Konepellin ja katon täysi käsittely alkaen clay barista jatkuen myllytyksestä epäkeskokoneella käsin suoritettavaan vahaukseen. Yksinkertaisesti ei riittänyt energia kylkien ja takapään tekemiseen(ja muutakin hommaa oli luvassa). Konepellin Saab Scania -merkkikin kuoriutui, kun irrotin suojateipin merkistä. Onneksi hyllystä löytyi korvaava musta SAAB-merkki, sai luvan kelvata toistaiseksi.
Vaihdoin tonnariin:
- umpion lasin (toinen oli jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta)
-öp-anturin
-yritin korjata toisen sivupeilin lämmitystä, mutta johto oli niin haperoa että pitää uusia kokonaan
-ilmasin kytkimen
-vaihdoin "xenon-look" H1-polttimot
-kiristelin ratin "etäisyyssäätöä".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Radiossa höpöttivät, että nyt saa laittaa nastarenkaat alle. Tulihan nuo talvirengastuksen koristeelliset kapselit vahattua kun keksin kuinka ne sai ensin puhtaaksi pinttyneestä liasta Josko tuota talvivarustepakettia jo lähiaikoita tarvitsisi saabin alla pyörimässä. Ensi viikonloppuna taitaa jo hiukan pakastaa. Jokohan tuo vakavasti aikoo?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Ajelin tyytyväisenä menemään ja pesasin nopeasti enimmät kurat poies. Eilen tuli kierrettyä kello takaisin talviaikaan. Pikkaisen on alkanut huolestuttaa kun siinä ei ole ollut mitään vikaa pian puoleen vuoteen, että onko siinä nyt jokin vialla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Tänään tapahtuu: Aamulla varhain ajo Tampereelle ja pesukoneen kautta Metro-autoon. Siellä laitetaan Webasto paikalleen, etu- ja takakuraläpät, uudet pissapojan suuttimet ja Contin kitkat alle! Ja huomenna taas menoksi.
Vaihdoin vara-avaimen käyttöön. Edellisessä ei enää kakessa pysyny patterit sisällä. Noh, nyt on ihan bränikkä avain/kake. Toki vaihdoin 15 vuotiaat patterit varoiksi uusiin.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05