Ammatteja

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

venepuuseppä koulutukselta mutta metallipajassa testailen tuotteita ennen lähetystä ---> ylimmäinen laadunvalvoja :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Aja millä ajat, ja paperikoneella loput - siis pk-koneenhoitaja.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Seksologian merkonomiksi ajattelin opiskella...

tai sitten lähden vaihtojuopoksi Lappiin vaikka erottelemaan poroja.


Siinämäärin v***ttaa taas nämä valtionhallinnon loistavat kuviot ja uudistukset.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Pauke kirjoitti:Aja millä ajat, ja paperikoneella loput - siis pk-koneenhoitaja.
missäs päin olet hommissa..? ajattelin vaan kun paperiliitossa tässä itsekin ollaan...
Viimeksi muokannut MAKE62, Ke Maalis 01, 2006 00:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2675
96 vm.75
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2870
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Jussi kirjoitti:Seksologian merkonomiksi ajattelin opiskella...

tai sitten lähden vaihtojuopoksi Lappiin vaikka erottelemaan poroja.


Siinämäärin v***ttaa taas nämä valtionhallinnon loistavat kuviot ja uudistukset.
Noh noh :!: Eikö tulosjohtamiseen pohjautuva projektityöstentely nappaa :wink: UPJ:stä puhumattakaan...

Taitaapa ainoa oikea mahdollisuus tuossa mainiossa palkkauudistuksessa olla, että ***** päättää ****** ja menee ***** juttusille ja ****** kertoimet ja ****** ****** ******.

Asianosainen kyllä osaa täyttää puuttuvat kohdat :lol:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Henkka #2283 kirjoitti:
Taitaapa ainoa oikea mahdollisuus tuossa mainiossa palkkauudistuksessa olla, että ***** päättää ****** ja menee ***** juttusille ja ****** kertoimet ja ****** ****** ******.

Asianosainen kyllä osaa täyttää puuttuvat kohdat :lol:
Voi kettu. Tänään on taasen UPJ keskustelut, nyt uudistuneen UPJ:n (versio 23.1.2006)mukaiset keskustelut. Hjuva fiilis heti aamusta :evil: :evil: . Lopputulos on: "sun loppuelämäs palkka on tämä ellei sitä lasketa" 8O
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Psychocowboy kirjoitti: Voi kettu. Tänään on taasen UPJ keskustelut, nyt uudistuneen UPJ:n (versio 23.1.2006)mukaiset keskustelut. Hjuva fiilis heti aamusta :evil: :evil: . Lopputulos on: "sun loppuelämäs palkka on tämä ellei sitä lasketa" 8O
Kuva

Itse lähdin valtion hommista oikeisiin töihin ( 8) )syksyllä juuri sopivasti ennen koko UPJ-pelleilyn alkua :P . Onneksi, sen perusteella mitä olen systeemistä kuullut.
#1970
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Hei hianoo, :D Muillakin on kolmikirjaimisia lyhenteitä...

Mitä toi UPJ tarkottaa?

terveisin,
Senior Design Engineer (oikeen isooooossa virmassa) :lol:

p.s meillä täällä yksityisellä puolella on myös yksi-, kaksi-, ja neljäkirjaimisia lyhenteitä. :lol:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ah79 kirjoitti: Itse lähdin valtion hommista oikeisiin töihin ( 8) )syksyllä juuri sopivasti ennen koko UPJ-pelleilyn alkua :P . Onneksi, sen perusteella mitä olen systeemistä kuullut.
Jaa mä tein juuri toisinpäin :oops: . Lopetetin "oikean" työnteon ja tulin "varhaiseläkkeelle" valtiolle :wink: . Nyt kyllä on lähtölaskenta alkanut ja taidetaan kaivaa tmi esiin pöytälaatikosta ja painutaan omiin hommiin :evil: . Noh odotellaan mitä lautakunta sanoo valituksesta 8O
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ajn kirjoitti:Hei hianoo, :D Muillakin on kolmikirjaimisia lyhenteitä...

