Ihmettelyketju
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24617
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
niitä kolmioita saanee tarranakin... äsken ajo ohi avo-audi jossa oli kolmio tarra takaluukussa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Tarra on vaihtoehto, mikäli sillä ei aja kuin kandidaatti. Itse en ainakaan pitäisi moista tarraa Aeron perässä, jos olisin itse liikenteessä. :)nalleolut kirjoitti:niitä kolmioita saanee tarranakin... äsken ajo ohi avo-audi jossa oli kolmio tarra takaluukussa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ihmettelyketju
http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2011/05/ ... origin=rss
Toivottavasti myös tupakanpoltto kielletään ja muut ylimääräiset aktiviteetit. Mistä näitä idiotismilakeja oikein syntyy..
Toivottavasti myös tupakanpoltto kielletään ja muut ylimääräiset aktiviteetit. Mistä näitä idiotismilakeja oikein syntyy..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Ihmettelyketju
Jee, laki järkiintyy. \o/
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ihmettelyketju
Tobbanan kanssa aivan samaa mieltä. Itse en osaa edes ajaa, jos täytyy puhelinta pitää korvalla.
Re: Ihmettelyketju
Ja miten tämä sitten muuttuu jos käytössä vaikka joku headset tai muu vastaava? Kielletäänkö sekin?autoilijoiden reaktioaika pitenee, jos keskitytään puheluun eikä liikenneympäristöön
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: Ihmettelyketju
Puhelinkiellosta: Puhelimeen puhuessa autoilijan huomio kiinnittyy poliisien etsintään eikä liikenteen seuraamiseen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ihmettelyketju
komppaan, Ja sen puhelimen piilotteluun poliisilta.suorsa kirjoitti:Puhelinkiellosta: Puhelimeen puhuessa autoilijan huomio kiinnittyy poliisien etsintään eikä liikenteen seuraamiseen.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Ihmettelyketju
Eipä tuo paljoa vaikuta. Sen kameran kohdalle voi laskea ylinopeuden pois, niin kamera ei ota kuvaa eikä puhelintakaan kukaan ikinä näe.
Toisin sanoen, liekö paljoakaan hyötyä koventaa rangaistuksia, kun valvonta on mitä on. Tänä keväänä poliiseja on sentään näkynyt aiempaan nähden liikenteessä ilahduttavan paljon, parinakin kuukautena olen saanut laskettua jopa 5-6 partiota.
Toisin sanoen, liekö paljoakaan hyötyä koventaa rangaistuksia, kun valvonta on mitä on. Tänä keväänä poliiseja on sentään näkynyt aiempaan nähden liikenteessä ilahduttavan paljon, parinakin kuukautena olen saanut laskettua jopa 5-6 partiota.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen taas paria vakioasiaa.
Ohittamisen uskomatonta vaikeutta ja pitkien valojen käyttöä päivällä.
Toistapäivänä köröttelin peräkärryn ja lautakuorman kanssa 8-tietä pohjoisesta Poria kohden noin 50km matkan tasan 80km/h todellista nopeutta satasen alueella ja jo alkumatkasta taakse tulivat joku Nissan ja pakettiauto. Vaikka tie oli todella rauhallinen ja minun vauhti melkein laittoman alhainen, niin siltikään kumpikaan eivät lähteneet ohittamaan, vaan jäivät lautakasan taakse roikkumaan kymmeniksi kilometreiksi. Ei tietysti mitenkään muuten rassaa, mutta kyllä se vaan jotain vaikuttaa siihen omaankin ajamiseen kun takana roikutaan.
Samalla reissulla tuli vastaan useita pitkät päällä ajavia autoilijoita. Mopoilijat vielä hiffaan, mutta...
Ohittamisen uskomatonta vaikeutta ja pitkien valojen käyttöä päivällä.
