Saabiaiheisia unia...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

näin aivan ihme unta viime yönä: heräsin unessa aamulla ja kävelin tallin pihalle, isä oli ostanut 9-5 Viggenin ja purkanut sen osiksi ja asentanut siitä pyörän-navat ja tällaiset vanteet mun 99:iin :lol: : http://office.vippet.net/files/107714_99t16.jpg

samassa huomasin että 99:n takakaaret olivat ruostuneet puhki.. :(sitten onneksi heräsin! täytyy lähteä tarkistamaan ettei vaan ollut totta..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
aon
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja aon »

Gouldenwind kirjoitti: tuo johtuu siitä että unessa EI KOSKAAN VOI NÄHDÄ TAI KOKEA KUOLEMAANSA en tiedä mistä johtuu mutta tuo totta.
Onko näin?

Mä kyllä mielestäni aivan selvästi kuolin muutama vuosi takaperin yhdessä painajaisessa, jossa menin musiikkiliikkeeseen, jossa ei ollut muita kitaroita kuin Ibanezin Icemaneja, siis näitä:

Kuva

Tästä suivaantuneena hyppäsin näyteikkunan läpi. 8O

SAAB-aiheisia unia en muista nähneeni muuta kuin yhden, jossa nooppa muuttui kesken ajon joksikin custom-moottoripyöräksi. Talbot-unia näin joskus pienempänä kun meillä sellainen oli :)
Sammy 9-3
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Asentelin yhdessä unessa saabiin turbotimerin ja tajusin lopuksi että siinä on pakkilukko :lol:
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Gouldenwind
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

aikas nolo tapaus sattui seurustelun alkuaikoina kun näin unta että poikakaverini kohteli todella tylysti minua :? =mottasin häntä !!niin KYLLÄ mottasin häntä OIKEESTI :oops: :oops: heräsin kyllä samantien ja HÄNKIN -"Ai s****na,mitä ihmettä 8O !!!" -"olit vaan niin tyhmä et oli pakko :oops: :oops: .."
mistä ihmeestä sain kerättyä voimiakin sellaiseen mottaukseen unissani 8O

kyllä siitä on hauskaa riittänyt.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
TeePee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Viime joululomalla näin unta, että löysin autotallin hyllystä käyttämättömät cs aero tonnarin mustat nahkapenkit ja aloin innoissani asentamaan niitä cc tonnariini...sitten heräsin sängystäni tietokonetuolini kanssa ja huoneeni lattialla näytti olevan pari muutakin tuolia :D En jaksanut sillä sen enempää päätäni vaivata vaan heitin tuolin lattialle ja jatkoin unia. :P

Eipä ole kyllä aiemmin ollut tapana kävellä ympäri taloa unissani raahaten tuoleja huoneeseeni! :lol:
tuo johtuu siitä että unessa EI KOSKAAN VOI NÄHDÄ TAI KOKEA KUOLEMAANSA en tiedä mistä johtuu mutta tuo totta.
Jaa siitäkö sekin sitten johtuu, kun oon ainakin 2-3 kertaa nähnyt unta, että oon ollut uimassa vaasan uimahallissa ja sitten jostain syystä vajoan veden alle enkä saa hengitettyä, yhtäkkiä saan jostain kyvyn hengittää vettä??? Eli en hukkunutkaan vaan pystyin hengittämään veden alla normaalisti.

Joskus myös olen nähnyt unta, että lennän purjelentokoneella yksinlentoa ja yhtäkkiä tulee järjettömän voimakas virtaus alaspäin ja kone putoaa metsään.... herään aina ennen kuin rytisee 8O

Tämä uni tosin varmaan tulee siitä kun oltiin joskus pari vuotta sitten faijan kans menkijärvellä purjelentämässä... kattelin kiitoradan reunalta ku faija ja lento opettaja oli laskeutumassa. Yhtäkkiä siinä metsän reunalla kone lähti syöksymään maata kohti...olin ihan varma että se putoaa maahan asti mutta muutaman kymmentä metriä ennen puita opettaja oli saanut koneen hallintaan ja laskeutui sitten kentälle vähän epämääräisesti.

Lisäksi monta kertaa olen nähnyt unta, että tulen puukotetuksi helevetin isolla veitsellä. Muuta en muista kuin sen että joku iskee sen aina rintaan ja pystyn tuntea sen kivun unessa...??? Olenko kattonut liikaa elokuvia vai onko mulla muuten vaan jotenkin kieroutunut mielikuvitus? :D
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Raivostuttavimpia unia on ehkä ne, joissa todellisuus ja uni sekoittuu niin pahasti, ettei tiedä herätessäänkään mikä on totta ja mikä ei..

