Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tonnarin mittariston fiksausta.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Maalasin Rubbercompilla kokeeksi ensin koukun suojan. Seuraavaksi puskurin alaosa.
![Kuva](http://khendricksson.1g.fi/kuvat/Random/Koukun+suoja2.jpg/_full.jpg)
Samalla kun odottelin maalin kuivumista tummensin takavalot.
![Kuva](http://khendricksson.1g.fi/kuvat/Random/Takavalot.jpg/_full.jpg)
![Kuva](http://khendricksson.1g.fi/kuvat/Random/Koukun+suoja2.jpg/_full.jpg)
Samalla kun odottelin maalin kuivumista tummensin takavalot.
![Kuva](http://khendricksson.1g.fi/kuvat/Random/Takavalot.jpg/_full.jpg)
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eilen ostetut sähköistuimet tuli asennettua paikoilleen. Kaikki säädöt toimivat muistinappulat mukaan lukien ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eliminoin mittarivirheen, nyt nopeusmittari näyttää gepsin kanssa samaa nopeutta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaimon femmaan asentelin "aux-sisäänmenon" eli Bilteman FM-modulaattorin, sille virtakytkimen ja kojelautaan näppärän 3,5mm inputin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Rakensin satkua varten tällaisen ja hyppäsin suoraan syvään päähän
Eli kuten nopeimmat jo huomasivat niin tällä saa pöydän ääressä turata softien kanssa. Täytyy myöhemmin rakentaa ehkä toinen autoon kiinnitettäväksi.
![Kuva](http://i.imgur.com/CjOPdWv.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Kuva](http://i.imgur.com/CjOPdWv.jpg)
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eikös se kannata vaan hommata oikean mallinen (naaras - kojelaudan kytkimien) liitin ja tehdä DB-9 pää siihen? Pääsee suoraan SFI-liittimestä livenä laittamaan settiä, toki pöydällä tms pitää edelleen flashata kun jännitettä tarvitaan erasointiin..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Juu, SFI-liittimelle sitten tehdään oma johtosarja läppärikäyttöä varten. Vielä ei tiedä muutenkaan kuinka hyvin nämä mun hallussa olevat ECU:t erasoituvat, tuolla muuntajalla tuuppaa ilman mitään kuormitusta n. 15,5 volttia. Löytyy tosin tarvikkeista myös säädettävä virtalähde jos haluaa tutkia joskus enemmän.TTH kirjoitti:Eikös se kannata vaan hommata oikean mallinen (naaras - kojelaudan kytkimien) liitin ja tehdä DB-9 pää siihen? Pääsee suoraan SFI-liittimestä livenä laittamaan settiä, toki pöydällä tms pitää edelleen flashata kun jännitettä tarvitaan erasointiin..
Tällä pääsee kuitenkin hyvin jo alkuun näissä hommissa irto-ECU:lla.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kannattaa mitata kunnolla kuorman kanssa, ainakin omassa tippuu jonkun verran jännite kuormitettuna. Itse työnnän noihin sen vähän päälle 16V kuormattuna.
Ihmetystä aiheutti vaan että mihin tuota toista samanlaista tarvitsee? Tuolla kun ei voi livenä säätää niin hyötyä tuskin tuommoisesta toisesta kamalasti on..
Jos joku viriviri-vehjes niin pohjasofta on aina vaan jonnekin sinnepäin, tosi harvoin menee niin hyvin kohdalleen ettei livenä tarvitse säätää mitään. Melkein suosittelen että ennemmin tuon SFI-kaapelin teet ensin ja sitten mietit tarvitseeko toista autoon kiinteästi. Sen toisen kaapelin osat voi sitten katsos näppärästi hyödyntää vastaavan T7-kaapelin kanssa![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ihmetystä aiheutti vaan että mihin tuota toista samanlaista tarvitsee? Tuolla kun ei voi livenä säätää niin hyötyä tuskin tuommoisesta toisesta kamalasti on..
Jos joku viriviri-vehjes niin pohjasofta on aina vaan jonnekin sinnepäin, tosi harvoin menee niin hyvin kohdalleen ettei livenä tarvitse säätää mitään. Melkein suosittelen että ennemmin tuon SFI-kaapelin teet ensin ja sitten mietit tarvitseeko toista autoon kiinteästi. Sen toisen kaapelin osat voi sitten katsos näppärästi hyödyntää vastaavan T7-kaapelin kanssa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ilmeisesti liian epäselvästi kirjoitettu, en siis toista täysin samanlaista tee vaan nimenomaan autoon omanlaisensa johtosarjan (siis tämä SFI-liittimeen tuleva josta puhuttu.)TTH kirjoitti:Ihmetystä aiheutti vaan että mihin tuota toista samanlaista tarvitsee?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Noniin, minä jo ihmettelinkin että mitä helvettiä
Nyt vaan v*tusti painetta ja ennakkoa sinne kattilaan sitten![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt vaan v*tusti painetta ja ennakkoa sinne kattilaan sitten
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Poikkituki -93 konehuoneeseen kiinni.
Ei ollutkaan ihan suoraan bolt on mutta pienellä tukirautojen taivuttelulla selvisi kun ei sentin pitempiä iskaritornien kartiopulteja ollut saatavilla. Raudat oli suorat ja tornin muoto hiukan kaareva niin ei alkuun ylettynyt.
Muuta tuohon liittyvää oli jarrusäiliön liitin käännetty ohjaamon puolelle, map-johto kulkemaan toista kautta ja kumimatonpala ilmastointiputkien ja poikkituen väliin kun resonoi.
Ecukin vaihettu korjattuun oikeaan t5.2 niin kiinni ollut t5.5 vapautui softattavaksi lpt:lle muuttamiseen täyspaineiseksi.
Ei ollutkaan ihan suoraan bolt on mutta pienellä tukirautojen taivuttelulla selvisi kun ei sentin pitempiä iskaritornien kartiopulteja ollut saatavilla. Raudat oli suorat ja tornin muoto hiukan kaareva niin ei alkuun ylettynyt.
Muuta tuohon liittyvää oli jarrusäiliön liitin käännetty ohjaamon puolelle, map-johto kulkemaan toista kautta ja kumimatonpala ilmastointiputkien ja poikkituen väliin kun resonoi.
Ecukin vaihettu korjattuun oikeaan t5.2 niin kiinni ollut t5.5 vapautui softattavaksi lpt:lle muuttamiseen täyspaineiseksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Asensin EGR:n peitelevyn. Johan se tuossa lokakuusta 13 saakka odotteli hyllyn reunalla.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Venttiilit tarkastettu, käret ja muut huolto hommat tehty.Käytin kuupan konttorilla ja kaksi vuotta tuli ajo aikaa
Hese
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin öljyt OG-kolkkiin. Vaihtoväli ehti venähtää lähes kahteen vuoteen ja kilometrejä kertyi 709.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73