Saabin jälkeen on elämää
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Saabin jälkeen on elämää
Otan omalta osaltani kantaa keskusteluun oheisella kuvalla.
KUVA
KUVA
Re: Saabin jälkeen on elämää
Joo. Omaan ajatusmaailmaan tuo puimuri ei sovi millään, vaikka sillä olisi ultimmaattinen, kaikilta ominaisuuksilta maailman paras auto, kokemus olisi silti sama kuin lähtisi "kusipää" kyltin kanssa kävelemään kylille.
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Saabin jälkeen on elämää
Vertailu BMW vs SAAB on ihan turhaa. Mitä järkeä on vertailla etu ja takavetoista autoa keskenään? Vertailussa vaikuttaa enempi ihmisten mieltymys vetotapaan, jolloin tunne ja maku asiat vaikuttaa enemmän kuin mikään muu.
Joku aikaisemmin viittasi BMW paremmuuteen siksi ettei sen kanssa tarvitse tutustua korjaamo tiloihin... ei pidä paikkaansa. Ihan omat ongelmansa noissa on, kuten SAABeissakin. Itse asiassa BMW kanssa olen viettänyt enempi aikaa huollossa kuin SAABin eli pisteet sinne (SAABille). Toisekseen, minkä tahansa muovihilavitkuttimen vaihtaminen/ostaminen maksaa BMW:hen x kertaa enempi. 2-0 SAABille..
Ajamisen ilosta: Kyllä se saa iloiseksi ja jopa nauramaan, kun tehokkaalla SAABilla (200+hp) linttaa kaasun pohjaan => keulan suunnasta ei voi tietää minne todellisuudessa on menossa, sen verran sitä vetelyä on ilmassa
(vaikka mikä alusta alla, itsellä oli Aero). BMW:llä tämäkin on vähän tylsempää...
Omasta mielestäni molemmat on hyviä autoja ja ei se minusta tee parempaa tai huonompaa ihmistä kummalla niistä ajan. Ihan sama pienimunainen, tappajakaahari olen loppujen lopuksi.
Itse pidän SAABin valmistuksen loppumista todella ikävänä asiana, josta seuraa vähemmän vaihtoehtoja seuraavaksi hankittavaksi autoksi.
Joulu terveisin
Ei herneitä nenässä uuteen vuoteen![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Joku aikaisemmin viittasi BMW paremmuuteen siksi ettei sen kanssa tarvitse tutustua korjaamo tiloihin... ei pidä paikkaansa. Ihan omat ongelmansa noissa on, kuten SAABeissakin. Itse asiassa BMW kanssa olen viettänyt enempi aikaa huollossa kuin SAABin eli pisteet sinne (SAABille). Toisekseen, minkä tahansa muovihilavitkuttimen vaihtaminen/ostaminen maksaa BMW:hen x kertaa enempi. 2-0 SAABille..
Ajamisen ilosta: Kyllä se saa iloiseksi ja jopa nauramaan, kun tehokkaalla SAABilla (200+hp) linttaa kaasun pohjaan => keulan suunnasta ei voi tietää minne todellisuudessa on menossa, sen verran sitä vetelyä on ilmassa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Omasta mielestäni molemmat on hyviä autoja ja ei se minusta tee parempaa tai huonompaa ihmistä kummalla niistä ajan. Ihan sama pienimunainen, tappajakaahari olen loppujen lopuksi.
Itse pidän SAABin valmistuksen loppumista todella ikävänä asiana, josta seuraa vähemmän vaihtoehtoja seuraavaksi hankittavaksi autoksi.
Joulu terveisin
Ei herneitä nenässä uuteen vuoteen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: Saabin jälkeen on elämää
Sama vika itseni kohdalla. Ei lienisi kiva ajella autolla, kun jokapuolelta tulee halveksivia(eri kuin kateellinen) katseita. Poislukien tietysti oma viikonloppureviiri. Puhumattakaan, että sillä vois niin hiljaa ketään ohittaa ettei se olisi provoamista.tts kirjoitti:Joo. Omaan ajatusmaailmaan tuo puimuri ei sovi millään, vaikka sillä olisi ultimmaattinen, kaikilta ominaisuuksilta maailman paras auto, kokemus olisi silti sama kuin lähtisi "kusipää" kyltin kanssa kävelemään kylille.
Likipitäen 50% bemaweista joita tuolla tulee vastaan, on "karjalalippiskunnan" edustajien "hallussa". Notkutaan keskikonsolin päällä ja kohelletaan.
Loput 45% on sitten oman elämänsä knallipäisiä bisnismiehiä, jotka törttöilee.
Loput 5% on sitten sellaisia normaaliin ajamiseen lukeutuvia.
