ysitonnari93 kirjoitti:ohi paikassa jossa sulkuviiva ja mäki näkyvyyden ollessa nolla vastaan tulevien kaistalle. No se onnistui ohituksessaan hullun tuurilla, vaikka sieltä tuli autokin vastaan. No nyt on sitten nähty seinähullu Saab kuljettaja, ei ne ihan kaikki pöpit puimurin puikoissa olekkaan
Nisse kirjoitti:olin kyllä omalla kaistalla ennen sulkuviivan alkamista. Hieman keltaisille katkoviivoille paluu omalle kaistalle meni, mutta en myöskään jaa näkemystäsi siitä, että näkyvyys olisi ollut nolla.
Keltaiset katkoviivathan ovat vain ennakkovaroitus lähestyvästä ohituskiellosta ja ovat yleensä sen verran pitkät, että ohituksen ehtii varsinkin Saabilla tehdä kokonaan katkoviivoilla. Tämä aiheuttaa usein näillä nollanäkyvyysmiehillä tarvetta nähdä paremmin, joten he ilmeisesti tämän vuoksi vilkuttavat kaukovalojaan. Muistitko ysitonnari93 vilkuttaa?
No, sattuuhan sitä. Vaikka yritänkin ajaa turvallisesti, onnistuu sitä silti joskus töpeksimään. Viime viikonloppuna lähdin ohittamaan mielestäni ihan hyvässä paikassa. Juuri kun olin ohitettavan rinnalla, huomasin, että edessä on sulkuviiva ja risteys. Ja risteyksessa tietenkin auto pyrkimässä tielle. Ei auttanut muu, kuin jarruttaa voimakkaasti ja palata omalle kaistalle, ohitettavan taakse. Aika kiukkuisia naamoja näkyi autossa, kun rinnalla olin...
Kaupan parkkiksella oli kuuppa ja farmarifemma vierekkäin, tosin molemmat lähti kun kerkesin kurvaamaan viereen.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Olihan taas varsinainen suoritus vaihteeksi. Tulin tuolta radan takaa Postikadulle aikomuksena kääntyä keskustaan Mannilantielle. Ryhmittäydyin keskimmäiselle, vasemmalle kääntyvälle kaistalle viimeisimmän sukupolven kolmiovisen Corollan perään. Vasemmalle kääntyville erikseen liikennevalo joka punaisena. Valomme vaihtui vihreäksi, Corolla lähti liikkeelle minä perässään, ja samaan aikaan vastapuolella valui autoja pysähdyksiin liikennevaloihin. Corollan reaktio, jarrut pohjaan, pysähdys keskelle risteystä. Noh, siinä sitten ihmeteltiin muutama sekunti että eivät ne autot tosiaan sieltä punaisensa takaa tule kun meillä on vielä tuo nuolivalokin. Corolla varovasti liikkeelle, sellaista 15-20 km/h vauhtia Mannilantietä niin että aina kun tulee auto vastaan Corolla hidastaa ja kääntää reunakiven suuntaan. Näin jatkettiin sitten pari-kolmesataa metriä kunnes vauhti hidastui entisestään, vilkku syttyi oikealle, Corolla veti kadunvarsiparkkiin ja minä 9-3:n kaasun pohjaan.
Ei saatanan helvetin v**tu.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Aikamoisen perstakiaisen. Sain kiinni edellä ajaneen, jonka nopeus oli 30km/h alempi kuin itselläni. Ohituksen jälkeen sitten roikkui tasaisesti siinä alle 50m takanani. Ennen pitkää alkoi tympimään ne kohtalaisen kirkkaat valot peileissä, mutta ohitse ei silti tahtonut mennä hidastuksen jälkeen. Toinenkaan taktiikka ei toiminut kuin max. 2km matkan kun taas oli saavuttanut. No lopulta taisi tulla myös tälle perstakiaiselle yllätyksenä se, että vilkkua näyttävä auto saattaa jopa hiljentää ja kääntyäkin. Sen verran lähellä oli, ettei tullut takaluukusta sisään.
Itseni puhumassa kännykkään ja kävelemässä päin punaisia ajatuksissani. Onneksi reipas Fiiu kuski tööttäsi sen verran että havahduin ja sain katsella kuskin esittelemää keskisormea kun kehonsiirrin lipui ohi.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Lexus 220 ja Opel Astra-miehet painoivat kaasua kun olin ohitustilanteessa heidän rinnalla vasemmalla kaistalla (eikä ollu edes motari/kaksikaistainen). Pelottavaa käytöstä jota en onneksi ole pitkään-pitkään aikaan joutunu huomaamaan/kokemaan. Pitää ensi viikolla soitella Lexus auton omistajalle/haltijalle ja kysellä että miksi...
Oli ajossa 5008 diesel 88 kW niin ei päässy tykittämällä ohi.
Lexus 220 ja Opel Astra-miehet painoivat kaasua kun olin ohitustilanteessa heidän rinnalla vasemmalla kaistalla (eikä ollu edes motari/kaksikaistainen). Pelottavaa käytöstä jota en onneksi ole pitkään-pitkään aikaan joutunu huomaamaan/kokemaan. Pitää ensi viikolla soitella Lexus auton omistajalle/haltijalle ja kysellä että miksi...
Oli ajossa 5008 diesel 88 kW niin ei päässy tykittämällä ohi.
Paikalla ei nopeusrajotuksen muutosta tai muutakaan josta kiihdyttäminen olisi voinut johtua ?
Ei jääny astran rekkari mieleen mut lexanpa sattumalta jäi.
Lexa tuli eteeni huoltiksen pihasta ja jäi nutaamaan alle 80-rajoituksen... Sit rinnallle päästyäni spede alkaa painaa kaasua ja kun pääsen ohi lexaan tuli valoihin joku välkkyvika