make206 kirjoitti:Kannattaa ekana vaihtaa nuo tulpat, auttaa moneen vaivaan.
Ihan perus NGK:t on passelit.
Melkein jammu ku jammu, menee NGK BR9ECS (myös BR9ES yhtä hyvin). Ovat järkevän hintaiset ja pelaavat hyvin.
Ja fatserit on ilmakoneella.
Pikkuveli osti pari talvea sitten -01 700:n SRX:n. Tai pätkä 700 kuitenkin, on se tuolla tallissa kumpikin etusuksi katkenneena mutten jaksa mennä katsomaan. Kuitenkin, ensimmäiset pari kuukautta meni niin että melkeinpä joka reissulla ensimmäisten parin sadan metrin ajon jälkeen sai vaihtaa jonkun kolmesta tulpasta, viallinen tulppa vaihtoi paikkaa ja vikaa ei löytynyt millään. Kunnes uskoi mukana kelkkaillutta kaveriani ja osti Boschin tai Nippon Denson tulpat, en taaskaan jaksa mennä katsomaan
Joka tapauksessa siis ne NGK:t mitkä pitivät olla juuri oikeat tähän eivät toimineet siis alkuunkaan, niitä tulppia meni parikymmentä kaiken kaikkiaan ennenkuin luupää uskoi ja vaihtoi merkkiä. Kuulemma tämä ei ollut ainoa Jammu joka noita NGK:ta hylki.
Tämä vain sillä jos tuntuu että tulee piikkiä tulppaan niin kannattaa koittaa toista tulppamerkkiä.
Tosiaankin se kaasukahvassa oleva turvasysteemi voi sammuttaa kelkan, sitä voi kokeillakin niin että pitää kaasun saranakohdasta kiinni niin ettei kaasu pääse kääntymään urassaan samalla tavalla kuin normaalisti painaessa. Kerran demosin tätä pikkuveljen kelkalla ja meinasin sisustaa koirankoppia uusiksi...demoefekti iski, joku mikrokytkin siinä kahvassa ilmeisesti on joka haistelee kaasuvaijerin jumimista kahvan liikkeen perusteella, ei hajuakaan missä vuosimallissa tuo ominaisuus on tullut.
Rami