Olen samaa mieltä, ja aika kauan. Miten Volvo pystyttiin myymään kinuskeille ilman kait isompia ongelmia, mutta GM ei suostu siihen, ja hyvä, että edes näihin eurooppalaisiin ostajakandeihin. Koenigseggille se olisi varmaan myynnyt, mutta GM itse saattoi tehdä siitäkin hieman vaikeampaa, jonka takia Könis luopui.Saab-man kirjoitti:Voi kai niitä myydä? Ai niin, venäläinen raha pelottaa ja muutenkin sellainen ostaja joka voisi tehdä ostamallaan omaisuudella jotain järkevää. On se ihme, että Volvon pystyy myymään kiinalaisille, mutta Saabia ei kellekään.karg kirjoitti:
Jenkkilässä on asiat niin kuralla, että ei ole GM:lläkään paljon vaihtoehtoja kuin lopetella tappiota tuottavia tuotantolinjoja.
GM boikottiin
Re: GM boikottiin
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: GM boikottiin
GM:n touhussa on vähän samantyylistä menoa kuin Skopilla 90-luvun alussa. Kaikki nurin ja valtio maksaa ? Toivottavasti olen väärässä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: GM boikottiin
Itsekin voin olla ihan hyvin väärässä jo aikaisemmin mainitsemassani väitteessäni, mutta tällainen käsitys on hieman ollut jo jonkin aikaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: GM boikottiin
Omakohtaisesti voin sanoa, että GM:n boikotointi on helppoa: ysivitosen takaiskunvaimennin 268 eur/kpl. Speedpartsilla näky olevan 600 kurnua. Tolla hinnanerolla mulle on ihan sama onko orkkisosa vai ei.
Ei kai se kenellekään yllätyksenä tule kun GM ilmoittaa, ettei voi valitettavasti myydä Saabia Spykerille tai mille muullekaan taholle.
Ei kai se kenellekään yllätyksenä tule kun GM ilmoittaa, ettei voi valitettavasti myydä Saabia Spykerille tai mille muullekaan taholle.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: GM boikottiin
Jep. Opelista korkkasi keskiputken äänenvaimennin, tarvike oli ja ikää ei ollut paljoa, arvioin itse sen 2-3 vuotta. Likainen oli jo mutta ei yhtään ruosteessa ja sisuskalut irti ==> tukki röörit ja nosti lämpötilat niin, että paloi valkoinen raita ympäri pöntön.9-5T kirjoitti:Tarvikkeena paikallisesta 50e/kpl, biltema tis olla alle 40e mutta mielummin alkuperäinen kuin 2 viikon välein uudet tarvikkeet.essal kirjoitti:Omakohtaisesti voin sanoa, että GM:n boikotointi on helppoa: ysivitosen takaiskunvaimennin 268 eur/kpl. Speedpartsilla näky olevan 600 kurnua. Tolla hinnanerolla mulle on ihan sama onko orkkisosa vai ei.
.
Ostin alkuperäisen 193€:lla, siihen päälle yksi kartiotiiviste (alkuperäinen GM tietenkin) ja työt niin hintaa tuli 247€. Sama valtuutettu huolto tarjosi tarviketta 170€ asennettuna. Päätös oli helppo tehdä, että alkuperäistä pönttöä vaan.