Toistapäivänä köröttelin peräkärryn ja lautakuorman kanssa 8-tietä pohjoisesta Poria kohden noin 50km matkan tasan 80km/h todellista nopeutta satasen alueella ja jo alkumatkasta taakse tulivat joku Nissan ja pakettiauto. Vaikka tie oli todella rauhallinen ja minun vauhti melkein laittoman alhainen, niin siltikään kumpikaan eivät lähteneet ohittamaan, vaan jäivät lautakasan taakse roikkumaan kymmeniksi kilometreiksi. Ei tietysti mitenkään muuten rassaa, mutta kyllä se vaan jotain vaikuttaa siihen omaankin ajamiseen kun takana roikutaan.
Samalla reissulla tuli vastaan useita pitkät päällä ajavia autoilijoita. Mopoilijat vielä hiffaan, mutta...
Re: Ihmettelyketju
Ei sitä pitkien valojen raiskaamista suvaitse, vaikka joku tulisi vastaan tai perässä yksipyöräisellä elefantilla. Jos niitä valoja ei osaa käyttää tai muu liikenne pelottaa niin paljon, niin kotiinkin voi jäädä tai liikkua bussilla.Tomsson kirjoitti:Ihmettelen taas paria vakioasiaa.
Ohittamisen uskomatonta vaikeutta ja pitkien valojen käyttöä päivällä.
Samalla reissulla tuli vastaan useita pitkät päällä ajavia autoilijoita. Mopoilijat vielä hiffaan, mutta...
Re: Ihmettelyketju
No nythän siinä sitten "rysähti":Miksi tässä risteyksessä: http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ie=UTF ... .61,,0,0.1
on "vieläkin" eri opasteet ylhäällä, ja uudet kaista ohjeet alhaalla... soitin vastaavaan virastoon eilen, saas nähdä koska tulee ajantasalle.
Eilen joutu "kouluttaa" virolaista, joka kyseli, että päällekkö meinaat ajaa, oli asunut "kulmilla" jo 8 vuotta
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseu ... risteysta/
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Ihmettelyketju
Se on aina ne kaks ensimmäistä, jotka kerää taakse sen satojen metrien letkan, joka sitten johtaa kiilaamisiin ja vaaratilanteisiin kun perältä lähdetään ohittelemaan. Eniten tilanteessa ihmetyttää, miksi eteen ei voi jättää sitä muutaman auton mentävää rakoa, jos ei kerran itse ole ohittamassa.Tomsson kirjoitti:Ihmettelen taas paria vakioasiaa.
Ohittamisen uskomatonta vaikeutta ja pitkien valojen käyttöä päivällä.
Toistapäivänä köröttelin peräkärryn ja lautakuorman kanssa 8-tietä pohjoisesta Poria kohden noin 50km matkan tasan 80km/h todellista nopeutta satasen alueella ja jo alkumatkasta taakse tulivat joku Nissan ja pakettiauto. Vaikka tie oli todella rauhallinen ja minun vauhti melkein laittoman alhainen, niin siltikään kumpikaan eivät lähteneet ohittamaan, vaan jäivät lautakasan taakse roikkumaan kymmeniksi kilometreiksi. Ei tietysti mitenkään muuten rassaa, mutta kyllä se vaan jotain vaikuttaa siihen omaankin ajamiseen kun takana roikutaan.
Hitaampihan voi turvallisessa paikassa myös vilkulla näyttää, että ohi pääsee. Tai laskee nopeuden sen verran alhaiseksi, että jopa nissanilla ohitus onnistuu turvallisesti

#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05
Re: Ihmettelyketju
Ei pysty, sijoitus huononeeKaks-Seiska kirjoitti:Eniten tilanteessa ihmetyttää, miksi eteen ei voi jättää sitä muutaman auton mentävää rakoa, jos ei kerran itse ole ohittamassa.
Hitaampihan voi turvallisessa paikassa myös vilkulla näyttää, että ohi pääsee. Tai laskee nopeuden sen verran alhaiseksi, että jopa nissanilla ohitus onnistuu turvallisesti

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Ihmettelyketju
Kun auton hinta ilmoituksessa on korkea, auto ei ole ostajien mielestä sen arvoinen. Nyt kun auton hinta ilmoituksessa on selvästi matalampi, ihmiset olettaa ettei auto ole hyvässä kunnossa. Aargh!

Ihmettelen, mikä hinta autossa pitäisi olla että ostajaehdokkaat uskoisi että auto on hyvä muttei kallis.


Ihmettelen, mikä hinta autossa pitäisi olla että ostajaehdokkaat uskoisi että auto on hyvä muttei kallis.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04