Esimerkiksi tänään aamulla viimeksi heräsin sekaisin kuin seinäkello nähtyäni unta, että Saabana oli huollossa Variston Länärissä, niinkuin se ihan oikeastikin on tällä hetkellä. Unessa menin sitten hakemaan sitä Varistosta, mutta kun pääsin paikalle, siellä odotti vain tyhjä rakennus. Jostain sitten sain selville, että koko pska oli siirtynyt Kehä III:n kupeeseen, jonne lähdin sitten kävelemään.
Paikalla odotti aivan jumalaton überLänsiAuto-rakennus, joka oli kokoluokkaa Hartwall Areena. Lompsotin sisään hakemaan Saabanaa, jossa sitten maailman ärsyttävin automyyjä kertoi, että muuton yhteydessä Saabi on erheessä palautettu takaisin tehtaalle Venäjälle, josta sitä tuskin saadaan takaisin. :?
Ja ihan OIKEASSA elämässä kuulin eilen, että Variston Länsiauto todellakin muuttaa, tänään aamulla ajellessa VaraVectralla töihin mietin varmaan koko matkan, että missä se Länsiauto oikeasti sijaitsee tällä hetkellä... :roll:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Joo, on taas viime aikoina ollut unissa tuo lootaremonttikohde...

Kummallisin uni taisi olla se, että olin kaiman kanssa koeajolla ja jossain vaiheessa kattelin peilistä, et onpa kummallisen näköinen takaspoileri. Sen olisi pitäny olla sellanen korkeempi yksiosainen siipi, mutta jostain syystä olikin matala kolmiosainen ja ihmeellisen muotoinen. No, miehän tajusin, et eihän tää edes oo saappi, kun tää on supra :lol:. No, kun sitte pysähyttiin kaffeelle niin auto oli taas saappi ja sitte iski paniikki. En ollu muistanu laittaa öljyjä koneeseen, enkä mitään jäähdytinnesteitä :oops: , kummasti oli vaan kone kestäny :lol:. Tuumattiin vaan, että hyvä kone, kun ei mee miksikään tuollaisesta. Loppu-uni menikin ihmetellessä kaffilan jonotussyteemiä ja hintatasoa...

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Hmm, viime yönä tuli pitkästä aikaa nähtyä auto- eli Saab-aiheinen uni, vieläpä erittäin todentuntuinen sellainen. Näin unta että ostin takaisin ensimmäisen oman Saabini, eli ´88 tonnarin (armoton ruoste/pakkelikasa mutta muuten hauska peli). Heräsin todellisuuteen ja pihalla olikin parkissa vain tuo satku :oops:

Ja nyt rupesin selailemaan nettiauton tonnari-ilmoituksia 8)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ah79
"Hirsch"

Re: Saabiaiheisia unia...

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Nostetaanpa vanha ketju ylös kun tuli sen verran outo Saab-uni viime yönä :mrgreen: .

Olin innoissani hakemassa ysikutosta talvisäilöstä (auto vastasi unessa todellisuutta, säilytyspaikka ei). Talliin astuttuani ihailin auton näyttävän päällepäin tosi hyvältä talven jäljiltä. Sitten vilkaisin auton alle ja siellä oli ihmeen paljon jotain romua ja valo pilkotti pohjan läpi sieltä täältä. Nappasin yhden romunkappaleen käteeni ja totesin sen olevan yksi edellisenä kesänä autoon hitsaamistani paikkapaloista, joka oli tippunut irti autosta. Katsoin uudestaan auton alle ja joka paikka oli ympäriruosteessa. Kädessäni oleva paikkapalakin oli ollut pohjassa kiinni vain muutamalla huonosti hitsatulla pisteellä. Siinä vaiheessa tajusin, että kaikki auton paikkauspellit olivat talven aikana lahonneet ja tippuneet lattialle.

Kiroilin itsekseni, miten ihmeessä olen voinut hitsata auton noin onnettomasti ja mietin, uskaltaako sen edes ajaa tallille uudestaan hitsattavaksi kun puolet vetariholvien pohjastakin oli lattialla :lol: .

Tässä vaiheessa heräsin eli loppuratkaisu jäi näkemättä. Keväällä sitten selviää, oliko kyseessä enneuni :). Isommat paikkaukset romuun on kyllä oikeasti tehty jo vuonna 2006 ja ainakin toistaiseksi paikat ovat pysyneet autossa kiinni :roll: .
Vastaa Viestiin