mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Edellisestä käyttöautosta kaupat sovittu tänään, mutta ei saa autoa liikennekäyttöön, kun trafin nettipalvelut nurin! Ja kun jätin vielä sen varaan, että saahan sen netissä sitten liikennekäyttöön....perkule.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kyllä on naisilla paha sanavarasto.
Lehtien jättöpisteessä joka ollut ainakin toistakymmentä vuotta navetan päädyssä on ollut nyt toista vuotta asukkaita. Kieltänyt mies jo viime talvena tyhjäkäyttämisen, se nyt ymmärsi miksi olen edes siellä.

Aamuyöllä nyt sen känninen muija sitten avautui baarista tullessaan ja käski hiihtää helvettiin pihalta, olen molopää, kusipää, mulk*u kyttääjä, v*tun idiootti, täys kyr*ä jne.
Koetin selittää ettei tämä mun päätöksestä kiinni ole vaan valittaa omistajalle tai mun työnantajalle. No paskaa tuli samalla sanavarastolla lisää. Sen kaverit onneksi olivat hiljaa.
Tuo hänen miehensä ei ollut mukana joten turha loppujen lopuksi tuolle muijalle oli mitään edes yrittää rautalangastakaan vääntää.

Oli muuten pihalla farkku 9-5 joka ilmeisesti tuolla toisella pariskunnalla, sekin jätetty kivasti jättölaatikon eteen poikittain. Yleensä tuolla on seisomassa punto, farkku 406 tai sedan 406
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

haja kirjoitti:Ruotsalaisten Suomikammosta: Jos joku asiaan perehtymätön ei-skandinaavi (Suomi ei kuulu Skandinaviaan) ostaa auton vaikka varaosiksi ja ei palauta kilpiä myyjälle niin myyjä ei taida itkemälläkään päästä eroon trafi- tms vastaavista maksuistaan. Ja sanahan nopeasti kiertää. Ruotsissa ei taida olla käytössä meidän luovutustodistustamme vastaavaa dokumenttia?
Kyllä täältä sellainen plankettikin löytyy jonka pitäisi riittää Transportstyrelselle PDF formaatti tuolla:
http://www.transportstyrelsen.se/Global ... EU_EES.pdf


Fordonets registreringsskyltar ska alltid bifogas.= Ajoneuvon rekisterikyltit on aina palautettava hakemuksen mukana.

ett tullintyg som visar att fordonet varaktigt förts ut ur landet och/eller förts in i ett annat land
Eli Tullitodistus josta ilmenee, että ajoneuvo on viety lopullisesti pois maasta ja viety toiseen maahan.

Tuossa lukee jotta vanhat rekkarit on aina palautettava, mutta olen ollut mukana tekemässä auto myyntejä täältä Suomeen jolloin Transportstyrelsen ei vaatinut kylttejä takaisin siihen riitti tuo dokumentti, joten konttorit tosiaan saattavat toimia miten heitä huvittaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tulikohan nyt hukattua vähän liian hyvä tonnariaero kun alko tunti myynnin jälkeen kaduttamaan auton myynti..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

EU:n televisiomainokset, verenpaine nousee saman tien kun tulee eetteriin. Kuten kaveri muotoili, "EU lapioi paskaa myös sinun eteiseesi!"
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Kevät on vissiin tänä vuonna etuajassa kun puskee jo nyt aivan järjetöntä autokuumetta.

Selvää on toki - kuten aina tällaisessa tilanteessa - että perse on niin auki että sieluun tuulee.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Audi remonttien kiintiö tälle vuodelle täynnä. :lol:

Emännän audista lasahti ilmastoinnin kompuran laakeri ja seuraavana päivänä moniurahihan kiristäjä.
Jälkimmäinen oli aivan tarpeeksi v..mainen vaihdettava.
No nyt muutama päivä sitten lupauduin vaihtamaan yhteen A4 kaikki jarrupalat, taka levyt ja taka iskarit.
Kaikki paikat oli niin umpijumissa kun autossa voi olla. Kaiken huipuksi takapään jarrulevyt toimii samalla napana niin lisä työtä teetti laakereiden vaihto uusiin levyihin. Iskareiden vaihdossa meinasi mennä lievästi sanottuna hermot kun sisäverhoiluja piti purkaa yrityksen ja erehdyksen kautta.. Kaiken huipuksi koeajolla syttyi ABS valo ja pahin pelko oli että onnistuin sössimään tunnistin kehät kieroiksi, mutta onneksi anturi oli vain liukunut kauemmas satuloiden irroitus operaatiossa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Huh, tommosessa rempassa kyllä vanhenee aina pari vuotta 8O ja homma näkyy niinsanotusti naamassa.
EX: 9³SS BioPower
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Audin alustassa on paljon terästä ja alumiinia kiinni toisissaan ja todella lujassa onkin. Kiintiö täyttyy nopeasti kun sinne joutuu kajoamaan.

Omassa A4:ssä johtosarjassa vikaa ilmeisesti kun toinen etukikkuna mykistyi. Takalasin pyyhin lakkasi myös toimimasta. Jatkuvaa pikkuvaivaa, mm. Service-teksti palaa aina takaisin, vaikka kuittaan huoltovalon jne. Nyt kun asiaa miettii niin alkaa pännimään, vaikka Audin ominaisuuksiin onkin alkanut tottua.

Seuraava talviauto ei ole Audi, mutta mikä olisi luotettava nelikko, en tiedä?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Pomo ilmotti eilen jo että lehtien jättöpaikka muuttuu ja hyvä juttu se. Aamuyöllä tuojaa rauhassa odotellessa jo huomasinkin eron. Saavat vuokralaiset navetalla avautua vitutuksessaan ja kännipäissään jatkossa ihan keskenään.

Jalat puutuu, lähtee alta ja iskiaskivut päällä, se ei hyvä.

Emännän -94 audissakin jarruvikaa. Poljin kovenee vasta kun startin jälkeen muutaman polkaisun tehny. Etupalat noista loppu ainakin metallisesta vinkunasta päätellen mut ku ei kiinnosta pätkääkään koko romu.

Subaru on oikea nelikko.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JiiVee kirjoitti:onkin alkanut tottua.
Seuraava talviauto ei ole Audi, mutta mikä olisi luotettava nelikko, en tiedä?
Subaru? Tosin Legacyn BH (1999-2003) malliin jos päädyt, niin siinä on selkeä tyyppivika: etujouset ei näköjään kestä kun n. 450000km :| :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Audissa ei varmaan mikään osa kestä 450 tkm :(. Voin vain kuvitella niiden tuskaa joiden Audi on vielä 2,5 Tdi- koneella. Ei se 2,0 Tdi:kään kummoisessa maineessa ole.

Subarulla en ole edes ajanut, saati omistanut. Eikös Subaruissa ole aina bokserikone? Onkohan ne dieselinä kestäviä?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JiiVee kirjoitti:Audissa ei varmaan mikään osa kestä 450 tkm :(. Voin vain kuvitella niiden tuskaa joiden Audi on vielä 2,5 Tdi- koneella. Ei se 2,0 Tdi:kään kummoisessa maineessa ole.

Subarulla en ole edes ajanut, saati omistanut. Eikös Subaruissa ole aina bokserikone? Onkohan ne dieselinä kestäviä?
Jos ei ole kilometrien takia pakko olla diisseli niin ota bensakoneella. Boxer dieselistä ei kokemusta, mutta silloin ku Subaru clubin foorumi vielä toimi, niin sieltä luetun perusteella jonkun verran on niissä ollut öljynkulutus ongelmaa + tietty normaalit nykydieseleiden "haitat" päästölaitteiden kanssa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Bokseri subbessa kuitenkin aika varmatoiminen, emännän pojalla jo toinen oma diisseliversio taksina alla.
Esim. Vag takseihin verrattuna joita monta vuotta renkinä ajeli päässyt hyvin helpolla. Legaan vm 2011 kuskinpenkin selkänoja uusittu eikä mitään muuta kuin huoltaa tarvinnut.
Outbackin vm 2014 itse heti töppäs jakajaan ja raidetanko+tukivarsi siihen uusittu.

Ajettavuus ja tasapaino hyvä kun kone/painopiste matalalla, alustalta outback selvästi jäykempi. Manuaali oli lega ja tomaatti on outback ja vaihteistot mukiinmenevästi toimivat. Kulutus on hivenen suurempi kuin vag. Öljyä joutuu hiukan lisäämään kyllä kuten muissakin nykydiisseleissä. Lämpöä riittää sisälle talvella.
Muutaman testin noilla ajellut ja hymy huulilla ollut.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Tarvii kytätä tilaisuutta koeajaa Subaru että voi muodostaa oman mielipiteen. Voihan olla että vaihtohyvitys Audista on sitä luokkaa että kannattaa skipata kaupat ja korjata hammasta purren.

Kilsojen takia tarvitsen dieselin. Toyotan RAV4 ei olisi hassumman näköinen sekään, mutta citymaasturin ostamiselle en keksi mitään perustelua.

Ei tämä enää juurikaan sivua viestiketjun aihetta, mutta haittaakse?
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin