mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja teesalama »

joo harmittaa minuakin defan piuhojen laatu. Alle vuodan vanha piuha "käryää" tai ainakin haisee kärynneeltä.
Pitää kuulemma vaihtaa taas sekä pistoke, että piuha. Jos pistokkeessa on vika, niin johtokin menee rikki.
Kuulemma saanut joskus kosteutta. No mikäs semmonen lämmityspiuha on kun ei vähän lunta ja kosteutta kestä.

Joos kaipa ne muunkinmerkkiset samallalailla hajoilee, mutta miten noi voi olla noin huonoja ettei kestä ulko-olosuhteissa. Piuhakin (5 metrinen) on niin jäykkää pakkasella ettei meinaa takakonttiin sopia :D
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Defalla muistaakseni jossain välissä oli joku ongelmallinen piuhasarja, tuo käryäminen ja tönkköys kuulostaa aiheena tutulta.

Google löysi aika vikkelästi tuollaisen ketjun volkkarivoorumilta (ffp), samaa kankeutta "kehuttu" jo vuonna 2006 ja ainakin vielä 2008 kerrottu kuinka johto lämpiää merkittävästi ~3kW kuormalla:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=52030
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Mulla toi viismetrinen vihreä defa miniplugilla pysyy kyllä alusta loppuun koppurana näillä keleillä. Autonpuoleinen liitin kyllä lämpeää, vaan ei erityisen kuumaksi. Kuormaa yhden sisätilalämppärin (2300W) ja lohkolämmittimen (?W) verran.
kekkilä
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Tammi 18, 2010 18:20
Paikkakunta: Raudaskylä/Ylivieska

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja kekkilä »

Lohkolämppäri ei pelaa ja kaiken lisäksi akkuki tais sanoo sopimuksen irti :evil: Saas ny nähä jos siihe sais sen verta ampeereja että lähtis käymää kummiski.. Ja eihän tuolla ollut aamusella kahdeksan maissa ku -28°C...
Edit: Ei vituta enään. Lähti kahen sekunnin starttauksella käymään ku piti akkua laturissa sen puolisen tuntia :D
SAAB 9-5 2.0t -98[RE85+T28](KA)/SAAB 9000CS 2.0t -97 430tkm(KA)/SAAB 9000CS 2.0i -92 340tkm(KA)
SAAB 9000 Aero -96 415tkm(VA)/SAAB 9000 Turbo -89 260tkm(PR)/SAAB 900 T16 -90 3d 430tkm(PR)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Auto ei lähtenyt aamulla käyntiin. Nyt sitten tuli postista ilmoitus että vastaanottaja ei ole lunastanut lähettämääni pakettia ja se palautetaan. Taitaa ollakin sitten viimeinen kerta vähään aikaan kun lähetän postiennakolla yhtään mitään.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
heksi
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 14:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja heksi »

Toinen etupyörän kumi hajosi ja ihan riekaleiksi. Arvoitukseksi jää oliko rakenteellinen vika vai oliko jotain terävää tippunut tien päälle. Kumit on kuitenkin 1 v. vanhat testivoittaja-Continentalit herra M:n renkaasta.
Saab 900i 16v 2.1 4d
EX: Saab 900S 2.3i 5d -94 - KA: Peugeot 106
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

nalleolut kirjoitti:minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
Justiin mietin olisiko tuohon ratkaisuna vuosimallit siinä alueen nimen perässä tai alla... Yleensähän vastaus 9-3-kysymyksiin kuuppaosiossa on "täällä käsitellään noita 70-luvun ja vanhempia...".
"Saab siirtyi GM aikaan 1993 ja siitä alkoi uusi aika." ei hirveästi kerro ihmiselle joka ei ikinä ole kuullut OG/NG-jaottelusta tai siitä että se oma auto ei olekaan 93 vaan 9-3...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

nalleolut kirjoitti:minua pikkasen vituttaa edelleen nää uudet mallijaottelut foorumille.. joka päivä eksyy väärälle osiolle kyselyjä auton toimimattomuudesta jne jne.....
Olisko parempi, jos siellä sanottais vaan: "Vanhat romut" ja "Opelit"?
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Väärän merkkinen kiisseli päätti sitten jatkaa lepoa pihalla. Noh en näin helpolla luovuta, kävin tilaamassa Defan säteilylämmittimen, kun autossa on jo valmiina Defan akkulaturi ja sisähaara lämppärillä. Katotaan kumpi määrää lauantaina Defa vai auto :evil:
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

En tiedä onko nämä nykyiset defankin vihreät piuhat sitten jotain "eko"piuhoja, mutta ei niillä ainakaan Suomen talvessa tee hevon vittua. Ei ole ongelmia itse töpselissä, vaan juuri siinä että ne on aivan onnettomia tönkköjä pakkasessa. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä kunnon kumikaapeli joka pelittää pakkasessakin. Ja kun harvemmin näitä lohkolämmittimiä niissä maissa käytetään joissa ei talvea ja pakkasta olekaan..... :evil: :evil:
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JuHem »

V****ttaa kun Saab ei voinu jo aikoinaan tehdä nelivetoja. OG satku Audin nelivedolla olis yliveto Talviauto. Nyt joutuu kärsimään palelevista varpaista ja kikkailusta ilmanjaon kanssa. Ei viitsi kuitenkaan kahta auto käytössä pitää joten etenemiskyvystä ja hauskuudesta joutuu pitkillä matkoilla ja pakkasilla kärsimään.

Viittaan siis allekirjoituksen autoihin.

Defoista sen verran, että nuo vanhat nyrkin kokoiset liittimet on ihan ylivetoja noihin nykyisiin mineihin verrattuna. Puhtaus on puoli ruokaa niiden kanssa. Ei kannata johtojen päitä hangessa uittaa. Joku vuosi sitten omasta suli liitin ihan sököksi ja kuumeni aivan pirusti. Vähän säikäytti, että olisko pian koko auto palanu...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

JuHem kirjoitti:V****ttaa kun Saab ei voinu jo aikoinaan tehdä nelivetoja.
Aloitettiin tekemään jo 1989, mutta sitten GM kielsi sanomalla saab ei ole nelivetoinen, mutta Opel on ja niillä mentiin, olin itse mukana kun aloitimme autonäyttelyyn valmistamaan kahta nelivedon alustaa kun kielto tuli, se homma jäi siihen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
aero
-
Viestit: 8750
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

nix0n kirjoitti:Väärän merkkinen kiisseli päätti sitten jatkaa lepoa pihalla. Noh en näin helpolla luovuta, kävin tilaamassa Defan säteilylämmittimen, kun autossa on jo valmiina Defan akkulaturi ja sisähaara lämppärillä. Katotaan kumpi määrää lauantaina Defa vai auto :evil:
"Kulkee ku juna, mut älä vertaa VR:n juniin!!"

Eiks nyt just sopis niihin verrata? :lol:





Sori, oli ihan pakko :mrgreen:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tää on jotenki vielä koomista, kun isäni on vielä VR:llä töissä :lol:

Noh lauantaina toimii viimeistään kun saa ton Defan asenneltua paikoilleen : )
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Vastaa Viestiin