Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
En tiiä. Aiemmin, kun linja (ei ihan runkolinja, mutta paikallinen jakolinja kuitenkin - hassua kyllä, juur mun sähkö ei tullut siitä linjasta) meni mun tontin yli ja siinä yksi koivu tuppasi hiveltelemään oksillaan piuhoja, niin kysyin sähköyhtiöltä, että haluavatko kaataa puun.VKe kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 09:25Kuule Upe, siksi niitä ei kaadeta kun Suomessa on liikaa "minä en puuta myy"-jääräpäitä ja itsekkäisiä tomppeleita. Onhan tää nähty.
Sähköyhtiöt tarjoaa hyvän korvauksen puista mutta jos maanomistaja ei myy niin minkäs teet. Valtioneuvoston pitäisi ehkä tehdä lakimuutos jolla mahdollistetaan liniojen varsien puiden pakkolunastus jääräpäiltä
"Ei me niitä kaadeta tai kaadateta. Voidaan ehkä tulla karsimaan oksia jos alkaa räpsymään."
Aaaasia selvä, siinähän tönii piuhoja oksillaan, ei vaikuta minun elämään. Kyllä sen myöhemmin ammattimetsuri nykäisi nurin meikäläisen piikkiin, kun päätyi muista syistä kaatolistalle (ja juuri oikeaan aikaan, oli alkanut lahoamaan sisältä), mutta ei tosiaan tippaakaan kiinnostanut sähköyhtiötä. Voi olla että kiinnostais enempi, jos olis tosiaan oikeeta mettää siinä ympärillä tarjolla, että olis enempi puuta kaadettavana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Eikös sähköverkkoyhtiöistä ollut mielenkiintoista tilastoa esillä vähän aikaa sitten?! Kasvavia siirtohintoja selitetään investoinneilla, mutta todellisuudessa asia ei ihan näin ole ollut. Caruna oli korkealla toki, mutta parasta "tiliä" taisi tehdä joku savolainen verkkoyhtiö?!
Ei ole onneksi ongelmia ylimääräisten tiluksien kanssa ja ymmärrän ajatuksen, että "sehän on vain kapea kaistale maata", mutta en kyllä itsekään myisi vapaaehtoisesti...
Ei ole onneksi ongelmia ylimääräisten tiluksien kanssa ja ymmärrän ajatuksen, että "sehän on vain kapea kaistale maata", mutta en kyllä itsekään myisi vapaaehtoisesti...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Enköhän saa itse päättää kenelle maani käyttöoikeuden luovutan ? Hyvä se korvaus on voinut olla 60 luvulla, ei enää mitään tekemistä sen kanssa.VKe kirjoitti: ↑La Marras 21, 2020 09:25
Kuule Upe, siksi niitä ei kaadeta kun Suomessa on liikaa "minä en puuta myy"-jääräpäitä ja itsekkäisiä tomppeleita. Onhan tää nähty.
Sähköyhtiöt tarjoaa hyvän korvauksen puista mutta jos maanomistaja ei myy niin minkäs teet. Valtioneuvoston pitäisi ehkä tehdä lakimuutos jolla mahdollistetaan liniojen varsien puiden pakkolunastus jääräpäiltä
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ihmettelyketju
Varmasti myyntihaluihin vaikuttaa tarjottu hinta ja kauppapolitiikka.Tälläkertaa kannatti, mutta pahoittelen yleistämistä.
Meilläpäin 4 metsänomistajaa tarttui tarjoukseen ja vain yksi "minähän en puita myy-äijä" osui linjan varrelle kolmella näreensä-perkeleellä.
Linjan molemmin puolin hakkuu ja nyt on reilusti tilaa. Ja vaikka laidoilta puu kaatuukin, ei ylety linjalle. Ainakin meilläpäin sähköyhtiön tän alueen sähkönkäyttäjät on puunmyyjiä kiitelleet, kun ottivat tollalailla osaa sähkön jakeluvarmuuteen.
Ei ne meilläkään pihapuita kaatele. Oliko toissavuonna kun heliskupperilla ja kolmiteräisellä sirkkelilla linjojen laitoja karsivat. Mutta kapeaksi jäi linjaränni.
Meilläpäin 4 metsänomistajaa tarttui tarjoukseen ja vain yksi "minähän en puita myy-äijä" osui linjan varrelle kolmella näreensä-perkeleellä.
Linjan molemmin puolin hakkuu ja nyt on reilusti tilaa. Ja vaikka laidoilta puu kaatuukin, ei ylety linjalle. Ainakin meilläpäin sähköyhtiön tän alueen sähkönkäyttäjät on puunmyyjiä kiitelleet, kun ottivat tollalailla osaa sähkön jakeluvarmuuteen.
Ei ne meilläkään pihapuita kaatele. Oliko toissavuonna kun heliskupperilla ja kolmiteräisellä sirkkelilla linjojen laitoja karsivat. Mutta kapeaksi jäi linjaränni.
Re: Ihmettelyketju
Kyllä on komea näky, samaa mieltä!! Kerrankin sataan vuoteen samaa mieltä jullen kanssa
Saa tuuli riepoa ja riehua, ei haittaa tossa kohtaa puut. Kätevästi toteutui tuo meillä, kun on linja tien laidassa.
Saa tuuli riepoa ja riehua, ei haittaa tossa kohtaa puut. Kätevästi toteutui tuo meillä, kun on linja tien laidassa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Ihmettelyketju
Mikä ihme se on että pitää peittää se kilpinumero myynti ilmossa, tai sama se mulle kiinnostus lopahtaa peliin ihan siihen.
