Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Mää vaa kovast ihmettelen mediaa. Avasin ensin MTV:n ja sitten Iltalehden sivut katsoakseni otsikoista, notta kuka voitti Espanjan GP:n. Sehän ei selvinnyt ihan heti otsikoista, toki pienellä kahlaamisella sekin selvisi. Kärjessä olivat otsikot Räikkösen ja Bottaksen ongelmista - toki vielä hyvän aikaa kisan päättymisestä. Piti mennä oikeasti F1.com -sivustolle tarkistamaan tulokset. Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

^taitaa olla ihan universaali ilmiö. Uutiset tehdään nille jotka seuraa niitä 24/7 jollain uutissovelluksella. On ihan eilispäivän juttuja jos vaikka Ylen etusivulla lukee vielä tänään illalla vaikkapa siitä jos jossain eurooppalaisessa pääkaupungissa on päivällä tapahtunut terrori-isku. Otsikoissa on siinä kohtaa jo tekijän profiili, suomalaisten turvallisuusasiantuntijoiden ja sisäministeriön kannanotot Suomen turvallisuustilanteesta jne. Sellaista selkokielistä yhtä uutista, josta näkisi ytimekkäästi mitä on tapahtunut, missä, miksi ja keitä ovat osalliset, voi sitten etsiä vaikkapa painetusta lehdestä seuraavana aamuna. Netille se on jo "kaikkihan tän jo tietää".
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Vanha passi meni umpeen ja henkilökorttia tilalle. Totta tosiaan, vielä vuonna 2017 pitää toimittaa asevelvollisen esteettömyystodistus. Eikö sitä muka oikeasti näy valtion loputtomassa arkistossa, että asevelvollisuus on suoritettu? Ehkä se sormenjälkirekisterin pelko onki pelkkää foliohattuilua, jos edes intin tiedot ei päivity muitten valtion virkamiesten kesken.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

samaa ihmetelly työmaalla , aina ku trafi keksii jotain uutta ni pitää toimittaa kaikki koulu + koulutustodistukset ,vaikka luulis niiden olevan niiden järjestelmässä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 3J »

ZeiPii kirjoitti:Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
No siis tuollainenhan ei ollenkaan käy. Parempi otsikko olisi: "Tämä kuljettaja ajoi ruutulipulle ensimmäinenä, arvasitko sinäkin kuka oli toinen?"
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

ZeiPii kirjoitti:Mää vaa kovast ihmettelen mediaa. Avasin ensin MTV:n ja sitten Iltalehden sivut katsoakseni otsikoista, notta kuka voitti Espanjan GP:n. Sehän ei selvinnyt ihan heti otsikoista, toki pienellä kahlaamisella sekin selvisi. Kärjessä olivat otsikot Räikkösen ja Bottaksen ongelmista - toki vielä hyvän aikaa kisan päättymisestä. Piti mennä oikeasti F1.com -sivustolle tarkistamaan tulokset. Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
Ainut mistä saat selkokielellä tulokset vaivatta selville on oikeasti teksti tv. Netistä löytyy sekin, yle.fi/tekstitv.
Kaikki noi iltalehdet sun muut tulospalvelut on aivan perseestä, täynnä jotain ihan muuta kuin niitä tuloksia, tyyliin jonkun paskantärkeen uuvatin "viiltävää" videoanalyysiä tapahtumista, jonka pääset sitten katsomaan muutaman mainoksen (yleensä vähintään 30sek) jälkeen. Silkkaa kuraa, siksi katson teksti-TV:stä kaikki itseäni kiinnostavat urheilutulokset.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

^tuo on totta. Tekstitelkkarissa on informaatiohaun käyttöliittymä huipussaan, kaikki sen jälkeen kehitetty on ollut pääasiassa alamäkeä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

Vanteiden haku menossa...

Mitä tarkoittaa selkokielellä Concave-vanne? Guuglen löytöjen perusteella se olisi syvempikeskiöinen, mutta mitä sitten syvempikeskiöinen tarkoittaa?