Mitä toi UPJ tarkottaa?

terveisin,
Senior Design Engineer (oikeen isooooossa virmassa) :lol:

p.s meillä täällä yksityisellä puolella on myös yksi-, kaksi-, ja neljäkirjaimisia lyhenteitä. :lol:
UudistunutPalkkausJärjestelmä :? . Eli taulukkopalkat pois. Tilalle tulee työnvaativuustasoon ja siitä suoriutumiseen perustuva palkka.
Esim. Työsi vaativuustasoksi on määritelty 7 (skaala 2-15) joka tarkoittaa 1786€/kk. Siihen lisätään henkilökohtaisen suoriutumisen arvioinnin antama tulos esim 29 (9-45) joka tarkoittaa 30,5% lisää palkkaa eli siis 2330€/kk. Jos taulukkopalkka oli aiemmin 2400, saat vielä tuon puuttuvan osan ns takuupalkkana eli 70€. Tarkoitus on saada kaikki ihmiset takuupalkalle jolloin palkkojen kehitystä voidaan kontrolloida. Suomeksi: jos sinulle määritellää vaikka tuo yllä oleva palkka niin se on käytännössä palkkasi, yleiskorotuksia lukuunottamatta, loppuelämäsi palkka, vaikka työvuosia olisi 30 jäljellä. Ei siis ikälisiä. Kivaa eikö :D

Edit: Nämä yllä olevat toimet ja arvioinnit tehdään lähiesimiehen kanssa, jonka jälkeen paperit menee arviointilautakunnalle, joka tekee arvionnin numeroista. Lautakunta ei lue papereita vaan sijoittaa sinut tittelisi ja palkkasi mukaan käyrälle ja tarvittaessa muuttaa sinusta tehtyjä arviointeja. Näin ollen palkka ei muutu (ainakaan ylöspäin). Eli muutokset tehdään ilman että kukaan lukee mitä sinusta on kirjoitettu (kuten kävi allekirjoittaneella) ja ilman perusteluja. Joku oli laskenut että jos ko lautakunta olisi lukenut meidän helsinkiläisen akateemisen opinahjon kaikista työntekijöistä tehdyt paperit, olisi se kuluttanut aikaa alle 40 sek jokaiseen työntekijään :roll: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Kuulostaa ihan samalta kuin täällä... paitsi täällä ei ole mitään takuupalkkaa.

Sitten kun vielä löytyis jostain joku, joka ihan oikeesti tietäisi mikä sen työn vaativuusluokka on ja mitä se todella vaatii tekijältään.

Itte olen ainakin päätynyt vertaansa vailla olevaan ura- ja palkkamonttuun, josta ei poispääsyä näy (ainakaan näiden seinien sisäpuolella).

Tyhmähän se on ihminen kun täällä töissä on.... :roll:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Psychocowboy kirjoitti:Suomeksi: jos sinulle määritellää vaikka tuo yllä oleva palkka niin se on käytännössä palkkasi, yleiskorotuksia lukuunottamatta, loppuelämäsi palkka, vaikka työvuosia olisi 30 jäljellä. Ei siis ikälisiä. Kivaa eikö :D
Surkuhupaisaksi asian tekee settä UPJ:n lähtöajatuksia oli nuorempien työntekijöiden aseman parantaminen ja valtion huokuttelevuuden lisääminen työnantajana... kuinkas sitten kävikään :)

Hommaanhan varattiin vielä budjeteissa ruhtinaallinen 7% korotusvara palkkamenoihin... nyt totuus on että 7% ei riitä edes järjestelmästä aiheutuviin ylimääräisiin menoihin.