Re: Ihmettelyketju
Perjantaina mulle toimitettiin duunissa yksi läppäri, josta kerrottiin että oli simahtanut itsekseen eikä käynnisty enää. Virtalähde oli testattu, että sähköä tulee. Testailin itse parilla virtalähteellä ja muutamallakin täyteen ladatulla akulla, ei mitään eloa, mikään valo ei syttynyt eikä inahdustakaan kuulunut, vaikka miten rynkytti tai painoi pitkään virtanappulaa. Avasin takakannen ja tsekkasin miltä näyttää, otin kovalevyn irti ja laitoin sen toiseen samanrunkoiseen koneeseen, jotta käyttäjä sai uuden toimivan koneen jossa tuttu sisältö. Sen toisen koneen kovalevyn siirsin vielä tähän hajonneeseen ajatuksena että jos mä vielä keksin miten sen saa tokenemaan niin on ainakin kovo koneessa kiinni eikä herää aivokuolleena.
Tänään vielä epätoivoisena yrityksenä netistä löydetty ohje, että ota pois akku äläkä kytke virtalähdettä, ja pidä siis täysin sähköttömän koneen virtanäppäintä pohjassa tooodella pitkään, luokkaa minuutin. No näin tein ja sen perään rynkyttelin sitä virtanappulaa vielä minuutin-pari.
Sitten piuha kiinni koneeseen ja taas armotonta runkkausta virtakytkimelle. Ja katso: valo syttyi, kone käynnistyi ja Winikkakin sieltä saatiin päälle.
Ei kyllä pysty ymmärtämään mikä siihen oli tullut ja miten se noin tokeni. Itse ajattelin jo että emolevy on kärähtänyt tai jotain täysin fataalia.
Tänään vielä epätoivoisena yrityksenä netistä löydetty ohje, että ota pois akku äläkä kytke virtalähdettä, ja pidä siis täysin sähköttömän koneen virtanäppäintä pohjassa tooodella pitkään, luokkaa minuutin. No näin tein ja sen perään rynkyttelin sitä virtanappulaa vielä minuutin-pari.
Sitten piuha kiinni koneeseen ja taas armotonta runkkausta virtakytkimelle. Ja katso: valo syttyi, kone käynnistyi ja Winikkakin sieltä saatiin päälle.
Ei kyllä pysty ymmärtämään mikä siihen oli tullut ja miten se noin tokeni. Itse ajattelin jo että emolevy on kärähtänyt tai jotain täysin fataalia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Siksi että omistajan tietoja ei urkita kaikenmaailman paskanmyyntitarkoituksiin..Kalmiston Janne kirjoitti: ↑Su Marras 22, 2020 14:58Mikä ihme se on että pitää peittää se kilpinumero myynti ilmossa, tai sama se mulle kiinnostus lopahtaa peliin ihan siihen.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Ihmettelyketju
Jaa-a, minä olen aina peittänyt kilvet netissä mutta ei siinä mitään paskanmyyntitarkoitusta minulla ole. Selviäähän se kilpi kun autoa menee katsomaan ja tiedot maksamattomista veroista tai muista saa trafilta sekunnissa ulos silloinkin.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ihmettelyketju
Luulisin, että markkinointitarkoituksiin olisi eri organisaatioilla ketterämpiäkin tapoja kerätä nimi- ja yhteystietoja, kuin nettiautossa olevien rekisterinumerojen perusteella.
Vai mitä tässä Lerssinen tarkoitit?
Itse ainakin tykkään autoja selatessa katsoa rekisterinumeron perusteella vähän katsastushistoriaa jne. Lisäksi tässä ihan muutama kuukausi sitten oli ihan todellinen tarve saada edelliseltä omistajalta lisätietoja.
En toki tee autokauppaa kovinkaan paljon, mutta kyllä täytyy auton olla todella kiinnostava verrokkeihinsa verrattuna, että alan ns. kilvetöntä himoitsemaan.
Vai mitä tässä Lerssinen tarkoitit?
Itse ainakin tykkään autoja selatessa katsoa rekisterinumeron perusteella vähän katsastushistoriaa jne. Lisäksi tässä ihan muutama kuukausi sitten oli ihan todellinen tarve saada edelliseltä omistajalta lisätietoja.
En toki tee autokauppaa kovinkaan paljon, mutta kyllä täytyy auton olla todella kiinnostava verrokkeihinsa verrattuna, että alan ns. kilvetöntä himoitsemaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Minulta on keikattu joskus työkaluja sun muuta autosta, olemassaoloa tuskin tiedettiin muun kuin kilven ja työmaan perusteella. Nykyään trafilta saa tietojenluovutuskiellon päälle, samoten kysymällä sitten kuinka moni niitä on kysellyt, hämmentävän monta instanssia niitäkin on.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ihmettelyketju
Okei, nyt tajusin.
Tosin, nimi- ja yhteystietoja ei pysty Traficomin tiedoista salaamaan "ei julkisiksi". Ilman turvakieltoa rekisterissä olevat tiedot osoitteineen ja puhelinnumeroineen ovat siis julkisia.
Avoimen rajapinnan kautta välittyvistä tiedoista saa estettyä pyytämällä yhteystiedot, mutta ei nimitietoa. Yhteystiedotkin saa erikseen Traficomilta pyytämällä.
Tai näin se ilman lähteitä tarkastamatta menee, munsta.
Tosin, nimi- ja yhteystietoja ei pysty Traficomin tiedoista salaamaan "ei julkisiksi". Ilman turvakieltoa rekisterissä olevat tiedot osoitteineen ja puhelinnumeroineen ovat siis julkisia.
Avoimen rajapinnan kautta välittyvistä tiedoista saa estettyä pyytämällä yhteystiedot, mutta ei nimitietoa. Yhteystiedotkin saa erikseen Traficomilta pyytämällä.
Tai näin se ilman lähteitä tarkastamatta menee, munsta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05