TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Noloa myöntää mutta vastaavanlaisen voi tehdä 99:llä. Pomppasi pakki päältä ja auto huilasi ed. työpaikan pihaa alamäkeen hiekoituslaatikkoon pahki. Auto oli laatikko puskurin alla eturenkaat ilmassa nurmikko mäessä, muutama metri betonimuuriin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jatketaanpa itse. Nyt on tullu taas yksi etappi tämän hetkisessä projektissa valmiiksi, kun sai talon takaseinän maalattua (one down, five to go). Huomenna voi jatkaa luonnollisesti seuraavasta seinästä :D Entrailen taloa ulkoa ja maalailen sitä punaiseksi, punainenhan se oli entuudestaan. Vähän vaan ulkonäköä paremmaksi puolihimmeällä Teknoksella.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Oho, olen näköjään tietämättäni päässyt työsuhdeauton kanssa kilvet.com-sivustolle 8)

Kuva
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Perkele! :evil:
Micrassa oli käynyt narkkeja viime yönä. Eivät olleet saaneet autoa liikkeelle virtalukkoa särkemällä. Niinpä tuulilasi oli pitänyt hajottaa kivenmurikalla, taustapeili repiä sijoiltansa sekä vääntää molemmat ovet mutkalle.

Huonoa: Auto oli täysin toimiva, hyvä käyttöpeli työkalujen kuskaamiseen.
Hyvää: Ilkivaltavakuutus on ollut "vahingossa" voimassa, katsotaanpa korvaukset.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

olipas mukava ohjastaa välillä karvaisia hevosvoimia va täytyy myöntää että saabilla ajaessa ei tuu ruho näin pirun kipeeks, pitänee mennä saabbiin nukkumaan istuillee jos johonki meinaa aamulla vielä päästä
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Avaudun! Että jumalauta osaa olla ihminen tyhmä. Asentaa nyt kaksi kertaa tulpanjohdot päin persettä ja ku loppujen lopuksi alkaa edes lupaileen niin ei saatana starttaa, ei vanhoilla eikä uusilla tulpilla ku ne tuli molemmat hukutettua bensaan. Eikä tästä tuppukylästä löydy mistään hyllytavarana sopivia.

Ja jumaliste joo. Ostin tulppia autoon niin Auto-centeristä eivät edes tyrkyttäneet mitään, kun hyllystä ei löytynyt sopivia. Yritinpä onneani toisesta liikkeestä, antoi tulpat mallia BCPR7ES-11 ku kuulemma paikallinen Saab-paja ostaa niitä. JOO, mutta mihin Saabiin. Toi R on kuulemma joku häiriövastus ja jumaliste jos ne hajottanu jonkun nyt syttöpuolelta niin syötän nuo tulpat sille myyjälle. Autot leffasta lainaten ja muokaten "Mun vitutus on nyt jossain korkeella!".

Toivotaan, että joltain huoltoasemalta löytyy edes BCP7ES-mallia ku yhdestäkään varaosaliikkeestä ei löytyny BCP7EV-mallia. Jep, ja 900FAQ:hun kans tuo tieto, että ES-mallilla voi ajaa ihan huoletta Turboa. Kuluu vaan pirun nopeaa, mulla tuli aiemmin siinä kymppitonnin kohdalla jo käyntihäröjä. EVX:llä meni reilusti enemmän, olivat mulla 22tkm plus edellisen omistajan ajamat.

Niin joo ja akkukin meni aika sippiin koko hommassa eilen. Ja kaiken huippu on, että annoin sitten virtaa 99:llä. Se ku lähtee pikkustarttauksen jälkeen käyntiin ku palmun alta.

No, paisto se aurinko eilen risukasaankin. Ostin nääs ruohonleikkuriin uuden tulpan. Öljyt oli jo jemmassa. Vaihdoin sitten "rääsliippaan" öljyt ja tulpan. Tankkauksen jälkeen hörähti käyntiin ja olipa hiljanen ääni. Pari kesää oli koneen mukana tulleet öljyt koneessa mutta Mobilin öljyillä kone meni paljon hiljaisemmaksi. Niin ja muistakaa pitää sitten jalkaa koneen päällä eikä vieressä. Nykäisin konetta käyntiin ja takapotku pomppautti koneen jalan päälle, kun eipä antanut haba myöten. Siis normaalisti menee käsi takapotkussa konetta kohti mutta eilen tuli sitten kone kättä kohti. Hyvä ettei lähtenyt käyntiin vaikka olipa nuo Sieviläiset jalassa, kun justiin jalkapöydälle tuli koneen kuupan reuna.

P.S. Sain pari päivää sitten Logitechin hiirenkin toimimaan, kun sen toiminta loppui talvella Windows-päivityksen jälkeen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juu, tuo R meinaa suorasytysvehkeen tulppaa. Siitä en tiedä, rikkooko herkästi jotain jakajakoneessa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No, sainpas tuon Turbon käyntiin. Kylvetin niitä platina tulppia (NGK BCP7EVX) eli yritin niillä päivemmällä käyntiin mutta ei. Otin ne irti ja putsasin oikein hyvin messinkiharjalla. Paskat lähti yllättävän hyvin, kun oli bensaa tulpissa. Pyöritin ne sitten takas.

Muistin sitten, että mullahan on vanhat piuhat tallessa ja hain ne. Olin jättänyt aikoinaan piuhat vanhaan kanteen ja laittanu ne jemmaan. Panin vahnat piuhat paikoilleen ja ku palmun alta lähti käyntiin. Sammutin auton ja uuden piuhat paikoilleen. Huomasin, että piuhat on sijansa pielessä joten ne oli eilen ekalla yrittämällä oikein. No jopas, lähti sitten uudemmillakin käyntiin. Järkkäilin romut orderiin ja kamat kiinni.

Ja lopputulos. BCPR7ES-11 tulpalla ei lähde sitten Turbo käyntiin. Katos ku eilen oli piuhat kannen vaihdon jälkeen oikeassa järjestyksessä ja tulppa oli noi r-mallit. Sitten korjasin piuhojen paikkaa ku katsoin niiden olevan väärin ja laitoin platinat. Sitten sillä väärällä piuhajärjestyksellä sotkin platinat mustaksi. Oppia ikä kaikki.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jep, kärkivälin muutin "tiukkaan nollaseiskaan". Ohjeessa oli 0.6-0.7mm.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Miksi CS:n takaluukku on suunniteltu niin että se nakkaa avatessa vedet luukun päältä suoraan kaitsarin päälle? :evil:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Money For Nothing kirjoitti:Miksi CS:n takaluukku on suunniteltu niin että se nakkaa avatessa vedet luukun päältä suoraan kaitsarin päälle? :evil:
Koska CD:n takaluukku tiputtaa auki ollessaan vedet takakonttiin.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Money For Nothing kirjoitti:Miksi CS:n takaluukku on suunniteltu niin että se nakkaa avatessa vedet luukun päältä suoraan kaitsarin päälle? :evil:
tuota olen itsekin ihmetellyt
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Raimo Miettinen kirjoitti:On siinä possulla kokoa!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007052 ... 4_uu.shtml
Hehe. Uutinen edesvastuuttoman kersan eläinrääkkäyksestä :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

raiveh kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:Miksi CS:n takaluukku on suunniteltu niin että se nakkaa avatessa vedet luukun päältä suoraan kaitsarin päälle? :evil:
tuota olen itsekin ihmetellyt
Jep, samaa ihmettelen minäkin, että siis mikä ihmeen kaitsari :?: :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Vastaa Viestiin