AZP kirjoitti:Eli vedit vesihiomapaperilla ja sen jälkeen vain lakkaa? Oliko pinta siis vesihionnan jälkeen hieman matta ennen lakkausta ja lakka kirkasti muovit uusiksi?
Juurikin näin. Toi kirkas pinta on nimenomaan lakkaa. Ihan reilusti sitä sai sumutella, mutta homma toimii kyllä.
Asensin keskuslukon kauko-ohjaimen. Koekytkentä oli valmis puolessa tunnissa, eilis iltaisen suunnittelun ansiosta. Ja kun vanhan yksikön piuhojen väritkin täsmäsivät uuden kanssa täydellisesti, niin mikäs siinä oli värkätessä Uuden keskusyksikön paikka tosin piti vaihtaa sen ollessa paksumpi, Meni siinä kaiken kaikkiaan sitten kolmisen tuntia tinauksineen ja kutistussukkien asennuksien kanssa. Kaket ovat entisiin verrattuna todella jämerää tekoa, eivät hajone heti käsiin ja lukko toimii kuin ajatus
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Hain hiekkapuhalletut ja maalatut vanteet maalarilta ja asennutin niille uudet hakka greenit. Matkalla talvitalliin tuli 180 tkm täyteen tonnariin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Tuli sitten vielä vaihdettua kuskin oveen keskuslukon ovimoottori, kun huomasin ja sitten myös muistin ettei se pelaa kunnolla, vaan ovi aukeaa kahvasta kakella lukitsemisen jälkeen. Sain siihen sopimaan vääränmerkkisen auton ovimoottorin (merkistä ei tietoa) kevyellä ranetuksella. Sen jälkeen etsiessäni jotain muuta tarviketta kaapeista, löysin aidon saabin ovimoottorin joka oli hukassa. Minäpä sitten vaihdoin onnessani sen ranetuksen tilalle, mut sepäs olikin täysin mykkä. No eipä siinä auttanut muu kuin ruuvata ranetusmoottori takaisin paikalleen ja nyt homma toimii. Pitää kyl nyt viskata molemmat originaali moottorit mäkeen tai jorpakkoon, ettei niitä tule enää asennettua paikoilleen jotta voi todeta vain niiden olevan rikki.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Negatiivinen puolihan noissa on ku saavuttavat oikean kirkkauden viiveellä... En tiedä miten sitten vaikuttaa käytännössä. Pitää tälle iltaa vielä käydä testilenkki.
Pitkään mietin mimmoset ämpärit nokalle heittäisin, mutta lopulta luovuin ajatuksesta ja päädyin laittamaan omiin pitkiin xenonit.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Diagnosoin femman lämmityslaitetta. Tuntuis että raitisilmasuodatin on mennyt vallan tukkoon. Puhallinnopeutta pitää nostaa ACC:stä, jotta saa ilmaa koppiin normaalisti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Femmaan huollon. Moottoriöljyt, suodatin, raitisilmasuodatin, moottorin ilmansuodatin. Sitten vielä lopuksi maalasin kesävarastossa olleet lisävalojen kiinnitysraudat korinväriin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Diagnosoin kolkin kylmäkäynnistyksen röpöttelyitä ja moottorin voimattomuutta alkumatkasta startin jälkeen Sid-infon avulla. Tulin siihen tulokseen, että kannattaa käyttää konetta parkissa senaikaa, kunnes moottorinlämpötila ylittää 30 astetta (Teng). Eipä röpellä enää ja on kuin ei vikaa olisi koskaan ollutkaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Yritin katsastaa, vaikka tiedossa oli et toisen puolen takajarrulevy oli mennyt jo pilalle, mikä johtuu yhdestä loppuun kuluneesta jarrupalasta. Tosin dynon ne läpäisivät komeasti, ehdin jo toivoa ettei katsuri huomaa sitä ollenkaan. Uudet osat on tilattu, mutta eivät ne vielä tähän hätään ehtineet. Jymy yllätys löytyi sitten toisesta etupyörästä, missä oli klappia. Sitä siinä sitten ihmeteltiin et miten se on mahdollista kun molemmat etupyörän laakerit on uusittu pari vuotta sitten. Syy selvisi kotona, napamutteri oli löystynyt.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003