Olishan sellainen nahkainen farmariauto e46 ihan hieno, mutta sillä pitäis kyllä ajaa kuin mummo, ettei lajitoverit näkisi rajoituksen mukaan ajamista kiihdytyskisaan haastamisena. Ja melkovarmasti jos sellaisen ostaisi, niin heti joutuisi ropaamaan ja poistamaan jälkiasennuskaasupurkausvalot.
Toisaalta, ei sellaista kannattais edes ostaa. Siitä olisi vähintään se kuskin penkin oikea puoli paskana, kun on roikuttu sen keskikonsolin päällä.
Eli kalliiksi niinkin vanha auto tulisi, kun joutuisi ostamaan niin arvokkaan yksilön, ettei se ole vielä 100% varmuudella kiertänyt piulurallia. Eli yli sen keskimääräisen bnwisiliising-hintahaarukan - joka on kyllä uskomattoman kova nykyään.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Saabin jälkeen on elämää
Ihme hätäilyä, aletaan jo miettimään että "mikä merkki seuraavaksi"?? Kuolleella merkilläkö ei voi ajaa?! Kuinka monella on UUDEN auton tarve(pl. ammattiautoilijat)? Hyviä käytettyjä mitä suurinosa saabisteistakin ostaa on varmasti vielä piiiitkään tarjolla ja varaosia myös.
Tässä paistaa juuri se läpi, mikä edesauttoi Saabin tähän tilanteeseen.. Eli ajatellaan aivan liikaa että mitä muut ajattelevat autostasi.Saabihan on "outo" monelle,varsinkin nyt. Ostetaan mielummin uutena audi,vw,tojo,skoda,ford tai joku muu tavismerkki mikä sulautuu "joukkoon". Tämä joukko on sukulaiset, työkaverit,naapurit, kaverit jne. Ja mietitään vieläpä sitä että mitä tunteita autosi herättää liikenteessä.. hohhoijjaa, mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattevat, kunhan itse olen tyytyväinen ratin takana ja parkkipaikalla kun laitan ovet lukkoon ajon jälkeen.
Saabin jälkeinen elämä alkaa sitten kun hyviä yksilöitä ei ole tarjolla. Porsche ja Alfa on sitten vaihtoehdot. Sieluttomat audit ja bmw:t ei vois vähempää kiinnostaa vaikka ovatkin autoina hyviä.
Nautitaan Saabeista niin pitkään kuin mahdollista!
Tässä paistaa juuri se läpi, mikä edesauttoi Saabin tähän tilanteeseen.. Eli ajatellaan aivan liikaa että mitä muut ajattelevat autostasi.Saabihan on "outo" monelle,varsinkin nyt. Ostetaan mielummin uutena audi,vw,tojo,skoda,ford tai joku muu tavismerkki mikä sulautuu "joukkoon". Tämä joukko on sukulaiset, työkaverit,naapurit, kaverit jne. Ja mietitään vieläpä sitä että mitä tunteita autosi herättää liikenteessä.. hohhoijjaa, mua ei ainakaan kiinnosta paskaakaan mitä muut ajattevat, kunhan itse olen tyytyväinen ratin takana ja parkkipaikalla kun laitan ovet lukkoon ajon jälkeen.
Saabin jälkeinen elämä alkaa sitten kun hyviä yksilöitä ei ole tarjolla. Porsche ja Alfa on sitten vaihtoehdot. Sieluttomat audit ja bmw:t ei vois vähempää kiinnostaa vaikka ovatkin autoina hyviä.
Nautitaan Saabeista niin pitkään kuin mahdollista!
Re: Saabin jälkeen on elämää
Itselläni on Saabien lisäksi ollut pari bemaria, enkä niistä Saabin lailla kyllä mitään kovin pahaa sanottavaa keksi.
Ainakin vanhemmissa kutoskoneissa oli kannen kanssa ongelmia, kuten on välillä Saabissakin. Alustat kolisee vähän väliä kun joku pusla on sökö, mutta kaikki on ollut itse korjattavissa. Ajettavuus ja ajomukavuus on molemmissa kohdallaan, kulkupuolikin on yleensä molemmissa kunnossa.
Isoimmat erot bemarilla ja saabilla ajettaessa ovat varmasti enemmän asenteissa, sen huomaa heti kun pysähtyy bemarilla esim. liikennevaloihin. Viereen pysähtyy toinen samaa sukupuolta edustava autoilija niin vihreiden vaihtuessa on AIVAN PAKKO repiä siitä passatista kaikki mitä lähtee ja kiilata eteen. Samoin myös keskisormea näkee usein bemarilla ajellessa, vaikke mitään pahaa olisi tehnytkään...
