Saab-klubin foorumi on natsifoorumi?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Saksalaiset on siinä määrin sivistynyttä kansaa että niille tuo oma historia on tuolta osin aika kipeää muisteltavaa vieläkin.
En nyt ota kantaa tähän polttavaan kysymykseen että kävisikö Turbo Sensonicille Aatu viikset paremmin kuin nykyiset :wink: .
Mitä muuten tulee näiden hallitsijoiden muistelemiseen niin kovasti meidät on opetettu kavahtamaan Aatu&co:n tekemisiä vaikka historia tarjoaisi oikeita hirmujakin, kuten Stalin. Aatu oli sentään siihen verrattuna pikku tekijä, Stalin kun teurasti 5 miljoonaa ihmistä ja ne oli kaiken lisäksi vielä omia maanmiehiä..
9000CS 2,3
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Saappi Kuski kirjoitti:Stalin kun teurasti 5 miljoonaa ihmistä ja ne oli kaiken lisäksi vielä omia maanmiehiä..
Joidenkin arvioiden mukaan Stalinin koko kaudella surmattiin 60-80 000 000 Venäläistä, eikä näistä suurin osa suinkaan sodassa...
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Minuteman kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Stalin kun teurasti 5 miljoonaa ihmistä ja ne oli kaiken lisäksi vielä omia maanmiehiä..
Joidenkin arvioiden mukaan Stalinin koko kaudella surmattiin 60-80 000 000 Venäläistä, eikä näistä suurin osa suinkaan sodassa...
Aika moni virolainenkin sai "kyydin"
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti:Eihän historiaa ole syytä kieltää. Eri asia on jonkun vastenmielisen aatteen kannattaminen ja ylistäminen. Itse olisin ainakin raahannut vielä enemmänkin historiallista tavaraa Suomeen...
Siellä torilla olisi ollut muutakin historiallista tavaraa myynnissä, esim. toisen maailmansodan aikaisia kunniamerkkejä ja rautaristejä. No niitä ei viitsinyt ostaa, mutta nuo postimerkit ostin ihan sen takia, että ne ovat palanen historiaa (ei kylläkään sieltä historian miellyttävimmästä päästä).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Turbo Sensonic kirjoitti:
HMK kirjoitti:Eihän historiaa ole syytä kieltää. Eri asia on jonkun vastenmielisen aatteen kannattaminen ja ylistäminen. Itse olisin ainakin raahannut vielä enemmänkin historiallista tavaraa Suomeen...
Siellä torilla olisi ollut muutakin historiallista tavaraa myynnissä, esim. toisen maailmansodan aikaisia kunniamerkkejä ja rautaristejä. No niitä ei viitsinyt ostaa, mutta nuo postimerkit ostin ihan sen takia, että ne ovat palanen historiaa (ei kylläkään sieltä historian miellyttävimmästä päästä).

Kuulemma noita rautaristejä ja muita sodanaikaisia merkkejä ym. tavaraa väärennetään ihan liukuhihnalta mm. Puolassa. Useat väärennökset on hyvin tehtyjä ja pitää olla asiantuntija erottaakseen väärennöksen oikeasta. Edes se, että jonkun kunniamerkin mukana on todistus ei takaa sen aitoutta.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

HMK kirjoitti: Kuulemma noita rautaristejä ja muita sodanaikaisia merkkejä ym. tavaraa väärennetään ihan liukuhihnalta mm. Puolassa :wink: . Useat väärennökset on hyvin tehtyjä ja pitää olla asiantuntija erottaakseen väärennöksen oikeasta. Edes se, että jonkun kunniamerkin mukana on todistus ei takaa sen aitoutta.
Sehän sopisi hyvin kun ostaa samalta reissulta sitten kotiin tuomisiksi Saabin jossa on väärennetty huoltokirja. 8)
Tuosta "alan materiaalista" tuki mieleen että taannoinhan heitti lusikan lopuullisesti nurkkaan se "Suomen virallinen natsi eli Pekka Siitoin".
Mahtaisikohan hänen jäämistöstään löytyä aitoa Adolf -certified natsitavaraa. :wink:
9000CS 2,3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Saappi Kuski kirjoitti:Tuosta "alan materiaalista" tuki mieleen että taannoinhan heitti lusikan lopuullisesti nurkkaan se "Suomen virallinen natsi eli Pekka Siitoin".
Mahtaisikohan hänen jäämistöstään löytyä aitoa Adolf -certified natsitavaraa. :wink:
Ai se on kuollut? So siinä sitä vasta äijä olikin :roll: Ei sen puheita voinut kuunnella muuta kuin huumorilla. Sama kuin olisi puettu Jope Ruonansuu natsivaatteisiin ja annettu sen "heittää legendaa" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Täällä tuosta Suomen kotinatsista faktaa ja videpätkä :lol:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pekka_Siitoin
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

