Kohta kuudetta sivua pukkaa tässä keskustelussa ja taidan vieläkin olla ainoa joka on edes ottanut teorian tasolla puheeksi vaihtoehtoiseksi toimintatavaksi sellaisen kuin oman mukavan ja tasaisen ajorytmin muuttamisen edes vähäksi aikaa, että tuollainen raskas ammattiajoneuvo saisi liikuttua jouhevammin paikasta toiseen. Sanotaan nyt vielä että olen jo yli kymmenen vuotta ollut herrashommissa ja pois sieltä rekan ratista kärsimästä mutta täytyy sanoa että olen lähes sanaton tässä sarvikuonojen joukossa. Eikö autokoulussa puhuttu mitään
erilaisesta suhtautumisesta eri tienkäyttäjäryhmiin? Vedättekö te kylmästi päälle jos sokea kävelee päin punaisia? Entä jos rollaattorimummeli hidastelee tien ylityksessä? Ei ole ihme jos liikenteessä koko ajan vituttaa toisten toiminta kun oma asenne on tuollainen.
Ei sillä rekalla niin vain kiihdytellä ylämäkiin ja jarrutella hetkessä vauhtia kun joku tötöilee jostain siihen eteen. Molemmat kestää satoja metrejä tai kilometrin. Se on teho/painosuhteessa suunnilleen junaan verattavissa.
Ei siihen jarrupolkimeen viitsisi ihan pikkusyyn takia mennä edes koskemaan, tietyillä keleillä ei mieluummin ollenkaan. Ihan selväksi paistaa läpi monesta se että ei ole oikeasti ollenkaan käsitystä siitä miten sellainen käyttäytyy sen painon kanssa. Sori.
Saab 200hp/1700kg
Rekka 600hp/60000kg
Tuosta voi laskea suuntia,muistella fysiikan tuntien kiihtyvyyden ja hidastuvuuden lakeja ja vertailla, ehkä tulee se ahaa elämys sitten miksi ne menee niin kummallisesti siellä eikä ehdi reagoimaan jokaiseen henkilöautoilijan liikkeeseen.
Se 89 siihen rajoittimeen on ihan oikeasti laskettu sen mukaan että Suomessa on pääteilläkin paljon mäkiä, joihin on tietyillä keleillä pakko saada se 89 alle että pääsisi mäen päälle. Silloin se kuski ottaa siihen mittariin sen oli siinä edessä vaikka kuka, eikä ota mitään riskejä, on se mäkeen istahtaminen sen verran paska juttu varsinkin kun se yhdistelmä lähtee sen jälkeen liukumaan alaspäin ja menee linkkuun solmuun, vääntää vetoaisan mutkalle ja vaikka mitä ennen kuin päätyy jonnekin ojan penkkaan. Mieluummin oikeasti vaikka työntää yhden h-auton ojaan siitä edestä.
No laitetaan vielä 1 hymiö kun tuli niin ilkeä kirjoitus.