mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Täällä kun on moneen vastaus niin kertokaas miten työntekijä osapuoli voi mieltään ilmaista ja saada parannusta oloihinsa muuten kuin lakolla? Kapitalisti osapuoli päättää optioista ym muista palkkioista/palkoista kabinetissa. Ei siihen lakkoa tarvita.
Mites sellainen lakko jolla ei ole yhteiskunnallista näkyvyyttä kuten tämä murtajien uhka joka nyt peruuntui. Ketä se kesällä kiinnostaa? Itku tulee kun ei pääse pääsiäiseksi laivalle dokaan. Siinä näkyvyyttä.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

topperharley kirjoitti:Perustele.
Ei kysytty mutta eipä ole kovin hyvin käyny Suomessa paperiteollisuudelle työpaikkojen osalta...

Entäs tämä toinen innokas lakkoilija, AKT. Ulkomaiset taitaa ison osan keikoista ajaa Suomessa :)
Viimeksi muokannut VKe, Ke Huhti 01, 2015 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eipä ole kovin hyvin käyny Suomessa millekään teollisuudelle oikein miltään osalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Onko parantunut lakkoilemalla?
9-5 Aero - 00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Harvemmin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Aika yksioikoinen näkökanta jos olet sitä mieltä että teollisuuden työpaikat katosivat lakkojen takia.

Siitä en tiedä kannattaako hymiötä laittaa sellaisen asian perään jossa työpaikka/tekijä on ulkomaalainen.
Paperiteollisuuden viimeisimmistä kunnon lakoista on kohta aikaa kohta 20v.
Tällä hetkellä m.teollisuudella menee hyvin.
Suomeen investoidaan uusia tuotantolaitoksia.

Mikäli olet asiaan perehtynyt tai siis et ole tiedostat varmaan syyn työpaikkojen vähentymiseen p.teollisuudessa.

Hienopaperin/sanomalehti paperin kysyntä on laskenut rajusti viimevuosina. Myös kiinan sekä muiden kasvavien teollisuus maiden luoma ylikapasiteetti on ollut syynä kannattamattomuuteen.
Suomessa p.teollisuuden tuottavuus tonnia€/henkilö on ollut pitkään huippu luokkaa.

Kiitos sikakapitalistien ja muiden maata päin persettä johtaneiden ei täällä kovin ruusuista tulevaisuutta tule olemaan.

Kiristäkää yritysverotusta ja ajakaa työtä tekevä väestö syvemmälle paskaan niin saatte lakkoja.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

topperharley kirjoitti: Mikäli olet asiaan perehtynyt tai siis et ole

Suomessa p.teollisuuden tuottavuus tonnia€/henkilö on ollut pitkään huippu luokkaa.
Koskaan et voi tietää...

Jep, kun ne sikakapitalistit on karsinut "löysät pois" niin toki tuottavuus nyt on kunnossa.

En jatka enempää, hymiö kielletty.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuo hassu juttu kun paperiliitto kantaa mainetta innokkaana lakkoilijana.
Noita paperiliiton lakkoja mun 21v uran aikana oli muistaakseni kolme, liusäksi yksi tehdaskohtainen lakko ja loput SAK;n yleislakkoja.
Työsulkuja joka taas työnantajan voimatoimi oli kaksi.

"Löysät" on otettu pois kuten kehuttu ja etenkin pitemmät sairaslomat nousseet nykyään. Pätevät ja kokeneet hakevat eläkkeelle jo 58-60 iässä joten kertonee miten miellyttävä työ prosessihomma (siis "löysät" pois) on.

Tuottavuus nyt kunnossa? On itse asiassa laskenut per työntekijä viime vusina siellä missä tuotanto tehdään.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Tuottavuus on ollut kunnossa jo ennen tätä riisto aikakautta.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Milloin mainittu aikakausi alkoi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Vihtu. En saa linkitettyä TEM:n sivuilta pdf tiedostoa.
Kuukkeliin kun kirjoittaa: suomen metsäteollisuuden kilpailukyky. Siitä pdf auki.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Tämäkö? https://www.tem.fi/files/32980/Indufor_ ... ykyNET.pdf

Ja tottakai kaikki teollisuuden ja muunkin yhteiskunnan ongelmat johtuvat työntekijöistä. Ahneita ja tyhmiä paskiaisia kun ovat. :roll:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei johdu. Työnantajat on ahneempia ja paskiaisempia.

En löytänyt tuosta dokumentista vastausta tuohon mun kysymykseen. Oliskohan vastaus jossain toisessa TEMmin raportissa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mä nähnyt noita tehdas ja linjakohtaisia tuloksia jotka siis korreloi suoraan prosessin tilaa ja kulurakennetta siellä. Ollut kyllä paremmat katteet linja- ja prosessitasolla jo ennen näitä prosessityöläisten poispotkimisia. Ongelmia tuossa nykyisessä minimimiehityksessä on siinä ettei linjoilla pysty kouluttamaan porukkaa kun ei riitä varamiehitys paikata oppilaan hommaakaan että joutaa edes oppiin. Pitemmätkin sairaslomat ja esim flunssa-allot teetetään yli- tai hätätyönä.

Paransivat muten katteita sitten tehdastasolla eriyttämällä ja ulkoistamalla junatoiminnot, osan lastauksesta, kuljetustoiminnat (traktorit ja kuorma-autot), kunnossapidon ja siivouksen. Myös tarvikehankintojen hintoja kilpailutettiin tehokkaammin. Investoinneilla laitteisiin oli punakynä herkässä.

Tehdastasolla ulkoistettu joitain toimistohommia ja lopetettu pari yksikköä ja esim. firman ammattikoulu.
Konsernitasolla josta viralliset tuottavuuslaskelmat siis tehdään tulee sitten muut tekijät joiden kuluihin ei prosessipuoli mahda mitään.
Viimeksi muokannut Kupari, To Huhti 02, 2015 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Itse olen räknännyt että eu:n myötä yhdistettynä surkeaan talouspolitiikkaan. Jotenkin nuo hurrit osas tämänkin saabin valmistuksen lisäksi. Nyt metsägroup rakentaa ruotsin husumiin uuden kartonkikoneen ja siihen lienee syynsä miksei tänne. Varmaan juuri ahneet ja tyhmät työläiset.
Käteisen Jyrki näytti kuinka maata johdetaan ja pakeni brysseliin.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Vastaa Viestiin