Kaivoin sen ulos hangesta; yöllinen tuisku oli peittänyt hauskasti kinokseen. Kaivamisen jälkeen liikkeelle ja neljännessä mutkassa tupsahti ja hanki pöllähti. Tuplis on onneksi kestävää tekoa ja hanki oli aamupäivällä hyvin pehmeä. Auto myös lähti hangesta ajamalla. Talvikausi on siis selvästi korkattu.
Taas armotonta offtopikkia, mutta eilen tuli vaihdettua eteen ne jarrupalatkin. Ehkä vasemmalla puolen oli vielä lähes 3mm pintaa, mutta oikealla lukema oli lähempänä yhtä kuin kahta.
Hommaan meni kahvitauon kanssa kolme varttia, matkoissa Pitäjänmäkeen ja takaisin noin tunti.
Työkeikka Porvooseen ja motarilla ajon jälkeen totesin, että nyt paras viedä pesuun. Hitto mitä suolarapaa tuulilasiin ja tietenkin tonnarin pesuainesäiliö tyhjä. Ei niin yllätys, kun jossakin on reikä.
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Tänään en tehnyt mitään (onhan kello jo vähän yli seiska, että olis kyllä voinut ), vaan eilen vaihdoin ilmanputsarin ja sisäilman akt. hiilisuotimen. Lisäksi tuli vaihdettua takaturvavyön lukkokappale. Kiitos Villelle jeesistä!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vaihdoin lampun 9-5 TiD 06:sen night panel kytkimeen. Poijjaat ja tytöt oli sen verran hommaa kehittäneet eteenpäin/säästöjä, että ei tarvinnut kuin ruuvimeisselin lampun irroittamiseen ja kiinnittämiseen, muut hoitui ihan käsillä, vaikka oli normaali pitkälankainen polttimo.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm) Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm) Insignia
Nikke_M kirjoitti:Vaihdoin TTiD:n akku. Yhtäkkiä auto lähtee paljon pirteämmin käyntiin.
Itse olen tehnyt samantyylisiä havaintoja liittyen polttoainetankin sisällön määrään. Eli opiskelijavalon palaessa (kuitenkin bensaa vielä tankissa) lähtee heikommin käyntiin samoissa olosuhteissa kuin täydemmällä tankilla. Mistä lie sitten johtuu... kohta jotain taas porsii.
Nikke_M kirjoitti:Vaihdoin TTiD:n akku. Yhtäkkiä auto lähtee paljon pirteämmin käyntiin.
Itse olen tehnyt samantyylisiä havaintoja liittyen polttoainetankin sisällön määrään. Eli opiskelijavalon palaessa (kuitenkin bensaa vielä tankissa) lähtee heikommin käyntiin samoissa olosuhteissa kuin täydemmällä tankilla. Mistä lie sitten johtuu... kohta jotain taas porsii.
Koitas pistää naftaa tankkiin kuten Nikke niin huomaat miksi hyvä akku on tärkeä.
Mieluummin odotan, että porsii omia aikojaan kuin autan tilannetta hölmöilemällä yhtään normaalia enempää.
9-5T kirjoitti:Koitas pistää naftaa tankkiin kuten Nikke niin huomaat miksi hyvä akku on tärkeä.
Varsinkin ku Eeberi on ahkerassa käytössä, niin, huomaa heti jos akku ei ole oikein iskussa. Tänä aamuna oli kyllä viittä vaille että olisin jäänyt parkkipaikalle, ja viime talvena en kokenut kertaakaan mitään sellaista.