyllä pelkään, että allekirjoittanut on kohta ostamassa kilpitelinettä :lol:
Laita se kilpiteline ihan suosiosta! :mrgreen:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Parhaat lisäkaukovalot?

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Tuha kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:Muistaakseni joku kuitenkin kehui löytäneensä tuon skannattuna jostai netin syövereistä)
...mutta lehtihyllystä tuo vielä ehkä voisi löytyä, ellei jo ole uutta tullut. Tai kirjastosta?
Itse testihän oli hyvin laaja, oliko peräti n. 50 valoa mukana. Itselläkin tuo vielä lukematta, tulokset lähinnä silmäillyt.
Tuossa tuo linkki jonka netistä toisen foorumin kautta löysin:
http://www.mediafire.com/?cc28a6tw4a733z7
tattista vaan :)
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Vastaa Viestiin