mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Riippuu myös lasin kuluneisuudesta, pyyhkijöiden kunnosta, pesuainejäämistä (kalvot) yms. lasilla jne..
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tobbana kirjoitti:Riippuu myös lasin kuluneisuudesta, pyyhkijöiden kunnosta, pesuainejäämistä (kalvot) yms. lasilla jne..
Totta, totta, mutta sehän on vain snadi alue jossa tunnistin sijaitsee ja jonka voi puhdistaa vaikka etanolilla ellei nyt ihan loppuun kulunut lasi ole?
Niin ja lasin voi hiottaa melkein uudenveroiseksi jossain lasin käsittely firmassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jann3 »

Varmaan aikaisemmin jo valittanut asiaa, mutta on tuo ihan paskaa käteen ajaa arkiaamuisin täältä Laajasalosta Espooseen Mankkaalle töihin :evil:

Varsinkin manuaalivaihteisella autolla. Ja kun soppaan lisätään pari raitiovaunua, bussia ja epävarmaa kuskia - ai että...
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 009baas »

jann3 kirjoitti:Varmaan aikaisemmin jo valittanut asiaa, mutta on tuo ihan paskaa käteen ajaa arkiaamuisin täältä Laajasalosta Espooseen Mankkaalle töihin :evil:

Varsinkin manuaalivaihteisella autolla. Ja kun soppaan lisätään pari raitiovaunua, bussia ja epävarmaa kuskia - ai että...
Kehä ykkönen itäänpäin toimii ihan loistavasti aamulla :)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

Hylsy tuli leimalla.Etujarruletku oli halkeillut pinnaltaan,ja lehtitaikinaa löyty tonnarin takakulmasta :x **ttu että mä rakastan hitsaamista...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jann3 »

009baas kirjoitti:
jann3 kirjoitti:Varmaan aikaisemmin jo valittanut asiaa, mutta on tuo ihan paskaa käteen ajaa arkiaamuisin täältä Laajasalosta Espooseen Mankkaalle töihin :evil:

Varsinkin manuaalivaihteisella autolla. Ja kun soppaan lisätään pari raitiovaunua, bussia ja epävarmaa kuskia - ai että...
Kehä ykkönen itäänpäin toimii ihan loistavasti aamulla :)
Luovutin jo Kehän suhteen, länteenpäin ihan käsittämättömät ruuhkat.
Nyt tulee ajettua Haagan liikenneympyrän kautta moottoritielle. Paskaa tuokin reitti...
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Asuntovaunumajotus työpaikan läheisyyteen niin ei vaivaa ruuhkat ;)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 009baas »

jann3 kirjoitti:
009baas kirjoitti:
jann3 kirjoitti:Varmaan aikaisemmin jo valittanut asiaa, mutta on tuo ihan paskaa käteen ajaa arkiaamuisin täältä Laajasalosta Espooseen Mankkaalle töihin :evil:

Varsinkin manuaalivaihteisella autolla. Ja kun soppaan lisätään pari raitiovaunua, bussia ja epävarmaa kuskia - ai että...
Kehä ykkönen itäänpäin toimii ihan loistavasti aamulla :)
Luovutin jo Kehän suhteen, länteenpäin ihan käsittämättömät ruuhkat.
Nyt tulee ajettua Haagan liikenneympyrän kautta moottoritielle. Paskaa tuokin reitti...
Laskeskelin kun konalasta jollakseen ajan päivittäin että E85 kulut on jotain 200e/kk tuolla summalla vois jo miettiä muuttamista lähemmäksi vaikka vähän kalliimmalla vuokralla.Matka tosin taittuu 25 minuutissa kun kehä tosiaan vetää sinne itäänpäin lähes aina.Vihdintiellä menee monesti kolmasosa ajasta vaikka sitä on tuossa vain muutama kilometri.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jann3 »

180e / kk saa varata bensiiniin (98) rahaa.
Matkaa huimat 22km, nopeimmillaan 25min töihin, pahimmillaan +60min.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 009baas »

jann3 kirjoitti:180e / kk saa varata bensiiniin (98) rahaa.
Matkaa huimat 22km, nopeimmillaan 25min töihin, pahimmillaan +60min.
Nojuu about samaa 13.5l/re85 kulutuksella, 60 kilsaa päivässä laskettuna 178e (tarkka 28km suunta) Eli taitaa se etanoli tulla vähän halvemmaks ku kilsoja kumminkin tulee enemmän.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Saabinsti kirjoitti:
ZeiPii kirjoitti:Etujarrulevyt 28 astetta ja takajarrulevyt lähes kylmät eli 18 astetta. Ei kai ne sitten enää laahaa vai? On se vaan vaikeeta.
Ei kuulosta vakavalta, kerran parkkiin mennessä jarrutin, niin moinen lämpö tulee jo siitä. Seuraile, ei kannata ressata.
Noniin, levyt ei kuumene eli jarrut ei laahaa. Ajelin pidemmän matkan ja hiljalleen himmasin vauhtia eräälle P-paikalle jarrutellen moottorilla ja lopulta annoin auton vain pysähtyä itsekseen ilman jarrujen käyttöä. Levyt olivat lähes ulkolämpötilan mukaiset. Jarrutettaessa ratti ei vispaa eikä jarrupoljin tärise niin uskon, että ongelma täytyy johtua jonkin etupään nivelen/nivelien väljyydestä. Ihme ja kumma - auto menee kuitenkin jämäkästi suoraan eikä mikään paikka kolise. Tutkinta siis jatkuu .... Ketutusta toki hieman helpottaa se, että kardaanin keskilaakerin vaihdon myötä värinä auton korissa tietyissä nopeuksissa hävisi kokonaan.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei nyt ketuta, mutta pikkasen harmittaa. Avon leimansaanti jäi alapallosta ja päästöistä kiinni. Ei niin kuin yhtään kiinnostas alkaa vaihteleen tukivartta..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ippe »

jann3 kirjoitti:
jann3 kirjoitti:Varmaan aikaisemmin jo valittanut asiaa, mutta on tuo ihan paskaa käteen ajaa arkiaamuisin täältä Laajasalosta Espooseen Mankkaalle töihin :evil:

Varsinkin manuaalivaihteisella autolla. Ja kun soppaan lisätään pari raitiovaunua, bussia ja epävarmaa kuskia - ai että...
Luovutin jo Kehän suhteen, länteenpäin ihan käsittämättömät ruuhkat.
Nyt tulee ajettua Haagan liikenneympyrän kautta moottoritielle. Paskaa tuokin reitti...
Kokeile ajaa Itäväylää ja sitten Mäkelänkatua, Mäkelänkasulta Hakamäentielle ja sitten Niemenmäen läpi Huopalahdentien kautta Turun väylälle...

Itäväylän päästä pääsee alakautta aika nopeasti puikkelehtimaan Mäkelänkadulle, siinä pitää vaan ajella tullin vierestä pujotellen Pääskylänrinteeseen, ajallista hyötyä en ole kellottanut, mutta ei tarvitse jumittaa jonossa :lol:
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kyllä sitä muistaa olla kiitollinen siitä, että työmatka kulkee pääosin kehä III:sta ja vielä vasten (Espoolaisten yksityisautoilijoiden) aiheuttamaan ruuhkaa. :)

Toki silti aina on olevinaan kiire ja ärsyttää, jos joku (kenties tahallaan) hidastelee vasemmalla kaistalla.. :lol:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olen kiitollinen itselleni, että olen päättänyt asua muualla kuin pk-seudulla. Edut eivät rajoitu ruuhkien välttämiseen :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin