Kylö kirjoitti:Vanha poliisisatku, jota on myyjän mukaan piristetty (145hp). http://www.nettiauto.com/2090079. Muutes, saiko vielä tuolloin mukamas pystykeula satkuja?
Takapenkki näytti suorastaan oudolta, onko se joku poliisi-vinyyli? Itse oletin, että viimeiset kaasari-pystykeulat olivat vuodelle 1988.
Pikkasen vaikuttais, ettei kyseessä olis kaasari-pystykeula, autossa on kierroslukumittari, mietin vaan et onko saanu kaasariin edes lisävarusteena ja oisko poliisiautona ollu kaasaria enää tuohon aikaan? Ettei ois vaan muutettu pystykeulaks
Pikkasen vaikuttais, ettei kyseessä olis kaasari-pystykeula, autossa on kierroslukumittari, mietin vaan et onko saanu kaasariin edes lisävarusteena ja oisko poliisiautona ollu kaasaria enää tuohon aikaan? Ettei ois vaan muutettu pystykeulaks
Ilmoituksessa on mainittu, että auto on ruiskukoneella...
petteri75 kirjoitti:Takapenkki näytti suorastaan oudolta, onko se joku poliisi-vinyyli? Itse oletin, että viimeiset kaasari-pystykeulat olivat vuodelle 1988.
Pikkasen vaikuttais, ettei kyseessä olis kaasari-pystykeula, autossa on kierroslukumittari, mietin vaan et onko saanu kaasariin edes lisävarusteena ja oisko poliisiautona ollu kaasaria enää tuohon aikaan? Ettei ois vaan muutettu pystykeulaks
Suomen poliisi osti käytännössä kaikki Saabinsa 99-korilla niin kauan kuin 99:ä tehtiin eli mallivuoteen 1984 asti. Näistä ylivoimaisesti suurin osa oli (kaksi)kaasutinkoneella, vaikka ruiskujakin on ollut ja ne muutamat LP:n turbot herättivät ansaittua huomiota.
900-kauteen siirryttiin mallivuonna 1985 ja painavamman 900-korin kanssa ei kaasutinmoottorisia myyty Suomen poliisille ilmeisesti ainuttakaan, vaan perusmoottori oli 8-v ruisku niin kauan kuin niitä sai. Kesällä 1990 luovutetut yksilöt olivat samanaikaisesti ensimmäiset viistokeulat ja ensimmäiset 16-v ruiskut ja ilmeisesti jo 1991 mallivuotta.
Scan-Auton yksityisasiakashinnastossa viimeiset pystykeulamallit olivat tarjolla mallivuonna 1989, koreina 2-ov. ja 4-ov, moottorina 100hv kaasutin ja vaihteistona vakio 4-v, viisivaihteisen sai tehdasasenteisena lisävarusteena 3000mk lisähintaan.
Kylö kirjoitti:Vanha poliisisatku, jota on myyjän mukaan piristetty (145hp). http://www.nettiauto.com/2090079. Muutes, saiko vielä tuolloin mukamas pystykeula satkuja?
Takapenkki näytti suorastaan oudolta, onko se joku poliisi-vinyyli? Itse oletin, että viimeiset kaasari-pystykeulat olivat vuodelle 1988.
Pikkasen vaikuttais, ettei kyseessä olis kaasari-pystykeula, autossa on kierroslukumittari, mietin vaan et onko saanu kaasariin edes lisävarusteena ja oisko poliisiautona ollu kaasaria enää tuohon aikaan? Ettei ois vaan muutettu pystykeulaks
Jos tehoa on oikeasti 145 hv, kuten myyjä lupailee, voisin veikata jo 16-venttiiliseksi tuota. Siinä tapauksessahan vuosimalli olisi jo aiemminkin mainittu -91.