Uusi televisio
-
- "Hirsch"
Re: Uusi televisio
Itse ei ainakaan vielä kaduta pätkääkään, kun ei ole blue ray soittimia, eikä HD lähetyksiä tule normaalikanavilta muutenkaan, niin ei ehkä tarvitse sitä 3 tonnin superhypervisiopläjäystä. Sellaista kauppias kovasti eräässä liikkeessä yritti heti tyrkyttää ja kuuntelin hetken muina miehinä hänen hurmoksellista paasausta ja sit kysyin, et mites toi vieressä oleva, jossa on 800 € hintalappu. No saarnaus loppu siihen paikkaan ja myyjäkin katos seuraavan asiakkaan kimppuun. No minäkin katosin liikkeestä kyllä tyhjin taskuin.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
- "Hölösuu"
Miksi pitää kysellä että mikä olisi hyvä televisio jos ei kuitenkaan ole valmis maksamaan sellaisesta? Ostaa siiten sellaisen missä saa isoimman ruudun halvimmalla. Itse en ole vielä ikinä saanut halvalla mitään hyvää.
Ei tulisi mieleenikään säästää tuhatta euroa ja sitten katsoa joka päivä seuraavat 5-10 vuotta p*skaa kuvaa ja miettiä siinä sohvalla joka kerta että kylläpä tuli taas köyhäiltyä.
Ei tulisi mieleenikään säästää tuhatta euroa ja sitten katsoa joka päivä seuraavat 5-10 vuotta p*skaa kuvaa ja miettiä siinä sohvalla joka kerta että kylläpä tuli taas köyhäiltyä.

9000CS 2,3
Kannattaa jättää hintalappu siihen telkkariin kiinni niin muistaa vielä muutaman viikonkin päästä että kuva on erityisen hyvä. Toinen vaihtoehto on laminoida joku telkkaritesti ja pitää sitä olohuoneen pöydällä niin on sitten helppo aina tarpeen tullen vakuuttaa itsensä kuva ylivoimaisesta laadustaSaappi Kuski kirjoitti:Ei tulisi mieleenikään säästää tuhatta euroa ja sitten katsoa joka päivä seuraavat 5-10 vuotta p*skaa kuvaa ja miettiä siinä sohvalla joka kerta että kylläpä tuli taas köyhäiltyä.

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Myös optikolla kannattaa piipahtaa, jos ei näe kuinka ylivoimaisen paska kuva niissä 500euron 189" telkkareissa on.Jussi kirjoitti:Kannattaa jättää hintalappu siihen telkkariin kiinni niin muistaa vielä muutaman viikonkin päästä että kuva on erityisen hyvä. Toinen vaihtoehto on laminoida joku telkkaritesti ja pitää sitä olohuoneen pöydällä niin on sitten helppo aina tarpeen tullen vakuuttaa itsensä kuva ylivoimaisesta laadustaSaappi Kuski kirjoitti:Ei tulisi mieleenikään säästää tuhatta euroa ja sitten katsoa joka päivä seuraavat 5-10 vuotta p*skaa kuvaa ja miettiä siinä sohvalla joka kerta että kylläpä tuli taas köyhäiltyä.

Edelleen: en yritä aivopestä ketään uskomaan mitään ylivoimaisuuksia tai muutakaan, vaan menemään johonkin liikkeeseen tutustumaan valikoimaan. Eivät kaikki tarvitse sitä kalleinta ja parasta, mutta jotkut luulevat tai tietävät tarvitsevansa, tai ainakin haluavat sitä.
Tämäkin asia on hyvin yksinkertainen, joten ei siitä kannata sen suurempaa draamaa rakentaa.
Vai onko kyse vain siitä, että pitää saada todistettua itselleen, että se oma mielipide on se ainoa oikea ja samalla todistaa muiden kanta vääräksi..?
-
- "Hirsch"
Mineen oo ainakaan kysynnä mittää, kuha menin ja ostin sen mikä sopivalt tuntus! Ja hyvältähän tuo paskakin näyttää...Saappi Kuski kirjoitti:Miksi pitää kysellä että mikä olisi hyvä televisio jos ei kuitenkaan ole valmis maksamaan sellaisesta? Ostaa siiten sellaisen missä saa isoimman ruudun halvimmalla. Itse en ole vielä ikinä saanut halvalla mitään hyvää.

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
-
- "Aero"
Televisio on parasta roskiin heitettynä
Ei o eikä tu takas. Digiboxiakaan en o hommaamassa. Tykillä hoituu leffat ja pelit.

Tuohan on aivan sama, millä nykytelkkarilla TV-kuvaa katsoo, ainoastaan vasteajassa on selvää eroa. Digi-TV-kuvan tarkkuus on huomattavasti huonompi kuin minkään kaupassa myytävän töllöttimen suorituskyky.Saabisti-76 kirjoitti:Mineen oo ainakaan kysynnä mittää, kuha menin ja ostin sen mikä sopivalt tuntus! Ja hyvältähän tuo paskakin näyttää...Saappi Kuski kirjoitti:Miksi pitää kysellä että mikä olisi hyvä televisio jos ei kuitenkaan ole valmis maksamaan sellaisesta? Ostaa siiten sellaisen missä saa isoimman ruudun halvimmalla. Itse en ole vielä ikinä saanut halvalla mitään hyvää.
Kirkkaus sekä värit on ihan säädettävissä sen käyttötarkoituksen ja oman silmän mukaan, joten niitäkin kannattaa tuijottaa melko maltillisesti.
Itse katson paljon urheilua, erityisesti fudista ja lätkää, jossa pieni objekti liikkuu nopeasti. Siihen ei nykylcdkään tarjoa yhtä hyvää liikkeen tarkkuutta kuin perusplasma. Kuva tavallista digikuvaa, joten rosterin tarkkuus ei tule ikinä vastaan.
Telkkarin hankkiminen muuttuu kokonaan eri asiaksi, mikäli käyttää usein sitä telkkarien tarjoamaa tarkkuutta täydessä komeudessaan katselemalla niitä HD-pätkiä

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Hölösuu"
Olen aivan eri mieltä. Myös sd toistossa lcd telkkareiden kuvan laaduissa on hirveitä eroja. Ei ole kysymys siitä etteikö paneelin resoluutio riittäisi tai valoteho, päinvastoin, juuri niistä syistä telkkareiden erot näkyy paremmin. Väritoisto, varsinkin konstrasti ja etenkin liiketoisto on sellaisia että erot näkyy. Pitää ottaa huomioon että sen television pitää muokata siitä sd signaalista esityskelpoista kuvaa täysin "väärä" resoluutioiselle paneelille koko ajan. Siitä ne erot syntyy. Hyvällä telkkarilla näkee myös miten paljon digilähetysten laatu vaihtelee eri lähetyksissä..
Jos joku ei näe sitä hirvittävää eroa 700 euron LG:n ja 1500 euron Sonyn välillä niin ei voi kun onnitella, hän säästää paljon rahaa.
Jos joku ei näe sitä hirvittävää eroa 700 euron LG:n ja 1500 euron Sonyn välillä niin ei voi kun onnitella, hän säästää paljon rahaa.

9000CS 2,3
Todellisesti minun tietämys lcd telkareista on hyvin rajallinenJ.N kirjoitti:Kalle, sun pitäisi kyllä antaa mulle sellainen pikainen kaiken kattava tietopaketti ja "hyvää tietää ja pitää mielessä" -muistilista, koska ajattelin vierailla joskus tässä lähiaikoina telkkarikaupassa...
Itseopiskelu aiheesta täytyy kyllä saada aloitettua tässä mahd. pikaisesti.

Eipä varmaan kannata harkita muita kun full hd malleja.
Tuossa jotain pientä selitystä p ja i välitä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Full_HD
Eikä kannata sitten liian suurtakaan ostaa.
Olen nähnyt pienessä kaksiossa 50" tv. Oli muuten tosivaikea pitää pokkansa kun
omistaja kehui uutta tveetä.
Taitaa tuo tv asiakin olla vähän kuin eri automerkit puolustajia ja mollaajia piisaa.
Saab 9-3 sc 1,9 tid
Ex:Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Tech 2 löytyy myös.
Huono myyjä. Eipä tuosta muuta voi sanoa. Hyvä myyjähän ensin "kartoittaa" asiakkaan tarpeen ja myy tarpeeseen sopivaa eikä ala heti ensimmäisenä myymään sitä hienointa ja mahtavinta, ja kalleinta.Saabisti-76 kirjoitti:Itse ei ainakaan vielä kaduta pätkääkään, kun ei ole blue ray soittimia, eikä HD lähetyksiä tule normaalikanavilta muutenkaan, niin ei ehkä tarvitse sitä 3 tonnin superhypervisiopläjäystä. Sellaista kauppias kovasti eräässä liikkeessä yritti heti tyrkyttää ja kuuntelin hetken muina miehinä hänen hurmoksellista paasausta ja sit kysyin, et mites toi vieressä oleva, jossa on 800 € hintalappu. No saarnaus loppu siihen paikkaan ja myyjäkin katos seuraavan asiakkaan kimppuun. No minäkin katosin liikkeestä kyllä tyhjin taskuin.
Toinen mikä kiva juttu on, että kodinkoneliikkeessä asioidessa lähes poikkeuksetta aina sillä myyjällä tai sitä lähimpänä olevalla myyjällä on tai on ollut samanlainen tuote mitä olet ollut ostamassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
Ainakaan minun hankinnoissa ei myyjillä ole minkäälaista roolia oli sitten kyseessä tv:n tai vaikka auton hankinta. Otan ensin vertailemalla (omat aistit) selville mitä haluan, sitten vertailen mistä saan sen halvimmalla ja käyn ostamassa sen yleensä sieltä. Mulla on tv kaupassakin käynyt niin että törkeästi yritettiin myydä yhtä vaikka halusin toista, valehdeltiin jopa että haluamaani telkkaria ei ole yhtään kappaletta varastossa. Yksi kappale löytyi kuitenkin yllättäen kun olin lähdössä ulos kaupasta. Ne tyrkyttää niitä malleja missä on paras kate tai jotka ei meinaa mennä kaupaksi.
9000CS 2,3
Edellistä lainatakseni: Huono myyjä.Saappi Kuski kirjoitti:Ainakaan minun hankinnoissa ei myyjillä ole minkäälaista roolia oli sitten kyseessä tv:n tai vaikka auton hankinta. Otan ensin vertailemalla (omat aistit) selville mitä haluan, sitten vertailen mistä saan sen halvimmalla ja käyn ostamassa sen yleensä sieltä. Mulla on tv kaupassakin käynyt niin että törkeästi yritettiin myydä yhtä vaikka halusin toista, valehdeltiin jopa että haluamaani telkkaria ei ole yhtään kappaletta varastossa. Yksi kappale löytyi kuitenkin yllättäen kun olin lähdössä ulos kaupasta. Ne tyrkyttää niitä malleja missä on paras kate tai jotka ei meinaa mennä kaupaksi.
Kyllä nuokin sen todellisen kutsumuksensa muualta joskus löytävät, mutta valitettavasti ehtivät puhua paskaa aika monelle potentiaalisellekin asiakkaalle ennen sitä.
Voi muuten osittain johtua siitä, että ainakin meillä on tapana ottaa koekäyttöön kuukausittain joku tuote, jotta siitä saa nimenomaan käyttökokemuksia. Tosin logistisista syistä tuotteet ovat aina melko pieniä, esim. kameroita, navigaattoreita, puhelimia, mutta ei kuitenkaan koskaan telkkareita.dimebak kirjoitti: Toinen mikä kiva juttu on, että kodinkoneliikkeessä asioidessa lähes poikkeuksetta aina sillä myyjällä tai sitä lähimpänä olevalla myyjällä on tai on ollut samanlainen tuote mitä olet ollut ostamassa.
Ja kyllä, on niissä myyjissäkin niitä mätiä yksilöitä, joiden todellinen aikomus ei ole palvella asiakasta ja ottaa huomioon hänen tarpeitaan, vaan ainoastaan myydä jotain. Ja ehkä siksi en itsekään koe todellista kutsumustani siellä myyntilattialla, koska en osaa valehdella kenellekään päin naamaa tuotteista. Voi kuulostaa joltain koulutuspuheelta, mutta kyllä mä ainakin oon paljon tyytyväisempi, jos asiakas lähtee kaupasta iloisena ja tyytyväisenä saamaansa palveluun kuin silloin, jos olen saanut vain myytyä sille jotain. Ja ehkä juuri siksi olenkin nykyään jälkimarkkinoinnin puolella.

Tuli sitten viimein 2kk odottelun jälkeen uusi telkku.
Samsung 55" LED-TV
Tuli muuten aika hävyttömän kokosessa pahvilaatikossa
.
Samsung 55" LED-TV
Tuli muuten aika hävyttömän kokosessa pahvilaatikossa

Hei
Onko jäänyt "se vanha hyvä" LCD-TV nurkkaan, kun siirryit tykki-aikaan?
Ko sais PS3:een vielä PlayTV:n ni sit vois nauttia "skaalatusta" digi-TV lähetyksistä. Onko joillain ko. laitetta?
Onko jäänyt "se vanha hyvä" LCD-TV nurkkaan, kun siirryit tykki-aikaan?
Ko sais PS3:een vielä PlayTV:n ni sit vois nauttia "skaalatusta" digi-TV lähetyksistä. Onko joillain ko. laitetta?
Olen kyttäillyt sony kdlw5500 40" mallia.
Vielä olen malttanut mieleni jos vaikka vielä hinta putoaisi
Vielä olen malttanut mieleni jos vaikka vielä hinta putoaisi

Saab 9-3 sc 1,9 tid
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Tech 2 löytyy myös.