En kyllä keksi että miksi käytettyjen volkkareiden / audien hinnat tuosta "päästökohusta" johtuen laskisivat. Tuskin kukaan volkkarinomistaja nyt sentään niin ympäristötiedostava olisi, että haluaa välittömästi hankkiutua "saastepommiksi" osottautuneesta autostaan eroon hinnalla millä hyvänsäGeorges27 kirjoitti:Onneksi nettiautossa on se kohta mistä voi ruksia VAGit pois. Toisaalta niiden hinnat voi romahtaa?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://lehtilehti.fi/2015/09/aina-kun-j ... ksideihin/
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jos uutena myytävien autojen päästötasoa korjataan ylöspäin, niin niiden hinta tietenkin tulee nousemaan, tai ainakin niistä maksettava autovero siis nousee.
Samoin maahantuojat voi joutua maksamaan jälkikäteen korkeampia tulleja jo myydyistä autoista (oliko se kolme vuotta maahantuontipäivästä se Tullin "oikeus" korjailla jo maksettuja autoveroja). Toki päästöjen mukaan menevät käyttömaksut on auton omistajan maksettava, mutta niiden korottaminen jälkikäteen ei tule onnistumaan tuolla "päästökohu" perusteella. Ellei sitten koko verokantaa uudisteta (uusi kans.väl. testisykli tms.), jolloin siis muutos koskee muitakin kuin VAGeja.