Tietenkin noissa iskariasisoissa voisi kokeilla tarvikeliikkeen kautta jotain Sachs, KYB, Monroe tjsp. hyväksitunnettua merkkiä. Toisaalta alkuperäinen osa on aina optimoitu paremmin toimimaan juuri siinä mallissa mihin se on tarkoitettu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: GM boikottiin
Alkuperäinen osa on aina varma valinta.9-5T kirjoitti:No takaiskareista viisastuneena ostin sachsin etuiskarit saabistin nettikaupasta, ne ei hajonneet mutta en todellakaan halunnut ajaa autolla joka motarilla keinuu sivuttain, 204e ja 1/2 omaa työtä tuli taas kärsittyä mutta alkuperäiset on toimivia. Alkuperäiset iskarit oli täysin viattomat mutta ajettelin että kai sitä 300000km kohdalla voi iskarit vaihtaa kun ollaan noin puolessa välissä ajateltua ajomatkaa ennen vaihtoa, tosin huonompiin ei ollut tarkoitus vaihtaa.dimebak kirjoitti:Tietenkin noissa iskariasisoissa voisi kokeilla tarvikeliikkeen kautta jotain Sachs, KYB, Monroe tjsp. hyväksitunnettua merkkiä. Toisaalta alkuperäinen osa on aina optimoitu paremmin toimimaan juuri siinä mallissa mihin se on tarkoitettu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: GM boikottiin
Todennäköisesti uusi 9-5 tulee markkinoille kromikeulalla ja Cadillac-merkeillä. Eikös GM jo Cadillac BLS:llä (BuLlShit?) harjoitellut badge-engineeringiä Saabin pohjalta?
GM:n boikotointi käy helposti, kun ei ole hirmu hinku ostaa Opelia eikä Daewoo-Chevyä. Wanha letukka kelpaa kyllä edelleen ja jos lauantai-iltana menee seitsemän palloa kohdalleen, niin ostan heti ainakin viisi Turbo-äksää; yhden käyttöön ja loput varaosiksi.
GM:n boikotointi käy helposti, kun ei ole hirmu hinku ostaa Opelia eikä Daewoo-Chevyä. Wanha letukka kelpaa kyllä edelleen ja jos lauantai-iltana menee seitsemän palloa kohdalleen, niin ostan heti ainakin viisi Turbo-äksää; yhden käyttöön ja loput varaosiksi.
NG 900S 3d 2.3i -98
Re: GM boikottiin
Tietääkö kukaan mikä pulju noita iskareita saabille väsää? Enkä noiden alkuperäisestenkään laadusta kovin vakuuttunut ole, nykyiset tehtaan asentamat kesti 68 tkm. Että jos niillä 50 euron iskareilla pääsee vaikka 30 tkm niin sehän ihan hyvä kauppa.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: GM boikottiin
Sachsessal kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä pulju noita iskareita saabille väsää? Enkä noiden alkuperäisestenkään laadusta kovin vakuuttunut ole, nykyiset tehtaan asentamat kesti 68 tkm. Että jos niillä 50 euron iskareilla pääsee vaikka 30 tkm niin sehän ihan hyvä kauppa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: GM boikottiin
Mimmi kirjoitti:Mitä hyötyä on 1 sanan vastauksesta, jossa ei edes vastata kysymykseen?hz81 kirjoitti:Sachsessal kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä pulju noita iskareita saabille väsää? Enkä noiden alkuperäisestenkään laadusta kovin vakuuttunut ole, nykyiset tehtaan asentamat kesti 68 tkm. Että jos niillä 50 euron iskareilla pääsee vaikka 30 tkm niin sehän ihan hyvä kauppa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: GM boikottiin
Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta pääseekö tasonsäätösarjalla eroon takapään iskarimurheista?
Mutta edellen olen sitä mieltä, että 250 euroa on aika kova hinta iskarista. Ettei vaan joku vetäisi välistä ja kunnolla?
Onneksi varaosia sentään vielä saa muualta kuin marmoritiskiltä...
Mutta edellen olen sitä mieltä, että 250 euroa on aika kova hinta iskarista. Ettei vaan joku vetäisi välistä ja kunnolla?
Onneksi varaosia sentään vielä saa muualta kuin marmoritiskiltä...
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: GM boikottiin
Sama hyöty kuin sun samanlaisista vastauksista.Mimmi kirjoitti: Mitä hyötyä on 1 sanan vastauksesta, jossa ei edes vastata kysymykseen?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: GM boikottiin
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: GM boikottiin
Tänään sitten saapui. (Tarran laatu ei ole noin huono, vaan kuvan laatu).
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04