Viiten tuohon ajamisen iloon ja siitä ettei tiedä ikinä mihin +200hp saab lähtee, niin ei se bmw:lläkään ohittaminen mitään herkkua ole jos pitää esim. ohituskaistalla ylämäessä, pienessä sohjossa yrittää pitkästä yhdistelmästä ohi.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ainakin vanhemmissa kutoskoneissa oli kannen kanssa ongelmia, kuten on välillä Saabissakin. Alustat kolisee vähän väliä kun joku pusla on sökö, mutta kaikki on ollut itse korjattavissa. Ajettavuus ja ajomukavuus on molemmissa kohdallaan, kulkupuolikin on yleensä molemmissa kunnossa.
Isoimmat erot bemarilla ja saabilla ajettaessa ovat varmasti enemmän asenteissa, sen huomaa heti kun pysähtyy bemarilla esim. liikennevaloihin. Viereen pysähtyy toinen samaa sukupuolta edustava autoilija niin vihreiden vaihtuessa on AIVAN PAKKO repiä siitä passatista kaikki mitä lähtee ja kiilata eteen. Samoin myös keskisormea näkee usein bemarilla ajellessa, vaikke mitään pahaa olisi tehnytkään...
Viiten tuohon ajamisen iloon ja siitä ettei tiedä ikinä mihin +200hp saab lähtee, niin ei se bmw:lläkään ohittaminen mitään herkkua ole jos pitää esim. ohituskaistalla ylämäessä, pienessä sohjossa yrittää pitkästä yhdistelmästä ohi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saabin jälkeen on elämää
Totta joka sanamursu kirjoitti: Viiten tuohon ajamisen iloon ja siitä ettei tiedä ikinä mihin +200hp saab lähtee, niin ei se bmw:lläkään ohittaminen mitään herkkua ole jos pitää esim. ohituskaistalla ylämäessä, pienessä sohjossa yrittää pitkästä yhdistelmästä ohi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saabin jälkeen on elämää
vaari sekos ihan täysin ku saabin valmistus loppu!
on myymässä omaa 9-5 sabaa ja on ihan turhautunut ku ei tiedä minkä auton enään laittaa ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Saabin jälkeen on elämää
Nykyisilläkin Saabeilla ajelee iloisesti vielä 30 vuotta. Ja Saabin valmistus aloitetaan aivan varmasti parin vuoden sisällä jossain muodossa uudestaan.
Tappavan tylsää bemawia nyt on turha tulla autoista innostuneille tarjoamaan.. Lisäksi, mulkkuhan minä olen mutta ei sitä kaikkien jo kauas tarvitse nähdä![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tappavan tylsää bemawia nyt on turha tulla autoista innostuneille tarjoamaan.. Lisäksi, mulkkuhan minä olen mutta ei sitä kaikkien jo kauas tarvitse nähdä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saabin jälkeen on elämää
Tiesin kirjoittaessani että aihe voi aiheuttaa hieman mielipahaa Saabistissa mutta että näin paljon. Taisi olla vikatikki aloittaa keskustelu kesken ruumiinvalvojaisten. Pahoittelut tästä
Omalla tavalla olen pettynyt keskusteluntasoon. Tarkoitus oli herättää keskustelua mikä olisi Saabin jälkeen uusi automerkki jonka Saab-kansa voisi valita uudeksi autoksi. Saabit vanhenevat, ja eikä nykymaailmassa enää tunneta sanaa 'keräilyharvinaisuus', toisin kuin aiemmin kymmenen vuotta sitten. Valitettavasti keräilyharvinaisuus toimii vielä huonommin auton osalta.
Tästäkin varmasti syntyy keskustelua, mutta onhan se ex-Saabistina myönnettävä että uudehkojen (1-8 vuotta vanhat) Saabien arvo tipahtaa kuin lehmänhäntä. Saabit tulevat häviämään liikenteestä. Tämä noudattaa samoja historian kirjoja mitä aiempien merkkien kohdallakin on tapahtunut, riippumatta siitä onko Saab hyvä auto. Suosittelen lukemaan Taloussanomien uutista aiheesta.
Positiiviselta kannalta on ajateltava että Saab pysyy tosissaan harrastelijoiden kohteena. Samaa on nähty Lancia, Talbot, Mosse jne. lakkautettujen automerkkien kohdalla. Ei Saab häviä harrastelijoilta, kysymykseen liittyvät tunteet. Mutta eivät muut autoilijat ajattele tunteilla.
Vai ovatko itse leimaajat kusipäitä?
Kiitos Maca yksityisviestistä, toivottavasti et pahastu että lainasin sitä muokkaamattomana tähän viestiin.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Omalla tavalla olen pettynyt keskusteluntasoon. Tarkoitus oli herättää keskustelua mikä olisi Saabin jälkeen uusi automerkki jonka Saab-kansa voisi valita uudeksi autoksi. Saabit vanhenevat, ja eikä nykymaailmassa enää tunneta sanaa 'keräilyharvinaisuus', toisin kuin aiemmin kymmenen vuotta sitten. Valitettavasti keräilyharvinaisuus toimii vielä huonommin auton osalta.
