pari vuotta sitten marssin eurajoen rautakauppaan ajatuksena ostaa muutama posliinisulake vanhanmallin sähkökaappiin no ei löytyny... no onneksi viereisessä S-marketissa oli hyllyssä .
mä ostin muutama vuosi sitten niitä lasiputkisulakkeita lajitelman biltemasta. pikkuhiljaa nekin menny käyttöön...viimeksi syksyllä naapuri haki sähkökiukaaseen ku oli poksahtanu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Ihmettelen mitä tulikaan ostettua kun luulin halvalla saavani. Mutta ihmettelen myös, että millä tuon korjais helpoiten?
Alumiinikulmalistat molemin puolin ja Sikaa väliin? Lasikuitukitti? Varsinaista lasikuiduttamista käryineen en kyllä ala opettelemaan...
Toinen ihmetys on se, että miksei näitäki pidä jo katsastaa. Näähän on ihan leluja. Esimerkiks toi aisan kiinnitys "kippausniveleen", jossa pultti kalvaa koloaan holoksi...
Mut tuon kippauksen kyllä korjaa helposti. Toi ämpärimuovikate tuottaa nyt päänvaivaa mun taidoilla
Poppareista päätellen joku peltivahvike siellä sisällä taitaa nurkan kohdalla jo olla? Pelliä, sikaa ja pultteja tuohon ite varmaan laittaisin. Lasikuitukitti ei välttämättä tuohon muoviin kovin hyvin tartu eikä pelkkä kitti muutenkaan varmaan olis riitttävän vahvaa pysyväksi korjaukseksi.
Siasta (tai vastaavasta möhmäätistä) sitten elastinen versio. Toi kuomu elää kuitenkin niin paljon että kovaksi kovettuvan vierestä murtuu uudestaan - ja uudestaan - ja uudestaan, kuin teletappi konsanaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Tuos on joo varmaan neliön verran korjauspellejä, osa peräs, osa "helmas", osa katos ja niis ainaki huomaa just tuon ilmiön, että laastaripaikka on vaan siirtäny ongelmaa.
Ehkä mä sitte haen Motonetista sen alumiinikulman ja pulttaan+liimaan siitä yhtämittasen kaaren kyljestä kylkeen tohon helmaan.
Kärry on vuodelta 1999, kuomu varmaan samaa aikaluokkaa niin onko tuo nyt sitte abs-muovia eli sitä voi kolvilla käryyttämällä sulattaa yhteen? Niis on lehtijuttujen mukaan materiaali vaihtunu eikä "nykyään" enää abs-muovia ole, mutta pirustako sen tietää mikä on "nykyään"
Yhtä vastaavanlaisen 80-luvun kärryn historiaa sivusta seuranneena vähän tuntuu että kaikki paikkausmenetelmät on vain ongelman siirtämistä eteenpäin, ja lopulta ainoa pysyvä ratkaisu on uuden kuomun hankkiminen.
Tosin mainitussa tapauksessa se joskus ehkä 00-luvun loppupuolella hankittu kuomu alkaa olla jo vaihtokunnossa, eli ei ne taida olla ikuisia millään. Tietty vähän riippuu minkälaisessa käytössä kärry on ja paljonko sitä kuomua käytössä varoo.
Isäpuolen kärryssä on lasikuitukuomu ja se on siitä kivampi että korjaukset lasikuidulla on pitävämpiä ja sitä voi paikata vaikka maailman tappiin. Kaunista siitä ei saa oikein millään, mutta ei kai kuomukärryä pihakoristeeksi hankitakaan.