HMK kirjoitti:Eihän historiaa ole syytä kieltää. Eri asia on jonkun vastenmielisen aatteen kannattaminen ja ylistäminen. Itse olisin ainakin raahannut vielä enemmänkin historiallista tavaraa Suomeen...
No eikös se fanitavaran kerääminen kotiin ole sitä kannattamista? Näin minä olen sen periaatteessa ymmärtänyt.

Rami
****
VAG
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

rmeller kirjoitti:
HMK kirjoitti:Eihän historiaa ole syytä kieltää. Eri asia on jonkun vastenmielisen aatteen kannattaminen ja ylistäminen. Itse olisin ainakin raahannut vielä enemmänkin historiallista tavaraa Suomeen...
No eikös se fanitavaran kerääminen kotiin ole sitä kannattamista? Näin minä olen sen periaatteessa ymmärtänyt.

Rami
Ei minun mielestäni. Kotoa löytyy mm. IKL:n ja Suojeluskunnan merkkejä samoin kuin saksalainen kenttäpuhelin. En kuitenkaan kerää minkäänlaista sotaesineistöä vaan ao. tavarat ovat perintönä ja sukulaisilta saatuja. Löytyy hyllystä vieläpä Mein Kampf, mutta kiistän jyrkästi olevani natsiaatteen kannattaja. :D

Raja menee mielestäni ihan siinä miten ao. esineihin suhtautuu. Itse pidän niitä pelkästään mielenkiintoisina muistoina eräistä aikakausista. Jos näkisin jossain myytävänä jonkun vastaavan kiinnostavan esineen niin toki harkitsisin sen hankkimista oli se sitten mitä aatetta/suuntausta tahansa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

HMK kirjoitti:Raja menee mielestäni ihan siinä miten ao. esineihin suhtautuu. Itse pidän niitä pelkästään mielenkiintoisina muistoina eräistä aikakausista. Jos näkisin jossain myytävänä jonkun vastaavan kiinnostavan esineen niin toki harkitsisin sen hankkimista oli se sitten mitä aatetta/suuntausta tahansa.
Juuri samaa mieltä. En olisi tuota voinut itsekään paremmin sanoa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

HMK kirjoitti:[ Löytyy hyllystä vieläpä Mein Kampf, mutta kiistän jyrkästi olevani natsiaatteen kannattaja. :D
Löytyykö ekalta sivulta H.H:n nimmari :?: vai onko se leikattu
pois... :wink:

Kansallissosialistisen tavaran kerääminen/fanittaminen on aika mielenkiintoinen tapaus. Pitää kai hyväksyä että suuresti vihatulla aateella oli kuitenkin jonkin asteista tyyliä (huom, ettei tule väärinkäsityksiä niin tarkoitan tässä arkkitehtuuria, sotakoneita, jne...)

t.Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Hehe jos siinä olisi kirjoittajan nimmari niin olisin todennäköisesti miljonääri. Kirja on vanha, mutta en ole jaksanut lukea siitä sivuakaan. Siellä se on kirjahyllyssä Clive Cusslereitten ja Leena Lehtolaisen seassa :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Lukekaa ihmeessä Mein Kampf ja ilman ennakkoluuloja. Vaikka Aatu oli ehkä hullu niin ei se mikään tyhmä ollut. Yhteiskunnalliset ja poliittiset mielipiteet oli ihan hienoja tavallaan, ei siinä edes välttämättä niin suuria eroja ole nykyistenkään poliittisten puolueiden ohjelmiin verrattuna!
Ja jos ne jutut ihan tuubaa olisivat niin ei kai se olisi voinut hetkessä nostaa puolueensa kannatuslukemia muutamasta prosentista muistaakseni 45%:een. Adolf oli ihan poliitikko siinä missä muutkin, no okei ehkä sillä meni "tietyt jutut vähän överiksi". :oops:
Minä luen sitä kirjaa joka ilta. Ja tietysti alkuperäiskielellä, puku päällä ja kravatti kaulassa. :wink:
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin