Nikke_M kirjoitti:Kun auton hinta ilmoituksessa on korkea, auto ei ole ostajien mielestä sen arvoinen. Nyt kun auton hinta ilmoituksessa on selvästi matalampi, ihmiset olettaa ettei auto ole hyvässä kunnossa. Aargh!
Ihmettelen, mikä hinta autossa pitäisi olla että ostajaehdokkaat uskoisi että auto on hyvä muttei kallis.
Ilmaiseksi kun tarjoaa leimassa olevaa autoa, ei "ostajalla" pitäisi ainakaan olla liikaa paineita hinta-/laatusuhteen osalta. Toki jos siitä autosta arvonsa verran rahaa haluaa, ei tuo vinkki välttämättä toimi.
Ei se aina ihan niinkään mene. Clarkson haastettiin oikeuteen USAssa kun antoi oman camaronsa ilmaiseksi niille kodittomiksi jääneille. Haasteessa oli syynä se että ilmoituksessa oli väärää tietoa, olisko ollut vielä niin päin että auto oli todellisuudessa vuoden uudempi kuin mitä clarkson oli ilmoittanut
Eli kannattaa olla tarkkana vaikka ilmaiseksi olis tarjoamassa
Nikke_M kirjoitti:Kun auton hinta ilmoituksessa on korkea, auto ei ole ostajien mielestä sen arvoinen. Nyt kun auton hinta ilmoituksessa on selvästi matalampi, ihmiset olettaa ettei auto ole hyvässä kunnossa. Aargh!
Ihmettelen, mikä hinta autossa pitäisi olla että ostajaehdokkaat uskoisi että auto on hyvä muttei kallis.
Otan osaa. Kun "vanhaa" Saabia yrität kaupata, niin tilanne on miltei aina kertomasi mukainen. Liekö nämä Saabia ostavat aina yltiö epäilijöitä tai persaukisia? Saab pitäisi saada, mutta halvalla tai mieluummin ilmaiseksi sekä remonttirahat mukaan.
et kirjoitti:Mitä se tarkoittaa kun paikkakunnaksi kerrotaan Kymi? Voiko hän olla Kouvolasta tai Kotkasta vai asuuko hän UPM:n Kymin paperitehtaan vieres?
No vähän vaikea selittää jos ei Kotkan alueen lähihistoriaa tunne, mutta pääosin nykyistä Kotkaahan ne alueet silloin oli.
I'm your turbo lover! Ex: Ng 900SE Turbo '95 Audi Ur-S6 2,2t
Ok, eli se on kai vaikea suomentaa. Ite olin toukokuun Kuusankoskella ja pyörittiin Inkeroinen-Kausala säteellä ja jotenkin huomas että nuo kuntaliitokset on sekoittanu paikallistenkin päätä.
Aikoinaan oli helppoa kun E-P:llä asuin niin paikalliset puhui vain että mennään kirkolle tai kotia . Nyt sielläkin on varmaan ongelmaa kun Seinäjoki on varmaan Kouvolan kokoinen.
et kirjoitti:Ok, eli se on kai vaikea suomentaa. Ite olin toukokuun Kuusankoskella ja pyörittiin Inkeroinen-Kausala säteellä ja jotenkin huomas että nuo kuntaliitokset on sekoittanu paikallistenkin päätä.
Aikoinaan oli helppoa kun E-P:llä asuin niin paikalliset puhui vain että mennään kirkolle tai kotia . Nyt sielläkin on varmaan ongelmaa kun Seinäjoki on varmaan Kouvolan kokoinen.
Eipä sillä yhdellä Rovaniemeläiselläkään ole helppoa, kun keskustaan on matkaa reilusti yli 200km Sillä ku oli siellä Kittilän suunnalla yhden tien varressa se viimeinen tontti ennen seruraavaa kuntaa, naapurin pitäjän kirkolle oli matkaa muistaakseni pari poronkusemaa.
Tomsson kirjoitti:Ihmettelen taas paria vakioasiaa.
Ohittamisen uskomatonta vaikeutta ja pitkien valojen käyttöä päivällä.
Toistapäivänä köröttelin peräkärryn ja lautakuorman kanssa 8-tietä pohjoisesta Poria kohden noin 50km matkan tasan 80km/h todellista nopeutta satasen alueella ja jo alkumatkasta taakse tulivat joku Nissan ja pakettiauto. Vaikka tie oli todella rauhallinen ja minun vauhti melkein laittoman alhainen, niin siltikään kumpikaan eivät lähteneet ohittamaan, vaan jäivät lautakasan taakse roikkumaan kymmeniksi kilometreiksi. Ei tietysti mitenkään muuten rassaa, mutta kyllä se vaan jotain vaikuttaa siihen omaankin ajamiseen kun takana roikutaan.
Samalla reissulla tuli vastaan useita pitkät päällä ajavia autoilijoita. Mopoilijat vielä hiffaan, mutta...
Toiset autoilijat eivät osaa ajaa muutenkuin toisen perseessä kiinni,pelkäävät ilmeisesti eksyvänsä.Ohi ei mennä vaikka edellä ajava ajaisi alinopeutta,siitä niitä jonoja syntyy ja sen seurauksena vaarallisia ohituksia.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Joskus Köyliöstä syysyönä järjettömässä vesisateessa kotiopäin ajellessa sain seurakseni perskärpäsen. Ei lähtenyt ohi ohituskaistallakaan ja roikkui siinä kymmenen metrin päässä jatkuvasti kiinni, vaikka nopeutta nosti ja laski ihan kokeen vuoksi. Ihan satasta ei viitsinyt siinä säässä ajaa, vaikka merkit sen olisivatkin sallineet. Rupesin laskemaan vauhtia hiljalleen ja vielä 40:n vauhdissakaan ei lähtenyt OHITUSKAISTALLE ohittamaan. Lopulta kyllästyin siihen pelleilyyn ja löin auton tien sivuun paikalleen. Tuossa vaiheessa uskalsi jo ohittaa. Parin minuutin päästä lähdin ajelemaan 80-90 vauhtia enkä enää tavoittanut tuota sankaria.