Tästäkin varmasti syntyy keskustelua, mutta onhan se ex-Saabistina myönnettävä että uudehkojen (1-8 vuotta vanhat) Saabien arvo tipahtaa kuin lehmänhäntä. Saabit tulevat häviämään liikenteestä. Tämä noudattaa samoja historian kirjoja mitä aiempien merkkien kohdallakin on tapahtunut, riippumatta siitä onko Saab hyvä auto. Suosittelen lukemaan Taloussanomien uutista aiheesta.
Positiiviselta kannalta on ajateltava että Saab pysyy tosissaan harrastelijoiden kohteena. Samaa on nähty Lancia, Talbot, Mosse jne. lakkautettujen automerkkien kohdalla. Ei Saab häviä harrastelijoilta, kysymykseen liittyvät tunteet. Mutta eivät muut autoilijat ajattele tunteilla.
Totta, GM munasi. Ei Saab ole enää ollut kymmeneen vuoteen se edistyksellinen auto, jota kaikki haluaisivat. GM:n kapeakatseisuuteen Saab:n teknillinen edistyksellisyys hävisi.Tässä paistaa juuri se läpi, mikä edesauttoi Saabin tähän tilanteeseen.. Eli ajatellaan aivan liikaa että mitä muut ajattelevat autostasi.
Monenmoista kusipäätä löytyy merkistä riippumatta. Siitä on oikeastaan turha yleistää. Joskus olen miettinyt mikä tekee asenteen esim. BMW:tä kohtaan negatiiviseksi. Kuitenkin esim. BMW 330d touring on saksassa hyvin yleinen perheauto. Ovatko he kusipäitä?kokemus olisi silti sama kuin lähtisi "kusipää" kyltin kanssa kävelemään kylille.
Haista. Paska
Vai ovatko itse leimaajat kusipäitä?
Kiitos Maca yksityisviestistä, toivottavasti et pahastu että lainasin sitä muokkaamattomana tähän viestiin.
Re: Saabin jälkeen on elämää
Juu kyllä minäkin tunnen monia asiallisia BMW:llä ajavia tyyppejä, välillä on vaan mukava kärjistellä asioita varsinkin kun eräät jaksavat näitä Saksan ihmeitä kehua joka toisessa viestissä ihmisille jotka ovat ilmeisen kiinnostuneita Saab merkkisistä autoista, koska tällä foorumilla hengailevat. Pointti oli kuitenkin se että omalla kohdallani BMW:n oston estää ensisijaisesti merkin huono imago, joka johtuu.. varmaan monista syistä!?
9-5 Aero Wagon -06
9-5 2,2 Tid Wagon -03
9-5 2,2 Tid Wagon -03
Re: Saabin jälkeen on elämää
Tuohan oli harvinaisen ystävällisesti sanottu bemaristille. No, onko sinulla kauppa käynyt tämän mainoskampanjan ansiosta?qwerty- kirjoitti:Kiitos Maca yksityisviestistä, toivottavasti et pahastu että lainasin sitä muokkaamattomana tähän viestiin.
Saabin jälkeen on elämää, mutta ei Luojan kiitos bemaria.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabin jälkeen on elämää
Tuo uutinen on tasoltaan huonompi kuin bemawin puolesta hössöttävien kampanja tällä palstalla.qwerty- kirjoitti:Suosittelen lukemaan Taloussanomien uutista aiheesta.
Positiiviselta kannalta on ajateltava että Saab pysyy tosissaan harrastelijoiden kohteena. Samaa on nähty Lancia, Talbot, Mosse jne. lakkautettujen automerkkien kohdalla. Ei Saab häviä harrastelijoilta, kysymykseen liittyvät tunteet. Mutta eivät muut autoilijat ajattele tunteilla.
Lanciaa ei ole lakkautettu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Saabin jälkeen on elämää
Tiedoksi nyt tähänkin threadiin, toivoa on:
General Motors have received a new offer from Spyker for the sale of Saab Automobile.
http://www.saabsunited.com/
Kuka tuon haluaisi suomentaa bemawistille?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
General Motors have received a new offer from Spyker for the sale of Saab Automobile.
http://www.saabsunited.com/
Kuka tuon haluaisi suomentaa bemawistille?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saabin jälkeen on elämää
Itsellä ei vielä ole moniin vuosiin mahdollisuutta ostaa niin uutta autoa että tarvitsisi miettiä merkin vaihtoa. Mutta sitten jos/kun sen aika tulee niin Volvo se on jos vaan senkin valmistusta ei lopeteta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97