Tossa tsuumailin ja kahtelin, niin näyttäisikö sille että se rengas tulee enempi "sisemmäs" kun normivanteilla? Hyvän näköinen vanne mutta sopiiko se lainkaan normiin "perhedieselfarkkuun" :oops: ?
Sininen Saab 9-3, '99
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 3J »

AZP kirjoitti:^tuo on totta. Tekstitelkkarissa on informaatiohaun käyttöliittymä huipussaan, kaikki sen jälkeen kehitetty on ollut pääasiassa alamäkeä
Tätä tulee itsekin käytettyä. Ei telkkarilla, mutta Androidille löytyy hyvä mainokseton sovellus jolla teksti-tv:tä voi käyttää. Informatiiviset otsikot ja tiivistetyt tekstit kunniaan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

http://m.yle.fi/uutiset/tuoreimmat

On mielestäni kiva käyttöliittymä, mutta vähän turhan vasemmistolainen media mulle ainoaksi lähteeksi.

Mutta ihan samaa mieltä, aika hanurista on nykymeno uutisoinnissa, jos ei seuraa uutisvirtaa päätyökseen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:Mitä tarkoittaa selkokielellä Concave-vanne? Guuglen löytöjen perusteella se olisi syvempikeskiöinen, mutta mitä sitten syvempikeskiöinen tarkoittaa?
Tietääkseni sitä, että vanteen kehä on ulompana kuin keskiosa. Eli jos laitat suoran levyn vaakatasossa napapinta alaspäin olevan vanteen näkyvän naaman päälle, lepää se vanteen kehän varassa ja mitä lähemmäs keskikohtaa mennään, sitä suuremmaksi kasvaa vanteen ja levyn välimatka.

Sopivuus perhefarkkuun riippuu muuten vanteesta ja farkusta, ei välttämättä syvempikeskiöisyydestä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Cona »

https://www.nettiauto.com/saab/900/8723212

Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.

Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Cona kirjoitti: Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
Kyllä OG900:n haluttavuus ja sitä myötä hinnat on nousussa -ainakin muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Etenkin turbo-moottoriset 3-oviset ja avomallit ovat haluttuja. Yli kymppitonnin pyyntejä näkee jo aika usein ulkomailla.
Mitäs lommoja tuosta pitäisi oikoa ja miksi puskurit vaihtaa? Pisteosiahan näihin saa hyvin, etenkin käytettynä ja muutenkin ovat helppoja harrastaa, koska harrastajakuntaa on niin paljon. Aina lötyy apua ja osia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Cona »

Lahti411 kirjoitti:
Cona kirjoitti: Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
Kyllä OG900:n haluttavuus ja sitä myötä hinnat on nousussa -ainakin muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Etenkin turbo-moottoriset 3-oviset ja avomallit ovat haluttuja. Yli kymppitonnin pyyntejä näkee jo aika usein ulkomailla.
Mitäs lommoja tuosta pitäisi oikoa ja miksi puskurit vaihtaa? Pisteosiahan näihin saa hyvin, etenkin käytettynä ja muutenkin ovat helppoja harrastaa, koska harrastajakuntaa on niin paljon. Aina lötyy apua ja osia.
OK. On niissä sitten hinnat nousussa. Eihän tuossa mitään traagisia lommoja ole, noissa pyöränkaarissa on jotain ja vas. takasiivessä pieni, ei välttämättä tarvii ees maalata jos sen oikaisee. Nuo puskurit on kiinniajettu molemmista päistä ja edessä ajovalot ja maski istuu erikoisesti, ihan kuin korvakkeet olisi poikki. Kyllä minä niille tekisin jotain, mutta eihän nuo ajoa haittaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mun mielestä tuossa on vaan rispaantuneet pyörien reunalistat, mikä on tosi tyypillistä. Ne halkeilevat ja resuuntuvat ihan vanhuuttaankin, vaikka niitä ei edes runttaisi mihinkään. Takakupeessa mielestäni peilaa vain viereisen auton rengas. Näyttää lommolta, mutta jos sitä tarkoitit, niin mielestän siis vain peilaus. Nahkaverhoiluista usein menee ompeleet rikki. Jos nahka muuten on ehjä, voi uusia vain tikkaukset. Onhan tuossa toki halkeilluttakin nahkaa, mutta nuohan ovat erillisiä nahanpaloja, joten oikean sävyistä nahkaa ostamalla, voi paikata risan osan uusimatta koko verhoilua. Puskurit viistokeulissa irvstelee aina, jos ne on vähänkään pökkästy johonkin vaikka parkkiksella. Puskureiden osia voi nykiä paikoilleen helposti -jo kakarana tuli tuota tehtyä, kun perheen satkua oli joku kolhinut :D Sitten vain mustaa vahaa puskimiin, niin nehän on kuin uudet!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin