Mitä teit saabiisi tänään topic?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Titiuu
"Tuplakaasari"

Re: Mitä teit saabiisi tänään topic?

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

nalleolut kirjoitti:
Titiuu kirjoitti:Lainasin auton miehelle, lähti sillä Helsinkiin keskimmäisen lapsemme kanssa katsomaan American Car Show'ta. Voi mun lady-t:tä, joutuu rankkaan kokemukseen. Ei ole hellän naisellinen ajotyyli tänään.
helsingissä ei ole tänään 3.5 american car shouta...
Eh, en mä edes tiedä minne ne meni. :lol: Hyvin perehtynyt. Jonneen ne meni autoja tapittamaan. Tiiä häntä, kuva tuli pikkumiehestä punaisen auton edessä ja kivaa oli.

Miten niin mä olen kiinnostunut muun perheen tekemisistä... kyllä hävettää ja saan mieheltä kuittia "kuinka paljon sä mua kuuntelet?". Kyl mä eilen olin kuuntelevinani ainakin? :roll: Mutta ei kerrota sille, eihän (ja toivotaan, että se unohtaa lukea Saab-foorumia, toisin kuin jokaisena muuna vuoden päivänä...)

Öh.

(taisin tajuta mihin menivät, Lahdessa joku Classic Motorshow, siellä ne olivat!)
Viimeksi muokannut Titiuu, La Touko 03, 2008 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.0t, -96
vilaho
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja vilaho »

Tuli pestyä moottoritilasta talven kurat pois..
Ville Uusitalo #3509
MacTurbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Titiuu kirjoitti: Eh, en mä edes tiedä minne ne meni. :lol: Hyvin perehtynyt. Jonneen ne meni autoja tapittamaan. Tiiä häntä, kuva tuli pikkumiehestä punaisen auton edessä ja kivaa oli.

Miten niin mä olen kiinnostunut muun perheen tekemisistä...
No, pääasia että ne on siellä yhdessä.

Siis mies lapsen ja Saabin kanssa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Titiuu
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Titiuu »

MacTurbo kirjoitti:
Titiuu kirjoitti: Eh, en mä edes tiedä minne ne meni. :lol: Hyvin perehtynyt. Jonneen ne meni autoja tapittamaan. Tiiä häntä, kuva tuli pikkumiehestä punaisen auton edessä ja kivaa oli.

Miten niin mä olen kiinnostunut muun perheen tekemisistä...
No, pääasia että ne on siellä yhdessä.

Siis mies lapsen ja Saabin kanssa.
Niinpä. Kuten 2v kysyy kaikista autoista merkkiä: mikä saab tuo on?

Ja mä taisin tajuta missä ne on, sekoitin suunnitelmat ja viikonloput kun näistä ollut puheita useista tapahtumista useina viikonloppuina. Enkä mä ikinä pääse mukaan, kun olen aina töissä. :roll:
9000 CS 2.0t, -96
saba90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Viholliseni ruoste oli tullut kyläilemään tonnarin takakaariin mutta poistin ne...Huomenna ehkä jos vielä jaksaisi niin voisi massailla kaaret... :mrgreen:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
O.K.
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Huuhtaisin pölyt pois autosta. Lisäksi kuidutin puskurin lipan takapuolelta (oli katki keskeltä). Saa nähdä kestääkö kuidutus kuinka hyvin, aiempaa kokemusta muoviosien korjailusta kuidulla ei ole.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Voitelin ovien saranat kun narisivat niin ikävästi
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Meazza
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Meazza »

En mitään. Rouvan tonnari sai klubitarran ja neljäsataa km liikettä. Reippaasti tuli ohiteltua ja keskikulutus viimeiseltä 300 km:lta 7.8 l/100 km.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

dimebak kirjoitti:Menee valitettavan offtopicoinniksi mutta laitetaan silti. Mietin tuossa aamukahvin äärellä, että jospa ottaisin isolla injektioruiskulla säiliön tyhjäksi, säiliö irti, pari senttiä letkuista pois ja uudestaan kasaan. Ja tietenkin se törky pois lokasuojan sisältä 8)

Niin teen, tänään :mrgreen:
Ja niin tein. Lisäksi vielä sisäilmafiltteriin uudet sisukset, filtterikotelosta ja kotelon vedenpoistoletkusta (joka muuten irtoaa iisisti) roskat pois ja jonkin aikaa etsiskelin vikaa nitisevästä/natisevasta ratista joka muuten alkoi kuulumaan vähän ennen kuin huomasin lämppärin hanan vuotavan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tomsson
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Itseasiassa eilen, vedin lisää poppikaapeleita. Soittimelta Ai-net -kaapelin peräkonttiin ja kontista takaisinpäin kuskinpuoleista kynnystä pitkin 2kpl 2.5mm2 kaiutinkaapelia kuskin ja neuvojan jalkatilaan ja kytkin ne verhoilun alle jemmaamiini jakosuotimiin.
Tänään pesin auton, kiillotin "jollain helpolla aineella", ihailin ja kävin ajelulla.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
saba90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tänään tuli massailtua takakaaret ja putsailtua ruosteesta ovien alalaidat sekä massaus niihinkin..Ensviikonlopulla sitten olisi takapyöräkoteloiden sekä ehkä myös alustan massaus vuorossa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Termos
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Koko hommaa ei tänään tehty, mutta kerrotaan:

Joskus miehelle sentään napsahtaa tuuri kohdalleen. Ajeltiin vaimon kanssa synnyinseudulle 200 kilsan päähän, pidennettyä viikonloppua viettämään.

Mulla oli tarkoitus näpräillä siellä isukin "pajalla" catback paikoilleen, nakkasin kotoa lähtiessä kuitenkin aiemmin ostamani Mitsun "Aero" - ahtimen konttiin, uusien asennushilppeiden kanssa. Olisi sekin sitten asennuspaikalla valmiina, kun sen vaihtamiseen iskee inspis...

50 kilsaa ennen määränpäätä autosta katos tehot, hirvee kilinä vaan kuulu kaasua painettaessa. Kumma kyllä ei juurikaan savua pukannu.

Pilleri sanoi POKS:

Kuva

Onneksi oli ne varaosat mukana, ei uusi, mutta 3000 kilsaa ajettu remontin jälkeen. Sattui olemaan välillä puhtaammat kädet, niin nappasin kuvan:

Kuva

250 testikilsan jälkeen Mitsu tuntuisi toimivan ihan hyvin Maptunin Steg 1 - softan kanssa, vaikka firman kanssa käydyn kirjeenvaihdon perusteella ongelmia olisi luvassa.
Eipä heillä ole mitään parempaakaan softaa tarjolla tähän wanhaan T7 - Saabiin Mitsun ahtimelle, ainakaan ilman 3" downpipen hommaamista :(
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2495
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Titiuu kirjoitti:Muokattu:
Lainasin auton miehelle, lähti sillä jonnekin keskimmäisen lapsemme kanssa katsomaan jotain autojuttua. Voi mun lady-t:tä, joutuu rankkaan kokemukseen. Ei ole hellän naisellinen ajotyyli tänään.

(muokattu, koska mulla ei oikeastaan ole harmainta aavistusta minne menivät, mutta jotain autoja katselemaan kuitenkin)
:roll:
Menivät varmaanki artukaisiin radalle.comiin? :) 3.5 oli siellä semmonen tapahtuma.

äh postasin liian aikasin.. eli Lahteen classic motorshowhin, ok :D
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Tomsson
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Postataan ny tännekin, kun oon niin tohkeissani. Asensin BSR stage1:n saapikkaaseen. Kyllä poistuu nyt todellakin eri malliin, niskatuet on nyt tarpeen. Ennen ei ollut.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
paxte
"Aero"

Viesti Kirjoittaja paxte »

Akun irroitus tonnarista + kiinnitys satkuun.
Putkiston kasaus;katti, katin jälkeinen putki, takapönttö, häntäputki.
päästöt loppuviikosta tai ensiviikolla
*Saab 900 Aero vm.96 (käyttöpeli) *Saab 9000 CD 2.3i vm.91 USA (purkupommi)
Lukittu