Psychocowboy kirjoitti:Joku oli laskenut että jos ko lautakunta olisi lukenut meidän helsinkiläisen akateemisen opinahjon kaikista työntekijöistä tehdyt paperit, olisi se kuluttanut aikaa alle 40 sek jokaiseen työntekijään :roll: :wink:
Ajatteleppa sitä että käytännössä tuo lautakunta koostuu Opetusministeriön desanteista, joilla ei ole harmainta hajua saati pienintäkään kiinnostusta siitä mitä kukin tekee :)


Ei tarvitse kantaa huolta tulosjohtamisestakaan kun kohta ei enää johdettavia :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jussi kirjoitti: Surkuhupaisaksi asian tekee settä UPJ:n lähtöajatuksia oli nuorempien työntekijöiden aseman parantaminen ja valtion huokuttelevuuden lisääminen työnantajana... kuinkas sitten kävikään :)
Aivan! Tuolla tätä on kaikille markkinoitu että ollaan kilpailukykyisiä yksityisen sektorin kanssa. Ja kissan viikset.
Viime keväänähän tästä nousi kauhia poru kaikissa valtion laitoksissa. Mm rajavartioden lakkoa, valitusta oikeusasiamiehelle, valitusta eu:hun. Valituksille oli esimiesten ja laitosten tirehtöörien tuki kaikkialla. No nyt saatu tirehtöörit hiljaiseksi jättämällä vaativimman vaativuus- ja suoritustason euromäärät auki eli ovat (meidän tapauksessa) rehtorin päätäntävallassa. Aina kun joku laitoksen tirehtööri alkaa puolustamaan omiaan niin nostetaan isoimpaan luokkaan (= lisää taalereita tiskiin) jolloin hiljaisuus laskeutuu. Arrgghhh! Alkaa ahistaa ja tuo pirtukaapin avain on noin lähellä......
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

missäs päin olet hommissa..? ajattelin vaan kun paperiliitossa tässä itsekin ollaan...[/quote]

Nokialla.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Psychocowboy kirjoitti: UudistunutPalkkausJärjestelmä :? . Eli taulukkopalkat pois. Tilalle tulee työnvaativuustasoon ja siitä suoriutumiseen perustuva palkka.
Esim. Työsi vaativuustasoksi on määritelty 7 (skaala 2-15) joka tarkoittaa 1786€/kk. Siihen lisätään henkilökohtaisen suoriutumisen arvioinnin antama tulos esim 29 (9-45) joka tarkoittaa 30,5% lisää palkkaa eli siis 2330€/kk. Jos taulukkopalkka oli aiemmin 2400, saat vielä tuon puuttuvan osan ns takuupalkkana eli 70€. Tarkoitus on saada kaikki ihmiset takuupalkalle jolloin palkkojen kehitystä voidaan kontrolloida. Suomeksi: jos sinulle määritellää vaikka tuo yllä oleva palkka niin se on käytännössä palkkasi, yleiskorotuksia lukuunottamatta, loppuelämäsi palkka, vaikka työvuosia olisi 30 jäljellä. Ei siis ikälisiä. Kivaa eikö :D

Edit: Nämä yllä olevat toimet ja arvioinnit tehdään lähiesimiehen kanssa, jonka jälkeen paperit menee arviointilautakunnalle, joka tekee arvionnin numeroista. Lautakunta ei lue papereita vaan sijoittaa sinut tittelisi ja palkkasi mukaan käyrälle ja tarvittaessa muuttaa sinusta tehtyjä arviointeja. Näin ollen palkka ei muutu (ainakaan ylöspäin). Eli muutokset tehdään ilman että kukaan lukee mitä sinusta on kirjoitettu (kuten kävi allekirjoittaneella) ja ilman perusteluja. Joku oli laskenut että jos ko lautakunta olisi lukenut meidän helsinkiläisen akateemisen opinahjon kaikista työntekijöistä tehdyt paperit, olisi se kuluttanut aikaa alle 40 sek jokaiseen työntekijään :roll: :wink:

Ihan menee niin kuin medän firmassa. :(
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin